Original-Gothic är på väg till Nintendo Switch

Robot
Original-Gothic är på väg till Nintendo Switch

En tillputsad version av rollspelsklassikern.

#Gothic, #Thq-nordic


Medlem

nämen vad trevligt. Gothic är ju en riktigt bra spel serie, hoppas det säljer bra så dom kan porta Gothic 2 också

Medlem

Jag har sneglat på Switch sen det kom och tänkt att jag måste spela i alla fall Zelda. Men det som tippade mig över kanten till köp var alltså möjligheten att spela ett 20 år gammalt spel på en ny konsol. Älskar Gothic.

Medlem

Tål fortfarande grafiken, men kontrollerna i Gothic har verkligen inte åldrats med någon värdighet, känns väldigt digitala och tröga. Märks to.m av en hel del i första Risen, men kanske inte riktigt lika illa..

Medlem

Har lirat igenom det många gånger genom åren, och detta är nog en anledning för mig att låna Switchen från min kära sambo. Goda nyheter helt enkelt!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Skribent

Gothic blev för mig vad jag hoppades att Ultima 9 skulle vara.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Gothic serien, speciellt Gothic 3 (för min del) är sååååå jävla bra. Jättebra story, bra värld och riktigt bra karaktärer.

Hoppas verkligen remaken på 1an blir så bra som den verkar bli!


signatur

I drank what?

Medlem

Så jäkla udda, att släppa ett 20 år gammalt Western RPG på en utgående Nintendo-konsol, när en modern remake är snudd på färdigt.

Men underbart med allt som är hardcore och oldschool gaming. 🤗


signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av Mirage:

Gothic serien, speciellt Gothic 3 (för min del) är sååååå jävla bra. Jättebra story, bra värld och riktigt bra karaktärer.

Hoppas verkligen remaken på 1an blir så bra som den verkar bli!

Gothic 3 var så jävla datormördande när det kom minns jag. Har för mig det var det spelet som fick mitt Geforce-kort att brinna. haha


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Så jäkla udda, att släppa ett 20 år gammalt Western RPG på en utgående Nintendo-konsol, när en modern remake är snudd på färdigt.

Men underbart med allt som är hardcore och oldschool gaming. 🤗

Känns lite som Switch är på väg att bli konsolen man kan spela gamla PC-retrospel på. GOG kanske borde göra en satsning?


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar