En av Remnant 2:s klasser är gömd bakom "datamining"

Robot
En av Remnant 2:s klasser är gömd bakom "datamining"

Och det är helt avsiktligt av utvecklarna.

#Gunfire-games, #Remnant-2


Medlem

Otroligt bra uppföljare där det är mer av allt och en utvecklare bakom som bryr sig om att göra ett bra spel utan massa skit.

Skulle rekommendera det till alla som är sugna på spelat. Ni kommer inte bli besvikna. Omspelningsvärdet är otroligt högt och man kan spendera 100-tals roliga timmar med detta spel.

Har bara ett stort fel för närvarande som jag tror de kommer fixa. Damage scalar i co-op viket är lite fel. Så jo fler spelare jo mer skada tar man vilket gör så att spelet är enklare solo

Medlem

Riktigt bra spel. Sjukt mycket secrets som är riktigt coolt gjorda.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Karmak:

Har bara ett stort fel för närvarande som jag tror de kommer fixa. Damage scalar i co-op viket är lite fel. Så jo fler spelare jo mer skada tar man vilket gör så att spelet är enklare solo

Låter helt logiskt och rätt.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Har bara ett stort fel för närvarande som jag tror de kommer fixa. Damage scalar i co-op viket är lite fel. Så jo fler spelare jo mer skada tar man vilket gör så att spelet är enklare solo

Håller med föregående, rätt säker på att det är precis som det ska vara.

Medlem
Skrivet av noreason:

Låter helt logiskt och rätt.

Skrivet av Jönsen:

Håller med föregående, rätt säker på att det är precis som det ska vara.

Det är inte så det ska vara. Inget spel någonsin scalar på det sättet i coop för det är otroligt fel sätt att scala något på.

I spel med coop scalar man på mer hp, svårare fiender eller mer fiender. Inte på att de gör mer skada för det blir helt fel. Coop ska anpassas att vara lika svårt eller mindre svårt än solo inte svårare.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Det är inte så det ska vara. Inget spel någonsin scalar på det sättet i coop för det är otroligt fel sätt att scala något på.

I spel med coop scalar man på mer hp, svårare fiender eller mer fiender. Inte på att de gör mer skada för det blir helt fel. Coop ska anpassas att vara lika svårt eller mindre svårt än solo inte svårare.

Det verkar som om det endast har med gear score/power level att göra. Så om ni tycker det är för svårt så får någon annan hosta för skada skalar inte med fler spelare verkar det som.

https://attackofthefanboy.com/guides/remnant-2-co-op-multipla...

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Det verkar som om det endast har med gear score/power level att göra. Så om ni tycker det är för svårt så får någon annan hosta för skada skalar inte med fler spelare verkar det som.

https://attackofthefanboy.com/guides/remnant-2-co-op-multipla...

Det scalar på hur många spelare det är också.
Först går den efter tier lvl på hosten sen hur många spelare som joinar

Dom där random clickbait sidorna suger på rätt information om spel.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Det scalar på hur många spelare det är också.
Först går den efter tier lvl på hosten sen hur många spelare som joinar

Dom där random clickbait sidorna suger på rätt information om spel.

Men länka då till rätt information. Den artikeln var välskriven och förklarar bra hur det fungerar.

Men dig ska vi bara lita på?

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Men länka då till rätt information. Den artikeln var välskriven och förklarar bra hur det fungerar.

Men dig ska vi bara lita på?

Jag spelar spelet så ja jag vet hur det funkar?

Det finns ingen officiell information hur scaling fungerar men man vet om man spelar spelet

Om du inte tror mig fråga i deras discord och du kommer få samma svar från alla spelare

Medlem
Skrivet av Karmak:

Jag spelar spelet så ja jag vet hur det funkar?

Det finns ingen officiell information hur scaling fungerar men man vet om man spelar spelet

Om du inte tror mig fråga i deras discord och du kommer få samma svar från alla spelare

Inte för att vara sådan men uppenbarligen inte eftersom du säger att det är fel som det är.

Ett soulslike spel som är gjort för att spela co-op borde väl rimligtvis bli svårare desto fler som spelar det?

Inaktiv

Blev det ingen recension av Remnant 2 här?
Är alla på semester?

Kan själv inte köra spelet.
Det hoppar mellan 30 och 90 fps så det är omöjligt att tajma undvikningar och dylikt. Allmänt frustrerande att spela.
Har försökt med alla fixar jag kunnat googla fram.

Medlem

inte förvånat att dom gått så långt som detta. fantastiskt spel, har kört en 12 timmar nu och är tvärtorsk, det är en konstant utmaning och finns hur mkt som helst att låsa upp och hitta, kommer nog bli en 2-3 replays låsa upp och maxa en massa olika klasser och vapen, relics och mods


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Blev det ingen recension av Remnant 2 här?
Är alla på semester?

Kan själv inte köra spelet.
Det hoppar mellan 30 och 90 fps så det är omöjligt att tajma undvikningar och dylikt. Allmänt frustrerande att spela.
Har försökt med alla fixar jag kunnat googla fram.

jag har precis spelbart med medium i allt på min geforce 1070, högre än medium går inte alls, valet upscaler måste man ha på i options även, annars blir det ospelbart för mig, trots att man tror att det borde dra mindre att ha alternativet helt av. aldrig motion blur lr vsync på förstås. kanske detta funkar bättre för dig?


signatur

//monster

Inaktiv
Skrivet av monsterbenke:

jag har precis spelbart med medium i allt på min geforce 1070, högre än medium går inte alls, valet upscaler måste man ha på i options även, annars blir det ospelbart för mig, trots att man tror att det borde dra mindre att ha alternativet helt av. aldrig motion blur lr vsync på förstås. kanske detta funkar bättre för dig?

Tro mig jag har provat ALLT.
Även en mod från Nexusmods som stänger av vissa effekter. Det gav mig 4fps mer.

1
Skriv svar