Disney Illusion Island

Robot
Disney Illusion Island

Disney möter Metroidvania. Resultatet piggar upp – till slut.

#disney-illusion-island


Medlem

Avsaknaden av strider gör tyvärr spelet riktig enformigt...

Medlem
Citat:

Men om du har kids känns spelet som ett perfekt tidsfördriv att plöja ner de 8–10 timmar som det erbjuder.

Lite nyfiken på vad det är som får dig att skriva kids istället för barn, i en övrigt helsvenskt mening. Känns slightly konstigt att randomly bara lägga in engelska words så där av no som helst tangible anledning.

Men tack för recensionen!

Skribent
Skrivet av Kazutoyo:

Lite nyfiken på vad det är som får dig att skriva kids istället för barn, i en övrigt helsvenskt mening. Känns slightly konstigt att randomly bara lägga in engelska words så där av no som helst tangible anledning.

Men tack för recensionen!

Kids är ett lika vedertaget uttryck som barn idag även om det härstammar från engelskan. Det fanns ingen tanke bakom det.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Bra skrivet!
Jag hade gärna velat gilla detta projekt som stort fan av en lång rad disney-relaterade spel i allmänhet och Castle of Illusion-serien i synnerhet. Lite bortglömda Land of Illusion till Master system är fantastiskt
Men jag gillar verkligen inte den estetiska stilen alls. Jag förknippar Disney med förg och liv. Här ser jag ett grådaskigt spel med kala detaljfattiga bakrunder. Vissa har jämfört det med Rayman legends men det är inte nära i estetisk skönhet anser jag.
Jag tycker helt ärligt att 30 år gamla Disney-spel ser bättre ut än detta även om jag vet att det handlar om personlig smak.
När det sedan visar sig att det inte heller finns mycket till utmaning så ser jag ingen andledning att köpa detta.

Skribent

Detta var perfekt med barnen. Det jag gillar mest är hur man kan hjälpa varandra, slänga ned ett rep, ge varandra kramar för liv etc. Gillar sånt här mer än att man bara gör en "easy mode-karaktär" som kan flyga och inte kan dö. Blev lite familjekänsla för oss här hemma när mamma och pappa hjälpte döttrarna klättra upp på plattformar med rep.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Intressant hur det ser ut som
om Disneys gamla konkurrent Hanna Barbera stått för designen. Eller det ser lite ut som Jettsons möter Powerpuffpinglorna.

Medlem

Kul med ett nytt Illusion-spel, om det nu räknas som det. Blir nog till att testa med barnen framöver.

It's not a lake, it's an ocean

Jag är lite kluven till detta. Grafiken känns som en sorts fejkversion av den gamla tidens tecknade filmer, alltså inte vackert som Cuphead, och art designen känns inte heller klockren. Men jag tror samtidigt att jag skulle ha väldigt roligt tillsammans med sonen. Dessutom: ett spel som har en kramknapp för att hela sin kompis måste man ju bara ge en chans.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent

Den här estetiken är verkligen, verkligen inte min grej.

Moderator | Testpilot

Förvånad att folk är missnöjd med det estetiska. Tycker det är charmigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Den grafiska stilen för mig till en Nickelodeon serie....Ren and Stimpy! 🤣😍

Medlem

Hur ska Musse kunna tillfredsställa Mimmi när hon har såna jävla falukorvsfingrar?


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Jag tycker inte alls om den här, eh, öh, retromoderna grafiken. Men det får bli ett test ändå. Just Castle of Illusion är rent fantastiskt tycker jag och barnen, och har satt en benchmark för hur gamla spel ska moderniseras även om det nu har 10 år på nacken, typ. https://store.steampowered.com/app/227600/Castle_of_Illusion/

Som sagt...kanske är det en generationsfråga, där jag själv är av det gamla gardet. Tycker inte heller om senaste Return to Monkey Island (2022), grafiken alltså. https://store.steampowered.com/app/2060130/Return_to_Monkey_I...

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Detta var perfekt med barnen. Det jag gillar mest är hur man kan hjälpa varandra, slänga ned ett rep, ge varandra kramar för liv etc. Gillar sånt här mer än att man bara gör en "easy mode-karaktär" som kan flyga och inte kan dö. Blev lite familjekänsla för oss här hemma när mamma och pappa hjälpte döttrarna klättra upp på plattformar med rep.

Hur gamla är dina döttrar? Min är 9 så är lite sugen på testa lite med henne, har en 12 årig grabb också men vet inte hur intresserad han är. Tösen har börjat spela mer och mer switch. Funkar det bra med joycon? Har inga pro kontrollers.


signatur

1# FZ Troll

Skribent
Skrivet av robbis:

Hur gamla är dina döttrar? Min är 9 så är lite sugen på testa lite med henne, har en 12 årig grabb också men vet inte hur intresserad han är. Tösen har börjat spela mer och mer switch. Funkar det bra med joycon? Har inga pro kontrollers.

9 och 14 så det är ju samma åldrar. Äldsta var nog mer med för att vi alla spelade tillsammans, lite som en familjegrej. Men 9 år är en bra ålder. Tycker det funkar bra att köra med en joycon, sen är de lite för små för mina händer men går ändå helt ok skulle jag säga. Det är ju inga avancerade kontroller.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

9 och 14 så det är ju samma åldrar. Äldsta var nog mer med för att vi alla spelade tillsammans, lite som en familjegrej. Men 9 år är en bra ålder. Tycker det funkar bra att köra med en joycon, sen är de lite för små för mina händer men går ändå helt ok skulle jag säga. Det är ju inga avancerade kontroller.

Kul då ska jag köpa det till min tös (och mig). Gillar det grafiska, som vissa andra verkar ha svårt för. Hade jag kunnat rita till mina spel hade jag gått den vägen också. Gillar estiken i det och det nya Snusmumriken spelet.


signatur

1# FZ Troll

Skribent
Skrivet av robbis:

Kul då ska jag köpa det till min tös (och mig). Gillar det grafiska, som vissa andra verkar ha svårt för. Hade jag kunnat rita till mina spel hade jag gått den vägen också. Gillar estiken i det och det nya Snusmumriken spelet.

Ja ja gillar den också, samma med nya Ducktales-serien som alla verkar rata.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar