Mer info om Payday 3:s DLC:n, säsongspass och mikrotransaktioner

Robot
Mer info om Payday 3:s DLC:n, säsongspass och mikrotransaktioner

Nya stötar, vapen och kläder kommer efter släppet.

#Payday-3, #Starbreeze


Medlem

Drygt 500kr för ett spel med säsongspass, mikrotransaktioner och virtuell valuta, otroligt äckligt. Hoppas på dunderflopp.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Drygt 500kr för ett spel med säsongspass, mikrotransaktioner och virtuell valuta, otroligt äckligt. Hoppas på dunderflopp.

Har du spelat Payday 2? 63 DLCs. 🤷‍♂️

Ambassadör
Xbox
Skrivet av kebbe:

Drygt 500kr för ett spel med säsongspass, mikrotransaktioner och virtuell valuta, otroligt äckligt. Hoppas på dunderflopp.

Släpps direkt på Xbox Game Pass dock.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Släpps direkt på Xbox Game Pass dock.

Drygt 2000kr om året exklusive säsongspass, mikrotransaktioner och virtuell valuta då. 👍

Ambassadör
Xbox
Skrivet av kebbe:

Drygt 2000kr om året exklusive säsongspass, mikrotransaktioner och virtuell valuta då. 👍

Mm, verkligen så det fungerar. Hehe


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Drygt 500kr för ett spel med säsongspass, mikrotransaktioner och virtuell valuta, otroligt äckligt. Hoppas på dunderflopp.

gillar ändå hur tränad du är i att försöka maximera hur illa något är (alltså att överdriva). Vad jag menar är att du radar upp 3 intränade begrepp som negativa, där iaf den 3e (virtuell valuta) liksom kommer på köpet lite med de första 2. Det är alltså 2 saker du ogillar, inte 3, även om du vill påstå annat.

Tydligt är ändå att du aldrig varit intresserad av spelet, det är inget spel för dig till att börja med.

Detta är alltså ett spel som service aka. Game as Service, det betyder att man tänkt sig fortsätta släppa nytt content (maps, vapen, kosmetiskt osv), samtidigt som servers skall hållas vid liv då det är ett (trumvirvel) multiplayer-spel! #Surprise

Nu vet inte jag hur du tänkt dig att man finansierar det år 2023. Men säsongs-pass är ju rätt etablerat faktiskt, och att sälja bundles, skins och sånt via det som man kallar mikrotransaktioner, är väl också ett rätt så accepterat tillvägagångssätt.

Det enda som jag förstår om man vill diskutera är väl ifall det är bra eller dåligt, med en "up front cost", alltså att man tar betalt för att få tillgång till spelet?

Där har man säkerligen avvägt ifall det är mer "värt" att köra F2P, eller att ta betalt såhär. Själv känner jag väl någonstans att så som det ser ut, så får man mycket för pengarna i form av spel, då det enda som finns i season pass/shopen är kosmetiskt. Att då gnälla över ett pris på under 500kr år 2023 känns väldigt missinformerat och gammalt.

Medlem
Skrivet av Scream112:

gillar ändå hur tränad du är i att försöka maximera hur illa något är (alltså att överdriva). Vad jag menar är att du radar upp 3 intränade begrepp som negativa, där iaf den 3e (virtuell valuta) liksom kommer på köpet lite med de första 2. Det är alltså 2 saker du ogillar, inte 3, även om du vill påstå annat.

Tydligt är ändå att du aldrig varit intresserad av spelet, det är inget spel för dig till att börja med.

Detta är alltså ett spel som service aka. Game as Service, det betyder att man tänkt sig fortsätta släppa nytt content (maps, vapen, kosmetiskt osv), samtidigt som servers skall hållas vid liv då det är ett (trumvirvel) multiplayer-spel! #Surprise

Nu vet inte jag hur du tänkt dig att man finansierar det år 2023. Men säsongs-pass är ju rätt etablerat faktiskt, och att sälja bundles, skins och sånt via det som man kallar mikrotransaktioner, är väl också ett rätt så accepterat tillvägagångssätt.

Det enda som jag förstår om man vill diskutera är väl ifall det är bra eller dåligt, med en "up front cost", alltså att man tar betalt för att få tillgång till spelet?

Där har man säkerligen avvägt ifall det är mer "värt" att köra F2P, eller att ta betalt såhär. Själv känner jag väl någonstans att så som det ser ut, så får man mycket för pengarna i form av spel, då det enda som finns i season pass/shopen är kosmetiskt. Att då gnälla över ett pris på under 500kr år 2023 känns väldigt missinformerat och gammalt.

Free2Play-modellen brukar innebära att säsongspass går att köpa med riktiga pengar för ett fast belopp medan mikrotransaktionerna kommer vara bundna till den virtuella valutan, den virtuella valutan går sedan bara att köpa fasta belopp som är medvetet inkompatibla med de virtuella priserna. Så nej, det handlar inte om "två saker jag ogillar". Sedan kan man säga vad man vill om hur spel finansieras 2023 men det här med att lägga in Free2Play-modellen i "upfront cost"-modellen är i högsta grad någonting nytt man försöker tvinga spelare att acceptera. Kritik mot den sammanslagningen är i högsta grad relevant just nu och knappast någonting "gammalt".

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Släpps direkt på Xbox Game Pass dock.

Fast det är bara basspelet. Det kommer vara lockande att köpa season pass för heist som släpps efteråt brukar vara bättre och mer effektiva att levla med (så har det varit i både ettan och tvåan). Bra för många att kunna testa spelet dock, det är inte för alla men riktigt kul att spela ihop. Det är buggigt, det är obalanserat men ofta roligt kaos när saker och ting inte går som planerat.

Avstängd

"Microtransaktioner enkom för att köpa kosmetiska prylar"

Tror man det här inte är ett problem så har man inte spelat PayDay 2. Hela spelidén bygger på att du gör bankrån och med pengarna du flyr med kan du sen köpa, you guessed it: kosmetiska items i form av masker/mönster/material.

Men nu ska man alltså pyttsa för att få de riktigt snygga maskerna, eftersom självklart.

Skitspel, blir nog inget köp. Trist eftersom jag har X antal 100 timmar i PayDay 2 och jag var riktigt sugen på uppföljaren.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Joewson:

Fast det är bara basspelet. Det kommer vara lockande att köpa season pass för heist som släpps efteråt brukar vara bättre och mer effektiva att levla med (så har det varit i både ettan och tvåan). Bra för många att kunna testa spelet dock, det är inte för alla men riktigt kul att spela ihop. Det är buggigt, det är obalanserat men ofta roligt kaos när saker och ting inte går som planerat.

Självklart, men det ger ju en lägre ingångströskel än vad som antyddes. Som du säger, perfekt för att testa på spelet dessutom.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar