Sony streamar PS5-spel i 4K över internet – beta-testas nu

Robot
Sony streamar PS5-spel i 4K över internet – beta-testas nu

Oklart exakt hur mycket 4K det är.

#playstation-5


Medlem

Tar fram popcorn av arga kryss box kidsen som kommer ska klaga på något.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Skrivet av miffot:

Tar fram popcorn av arga kryss box kidsen som kommer ska klaga på något.

?

Medlem
Skrivet av miffot:

Tar fram popcorn av arga kryss box kidsen som kommer ska klaga på något.

Då får du nog vänta ett tag för cloud streaming finns även till Xbox
https://www.xbox.com/sv-SE/cloud-gaming


signatur
Avstängd

Användare på Resetera hävdar en hel del verklighetsfrånvända saker hela tiden.

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Då får du nog vänta ett tag för cloud streaming finns även till Xbox
https://www.xbox.com/sv-SE/cloud-gaming

Tråkigt! Som PC-spelare brukar jag dolt egga på Xbox vs PS pajkastning och sen titta på, samtidigt som jag skrockar och gnuggar händerna.

Medlem

Det lär vara så att det handlar om att själva bildsignalen som streamas är i 4k utan att det egentligen förändrar renderings-upplösningen på spelet. Oavsett renderingsupplösning så lär det handla om en videström med högre bitrate och då lär det se skarpare ut oavsett om spelet renderas i lägre upplösning.

Medlem

4K med en potatis till bitrate är fortfarande 4K.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Tråkigt! Som PC-spelare brukar jag dolt egga på Xbox vs PS pajkastning och sen titta på, samtidigt som jag skrockar och gnuggar händerna.

Fan va cool du är.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Tråkigt! Som PC-spelare brukar jag dolt egga på Xbox vs PS pajkastning och sen titta på, samtidigt som jag skrockar och gnuggar händerna.

Haha! Djävulen, är det du?
Skämt o sido.. Somliga vill då verkligen se världen brinna xD


signatur
Gen
Medlem

Hoppas att Digital Foundry testar detta.

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Haha! Djävulen, är det du?
Skämt o sido.. Somliga vill då verkligen se världen brinna xD

Hehe, precis. Det var skämtsamt menat förstås, även om jag spelar mest på PC.

Medlem

Ursäkta men måste man ha en PS5 för att detta ska fungera? Har för mig att de haft någon streaming möjlighet till PC tidigare?

Medlem
Skrivet av Ravenous:

Ursäkta men måste man ha en PS5 för att detta ska fungera? Har för mig att de haft någon streaming möjlighet till PC tidigare?

Du har kunnat streama den ps5 du äger till din pc inom samma nätverk om jag förstår det rätt.

De nämner inget om PC här.

"We’re currently testing cloud streaming for supported PS5 games – this includes PS5 titles from the PlayStation Plus Game Catalog and Game Trials, as well as supported digital PS5 titles that players own. When this feature launches, cloud game streaming for supported PS5 titles will be available for use directly on your PS5 console. That means as a Premium member, it’ll be easier to jump into your favorite games without downloading them first onto your PS5 console. Our goal is to add this as an additional benefit to PlayStation Plus Premium as part of our ongoing efforts to enhance the value of PlayStation Plus.

We think it’s important for Premium members to be able to enjoy as many games as possible via cloud streaming. As more games continue to launch on the PS5 console, we look forward to adding cloud streaming capability for PS5 titles in addition to the PS3, PS4 and classic titles that are already available for Premium members to stream. We’re in the early stages right now, and we can’t wait to share more details when we’re ready, including a launch time frame. Stay tuned! "


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Vänta va kan man spela PS5 på datorn då om man inte har ett ps5 eller streamar man från sin konsol via internet?

Medlem

Ja det lär inte vara 4k hur dom än gör eftersom 4k oftast inte är 4k ens direkt på PS5an utan "4k".

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Vänta va kan man spela PS5 på datorn då om man inte har ett ps5 eller streamar man från sin konsol via internet?

Läs vad det står så inser du nog vad som gäller.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Läs vad det står så inser du nog vad som gäller.

Jo jag har läst och inser vad det står men tycker ändå det låter för bra för att vara sant. Därför jag frågar om det verkligen stämmer men antar det gör det då!

Medlem

🤣 Bästa jag läst på länge. 4k.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

🤣 Bästa jag läst på länge. 4k.

?

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Jo jag har läst och inser vad det står men tycker ändå det låter för bra för att vara sant. Därför jag frågar om det verkligen stämmer men antar det gör det då!

De gör nog detta främst för att project Q skall kunna tas med överallt där internet finns.

Sen för att kunna streama spel på ps5 innan du hunnit installera spelet. Men frågan är om det tar upp bandbredd för att tanka ner och streama samtidigt. Det lär ju inte fungera riktigt.

Det finns ingen indikation på att du ska kunna spela ps5 på pc utan att äga en egen ps5 konsol.

Till skillnad från Microsoft så vill Sony sälja så mycket ps5 som möjligt.
De tappade mig när de började släppa spel på pc.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar