Switch 2 får LCD-skärm på 8 tum istället för 6,2 – enligt rykte

Robot
Switch 2 får LCD-skärm på 8 tum istället för 6,2 – enligt rykte

Lagring på 512 GB, påstås det.

#nintendo, #switch, #switch-2


Medlem

Hahaha bilden alltså.

Medlem

Hade varit schyst om Nintendo och Valve gick in i ett sammarbete, där Nintendo-spel fungerar på PC / Deck och vice versa.

Medlem

Jag tänker inte gråta om det blir LCD före OLED då jag spelar på TV:n mestadels, men hoppas att Nintendo ändå ger oss ett val - i form av 2 versioner från start.

Inte så kul att gå från OLED tillbaka till en LCD-skärm trots bättre komponenter i övrigt.

Inaktiv

Det låter väldigt bra om det stämmer.
Skulle inte förvåna mig om de gör så att den kan ta SD kort upp till 4TB med istället för 2TB som det är på Switch för att försäkra sig om framtiden.

Medlem

8" skärm blir ju rätt stort om det stämmer. Steam Deck har väl 7" och det är ju en ganska rejäl pjäs jämfört med Switchen. Det gör inte så mycket för min del då jag tycker att nuvarande Switchen är lite för nätt för mina händer. Får hoppas på att de lyckas hålla vikten nere också..

Engående SD-kort så tycker jag personligen att det är dags för något mer modernt, visst har kapaciteten på dem gått upp väldigt mycket men de är ju fortfarande jämförelsevis långsamma i läs/skrivhastighet. Typ 100MB/s? Otroligt långsamt jämfört med en SSD och det rimmar ju dåligt när det kommer till korta laddningstider i moderna titlar.

Redaktör
Ponny
Skrivet av PGR1985:

Jag tänker inte gråta om det blir LCD före OLED då jag spelar på TV:n mestadels, men hoppas att Nintendo ändå ger oss ett val - i form av 2 versioner från start.

This! Alternativet direkt från start vore toppen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag ser hellre en fysiskt mindre Switch än en med större skärm. Jag tycker maskinen är för stor redan som det är - ge mig en bärbar i samma storlek som PS Vita så är jag nöjd.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Hade varit schyst om Nintendo och Valve gick in i ett sammarbete, där Nintendo-spel fungerar på PC / Deck och vice versa.

Det bästa hade varit om Nintendo bara slutat göra konsoler och fokuserat på att tillverka spel istället, det kommer ju naturligtvis inte hända men ack så fint det hade varit!

Medlem

Dom kanske trycker in en 1440p skärm i maskinen, upscaling lär ju var en stor grej den här generationen för nintendo om dom vill någorlunda hänga med resten av ligan.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Dom kanske trycker in en 1440p skärm i maskinen, upscaling lär ju var en stor grej den här generationen för nintendo om dom vill någorlunda hänga med resten av ligan.

Det är väl resten av ligan som försöker hänga på Nintendo😉

För egen del så skulle jag gärna se en mer prestanda inriktad konsol från Nintendo, hade lätt blivit ett köp.

Medlem

Riktigt längtar efter ny Nintendo nu, men tycker inte de ska ändra något på formfaktorn, 7 tum är klockren skärmstorlek och öka med ytterligare en tum går väl inte utan att göra konsolen onödigt större, då nuvarande skärm redan går ända ut i kanterna. 512GB lagring känns också onödigt, lassa på med en OLED istället, lagringen fixar man ju med att köpa spel på kassett och utöka med minneskort.

Skrivet av Algustafa:

Jag ser hellre en fysiskt mindre Switch än en med större skärm. Jag tycker maskinen är för stor redan som det är - ge mig en bärbar i samma storlek som PS Vita så är jag nöjd.

Switch Lite-varianten är ju samma storlek som PS Vita, får hoppas det kommer en ny utgåva av den också, gärna med OLED.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Hade varit schyst om Nintendo och Valve gick in i ett sammarbete, där Nintendo-spel fungerar på PC / Deck och vice versa.

Ja det hade ju dödat behovet av Nintendo konsoler.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Riktigt längtar efter ny Nintendo nu, men tycker inte de ska ändra något på formfaktorn, 7 tum är klockren skärmstorlek och öka med ytterligare en tum går väl inte utan att göra konsolen onödigt större, då nuvarande skärm redan går ända ut i kanterna.

Fast dom går ju inte ända ut i kanterna.

DE hade kunnat gå ännu längre ut i kanterna tycker jag.

Exempel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Fast dom går ju inte ända ut i kanterna.

https://m.media-amazon.com/images/I/61LDCjdx9XL._AC_SL1500_.j...

DE hade kunnat gå ännu längre ut i kanterna tycker jag.

Exempel.
https://cdn.hobbyconsolas.com/sites/navi.axelspringer.es/publ...

Nä tack, det brukar påverka hållbarheten vid olyckar negativt, i alla fall på surfplattor och mobiler. Man kan nog säga att skärmen går så långt ut till kanterna som det är rimligt.

Medlem
Skrivet av roftg:

Det är väl resten av ligan som försöker hänga på Nintendo😉

För egen del så skulle jag gärna se en mer prestanda inriktad konsol från Nintendo, hade lätt blivit ett köp.

Haha var ju just det jag menade, dom kmr nog ha svårt att hänga med prestandamässigt, men med upscaling kan dom iaf hänga med upplösningsmässigt, hade varit kul om dom gjorde det både på tvn och handhållet

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nä tack, det brukar påverka hållbarheten vid olyckar negativt, i alla fall på surfplattor och mobiler. Man kan nog säga att skärmen går så långt ut till kanterna som det är rimligt.

Kan ärligt säga att jag aldrig tappat en tvspelskonsol i golvet, trots det har jag ett skärmskydd på min Switch.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

This! Alternativet direkt från start vore toppen.

Jag håller mina båda tummar hårt.

Redaktör
Ponny

Känns alltid, imo, läckert när en skärm går ut i kanterna. Och med tanke på att kontrollerna hakas i vore det inte helt ogenomförbart, väl?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av lonian:

Kan ärligt säga att jag aldrig tappat en tvspelskonsol i golvet, trots det har jag ett skärmskydd på min Switch.

Hänt mig en gång på jobbet i en storm, men gamla Switchen kändes på nått sätt mer hållbar då allt inkl. skärmen var i plast. Inte säkert min Oled-Switch hade överlevt, glasskärmar tycker jag är en generellt dålig idé på bärbara prylar. Oavsett så tror jag inte Switchen kan rymma större skärm i nuvarande formfaktor, rälsarna tar upp utrymmet åtminstone på breddsidan.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Känns alltid, imo, läckert när en skärm går ut i kanterna. Och med tanke på att kontrollerna hakas i vore det inte helt ogenomförbart, väl?

Inte omöjligt. Personligen hoppas jag på en lite större variant, om det kan möjliggöra att Joy-Consen får större knappar och överlag blir något större än nu.

Redaktör
Ponny
Skrivet av PGR1985:

Inte omöjligt. Personligen hoppas jag på en lite större variant, om det kan möjliggöra att Joy-Consen får större knappar och överlag blir något större än nu.

Gud ja. Joy-Cons har aldrig gett mig någon "joy". Kört pro-kontroller hela tiden. ^^


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Majoren:

Hänt mig en gång på jobbet i en storm, men gamla Switchen kändes på nått sätt mer hållbar då allt inkl. skärmen var i plast. Inte säkert min Oled-Switch hade överlevt, glasskärmar tycker jag är en generellt dålig idé på bärbara prylar. Oavsett så tror jag inte Switchen kan rymma större skärm i nuvarande formfaktor, rälsarna tar upp utrymmet åtminstone på breddsidan.

härdat glas används till portabla skärmar för det inte repar och man vill ju kunna ha mobilen i fickan med nycklar osv

Inaktiv
Skrivet av tuckdragon:

härdat glas används till portabla skärmar för det inte repar och man vill ju kunna ha mobilen i fickan med nycklar osv

Ja glas är mycket bättre.
Har upptäckt nu när jag skaffade en ny iPhone.
Tidigare så hade iPhone glasskärm och då var det de bästa smartphones, men nu när de inte har det så har de fått samma problem som många android hade förut att de inte alltid reagerar när jag trycker på skärmen eller att den tror att jag trycker på något annat. Väldigt störande.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

härdat glas används till portabla skärmar för det inte repar och man vill ju kunna ha mobilen i fickan med nycklar osv

Det är påståendet ja, och ändå går folk och köper skärmskydd till nya nallen med gorilla glass . Sedan ser man typ 10% av populationen gå med spräckta glasskärmar på nya fina nallen...
Tycker plastskärm är en smartare idé på alla sätt, i alla fall så länge den används med ett skärmskydd. Använder man ett skärmskydd i glas så förstör plastskärmen inte ens "premiumkänslan".

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Ja glas är mycket bättre.
Har upptäckt nu när jag skaffade en ny iPhone.
Tidigare så hade iPhone glasskärm och då var det de bästa smartphones, men nu när de inte har det så har de fått samma problem som många android hade förut att de inte alltid reagerar när jag trycker på skärmen eller att den tror att jag trycker på något annat. Väldigt störande.

har inte iphone glas fortfarande? var ju dom som började hela trenden 😂

måste även tillägga att härdat glas spricker mer trubbigt än vasst också, så skulle det gå sönder i fickan slipper man förhoppningsvis plocka glas ur hela låret

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Gud ja. Joy-Cons har aldrig gett mig någon "joy". Kört pro-kontroller hela tiden. ^^

Jag förstår det. Jag hade en sladdburen kontroll, som var billigare än ”Pro”. Mycket nöjd med den tills ena spaken började drifta…

Jag är ändå hyfsat nöjd med Joy-Cons, men gärna mer ergonomi och större knappar tills nästa gång.

Medlem

Hade hoppats de kört 0" på skärmen och fokuserat på stationär prestanda

Inaktiv
Skrivet av tuckdragon:

har inte iphone glas fortfarande? var ju dom som började hela trenden 😂

måste även tillägga att härdat glas spricker mer trubbigt än vasst också, så skulle det gå sönder i fickan slipper man förhoppningsvis plocka glas ur hela låret

De slutade med det för några modeller sedan.
Har faktiskt aldrig varit med om att en glasskärm spruckit men testade nyligen skillnaden mellan att föra fingret över en glasskärm och den nya plast skärmen som min iPhone 14 har. På en glasskärm så glider fingret väldigt smidigt och fint över skärmen medan på den här skärmen så blir det som att huden typ fastnar mot skärmen, så att det typ blir hackigt när man drar fingret över, jätte obehagligt.

Har fått tips om att köpa typ en Samsung eller Sony nästa gång som har glasskärm och jag funderar faktiskt på att göra det. Plastskärm är typ det sämsta man någonsin har kommit på.
Hatar när man typ ska trycka på något och sen tror telefonen att man vill göra något helt annat. Trodde aldrig att jag skulle säga så om en iPhone. Älskade verkligen iPhone förut, annars får jag väl försöka få tag på en iPhone 7 nästa gång igen. Den var väldigt bra, bara att den som jag hade, hade väldigt dåligt minne.

12
Skriv svar