Samma Nintendo-konto ska ge "mjuk övergång" från Switch till nästa konsol

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Jag har aldrig gillat N64-kontrollen, men hade det kommit en Gamecube-kontroll hade jag lätt krigat om en sådan. Bästa någonsin! Så skön och enkel att manövra. Tvärtom mot N64 imo. Kändes som en behövde tre händer för att spela med.

Det som är bra med det är ju att det finns redan en adapter från Nintendo så att du kan spela med vanliga trådade Gamecube handkontroller.
Sen ska väl 8bitdo ha en trådlös sticka som man kan koppla i antingen en Gamecube handkontroll eller en Wii Classic Controller

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Ja det är nog en vanesak kan jag tänka mig. För mig gick det väldigt bra att spela Goldeneye med den. Men skulle kanske känna samma som dig om jag skulle gå över till PRO controller.

Nej, det är inte så kul när valutan går ner, så i sådana fall hade det kanske varit bättre om vi också hade haft Euro. (Ska jag säga som röstade nej till Euro samma år som jag blev 18)

Minnet som sviker en. Kändes inte alls som när man spelade Bond med den dosan på 90-talet. Men å andra sidan så mindes jag heller inte hur äckligt billig plasten från den tiden kändes, Pro controllen känns ju som rena high end premium-prylen i jämförelse. Men det är nått med den där gamla spaken, lyckas inte träffa nånting med den då jag tjurskalligt vägrar spela med auto aim.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Det som är bra med det är ju att det finns redan en adapter från Nintendo så att du kan spela med vanliga trådade Gamecube handkontroller.
Sen ska väl 8bitdo ha en trådlös sticka som man kan koppla i antingen en Gamecube handkontroll eller en Wii Classic Controller

Ajuste, har faktiskt kvar adapter och kontroller från Wii U-eran men de har bara legat nedpackade sedan jag bytte in det mot mitt första Switch way back när det släpptes med BoTW. Har nog aldrig använt dock. Men kan förhoppningsvis göra när/om det väl kommer till NSO!

12
Skriv svar