Rapport: Nintendos nya konsol släpps sent 2024 med LCD-skärm, stöder kassetter

Robot
Rapport: Nintendos nya konsol släpps sent 2024 med LCD-skärm, stöder kassetter
Medlem

Hoppas verkligen att det kommer en oled-variant. LCD-skärm känns så tråkigt i jämförelse. Man får så mkt "gratis" i kontraster och färg med Oled.
Jag tröttnade på LCD-skärmen till Steam Deck och sålde av den för att istället uppgradera min Switch till en Oled. Fin punch i Oled-skärmen som gör stor skillnad vid bärbart spelande.

Medlem

LCD känns lite 2010. Varför gå tillbaka?

Använd bara samma skärm som i nuvarande Switch Oled.

Medlem

Den här gången får man ju hoppas på en stationär variant med lite kraftfullare prestanda.

Skribent

Det skulle vara nice om dockningsstationen också har hårdvara som spelen kan ta tillvara på när konsolen är dockad. Sen om man kör bärbart så skalas alltid ned (som det ryktades om på Switch). Men detta kommer antagligen inte ske då det säkert skulle ställa till det för utvecklarna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas verkligen på OLED. Om det inte finns en sån variant vid släppet så känns det spontant som att jag kommer avvakta, men det beror ju lite på hur konsolen är i övrigt. Svårt att spekulera kring något man bara kan gissa sig till.

Med risk för att få mothugg nu, men jag har tycker switchet funkar ganska bra fortfarande, iaf om man t ex vill spela indiespel i fåtöljen.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Använd bara samma skärm som i nuvarande Switch Oled.

Nja, gärna 1080P åtminstone😅

Medlem

Om den har Oled och bakåtkompatibilitet så kommer jag köpa vid släpp
Annars får det vänta

Redaktör
Ponny
Skrivet av Kyrre:

Den här gången får man ju hoppas på en stationär variant med lite kraftfullare prestanda.

Så blir det säkerligen. Tänker... PS4-klass? Bara det vore ju ett stort steg framåt. Visst, personligen vill jag ha PS5/Series-klass på en Switch-aktig konsol, men Nintendo skulle nog skjuta sig själva i foten om de gjorde ett tekniskt vidunder (vad gäller målgrupp).


signatur

En Bamseponny av folket

Skrivet av McRaoul:

Nja, gärna 1080P åtminstone😅

På en så liten skärm duger 720p gott nog. Bättre flyt samt bättre batteritid.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

På en så liten skärm duger 720p gott nog. Bättre flyt samt bättre batteritid.

Precis, det räcker bra, de måste ju prioritera hela tiden, batteritiden hamnar nog högt i den prioriteringen.

Medlem

Spännande. Ska bli kul att se vad den kommer med för gimmick. Vikbar eller två skärmar? Inbyggd ratt? Kanske säljs billigt men kommer med påtvingat prenumeration tjänst? Vad heter kallas?

Jag är inget stort nintendo fan men det är roligt att följa.

Den kommer heta Switch Up. För att det roligare att säga än switch 2. Och super switch blir SS förkortat och det har oönskade sökresultat.

Flakmonkey

Inte så konstigt om de skulle välja LCD före OLED. Nintendo har ju gång på gång bevisat att deras konsumenter inte bryr sig om att deras kundgrupp inte bryr sig tillräckligt mycket om det för att satsa på För dem är det ju istället viktigare för dem att en familj känner att de kan ha råd med att köpa 2-3 switches så att barn (och vuxna) har tillgång en maskin var. Så fullt förslåtligt, även om jag personligen gärna hade betalat mer för en kraftfullare maskin.

Medlem

Så de kan släppa en OLED variant några år efter som är nästan exakt likadan.

Medlem

Hålla nere kostnaden jo tjena, nintendo kör ju med sjuka överpriser på sina grejer men konstigt nog kommer dom undan med det.

Trist en uppföljare ligger så långt bort.

Medlem

Borde komma med OLED 1080p 60fps. Känns som det borde vara en standard året är ändå 2023 eller!?


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Hoppas på Oled, de kan väl köra samma skärm som på nuvarande modellen. Skulle kännas väldigt tungt att behöva gå tillbaka till grådassig LCD.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Så blir det säkerligen. Tänker... PS4-klass? Bara det vore ju ett stort steg framåt. Visst, personligen vill jag ha PS5/Series-klass på en Switch-aktig konsol, men Nintendo skulle nog skjuta sig själva i foten om de gjorde ett tekniskt vidunder (vad gäller målgrupp).

Sen tänker jag om det ens är rimligt att den har prestanda som en PS5? Ser framför mig en konsol i storlek som PS5:an med en tillhörande skärm. 🤣

Blir positiv överraskad om den blir lika kraftfull som PS4-Pro/One X.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Den här gången får man ju hoppas på en stationär variant med lite kraftfullare prestanda.

Håller verkligen med men tyvärr verkar så inte vara fallet då det hintats om någon ny konsol med skärm likt switch, iofs kunde de ju komma med en WiiU2

Det är så sjukt begränsande med handhållna system då de måste ta hänsyn till batteri. Inte alls taggad på ännu en klen switch med minimal prestanda boost. Men visst kan man komma att bli sugen på spelen till den.

Medlem

Som jag skrev i ryktestråden, hade det inte bara varit bäst att släppa både en billigare LCD-variant och en dyrare OLED-utåva för oss som vill ha premium-känsla? Finns egentligen ingen anledning att dra ut på en sådan modell. Sen förstår jag inte varför de ska vänta till slutet av 2024 för att säkerställa lager, när PS5 och Xbox Series X lanserades var det ju kretsbrist och produktionsproblem, men de är ju över sedan en tid tillbaka så Nintendo borde inte oroa sig över att de hamnar i samma sits. Men nåväl. Blir väl en tidig jul nästa år å andra sidan

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

På en så liten skärm duger 720p gott nog. Bättre flyt samt bättre batteritid.

Säg det till alla telefontillverkare som har mindre skärm, högre upplösning och bättre batteritid😂

Problemet ligger väl i att det är en handhållen leksak för barn, man kan inte göra en sån produkt för dyr för att föräldrar skulle aldrig våga köpa den då.

Medlem

Rysligt taggad! Hoppas på Oled, bakåtkompatibilitet och egentligen bara en uppbiffad switch men med någon ny frän funktion😅🥳

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Hålla nere kostnaden jo tjena, nintendo kör ju med sjuka överpriser på sina grejer men konstigt nog kommer dom undan med det.

Trist en uppföljare ligger så långt bort.

3400 för en Switch tycker nog de flesta är väldigt överkomligt, när en PS5 kostar 7000.

Inaktiv
Skrivet av Chef-la-def:

Den kommer heta Switch Up. För att det roligare att säga än switch 2. Och super switch blir SS förkortat och det har oönskade sökresultat.

Det var roligt att du tog upp det sista. De har ju redan 2 spel som jag kommer på som förkortas SS. Zelda spelet Skyward Sword och Pokémon spelet Soul Silver.

Skribent
Skrivet av anon_326145:

Det var roligt att du tog upp det sista. De har ju redan 2 spel som jag kommer på som förkortas SS. Zelda spelet Skyward Sword och Pokémon spelet Soul Silver.

haha, tänkte just samma sak "Förkortas inte Skyward Sword SS?"


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag misstänker att lönsamheten för Nintendo är betydligt högre med en LCD skärm istället för OLED.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Det var roligt att du tog upp det sista. De har ju redan 2 spel som jag kommer på som förkortas SS. Zelda spelet Skyward Sword och Pokémon spelet Soul Silver.

Skrivet av Johan Lorentzon:

haha, tänkte just samma sak "Förkortas inte Skyward Sword SS?"

Jag skulle iallafall vara mer försiktig om jag fick namnge en konsoll.
Vilken konsoll vill du ha och vad säger det om dig? PS5, XBX eller SS? Säg det på tyska :/

Medlem
Skrivet av Chef-la-def:

Den kommer heta Switch Up. För att det roligare att säga än switch 2. Och super switch blir SS förkortat och det har oönskade sökresultat.

Ja, irriterande om man skulle få upp resultat för Sega Saturn när man söker Nintendospel.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Säg det till alla telefontillverkare som har mindre skärm, högre upplösning och bättre batteritid😂

Problemet ligger väl i att det är en handhållen leksak för barn, man kan inte göra en sån produkt för dyr för att föräldrar skulle aldrig våga köpa den då.

Njae, t.ex. Fortnite på mobiltelefon ger väl alltifrån 90 minuters batteritid till 3h. Du tänker att om man slösurfar på mobilen så ger den längre batteritid, jovisst...

Men visst, Nintendo kan givetvis inte sikta på ett pris på typ 15k för en leksak för vuxna och barn

12
Skriv svar