Starfields systemkrav släppta – kräver 125 GB lagring

Robot
Starfields systemkrav släppta – kräver 125 GB lagring
Medlem

Jag är precis på recommended.
Väntar lite till med att uppdatera datorn. Det får duga.

Medlem

Sitter med ett 980 Ti, kan jag väl vänta på att uppgradera datorn tills att de (eller moddare) lyckats få det färdigt på riktigt och köpa det då.

Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Sitter med ett 980 Ti, kan jag väl vänta på att uppgradera datorn tills att de (eller moddare) lyckats få det färdigt på riktigt och köpa det då.

Skyrim är väl inte färdigt än? Finns buggar kvar.

Medlem

Jag tror aldrig jag har haft så mycket lagring totalt på en dator =/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Datorn är nyinköpt och klar. Hoppas att spelet är i hyfsat skick vid släpp.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Damn... Mitt GTX1080 börjar bli gammalt asså. Men det är så satans dyrt köpa grafikkort... Får hoppas på att det inte blir ännu högre priser till nästa gen grafikkort men så bra kommer vi nog inte få det.

Är några spel jag lagt på backloggen just pga att mitt grafikkort sätter stopp. Detta blir väl ytterligare ett till. Vill inte tumma på detaljnivåerna allt för mycket när det kommer till Singelplayer-spel men ändå bibehålla någorlunda bra framerate.

Medlem

Rx 6800 xt och 2080 ligger inte ens i samma prestandasegment (runt 57% skillnad till 6800 xt fördel enligt techpowerup databas). Något är skumt med detta? Ett 6800 xt är likvärdigt och ibland passerar ett 3080 i ren rasterisering men inte i RT. Kanske bara är dåligt optimerat på amd hårdvara?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Mitt 2060 börjar kännas lite utdaterat, klarat mig bra tills nu. Men överväger att uppgradera enbart för Starfield.

Medlem

3080, dags att se hur illa det är med bara 10GB Vram för 3440x1440😅

Releasehästryttare

125 GIG!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag tror aldrig jag har haft så mycket lagring totalt på en dator =/

What? När köpte du ny dator senast?

Avstängd

Häroligt jag slipper bry mig och bara kan spela dag 1 i Xcloud.

Har ni Game Pass och inte 100% PC som krävs är det ju bara spela i molnet ju.

Duger även om det så klart hade varit roligare om man fick typ lika bra grafik 4K som Xbox Series X och HDR.

Kommer nog tills nästa generations Xbox så får Xcloud den äldre grafiken Xbox Series X har/hade.

Om nu inte Xbox väljer nya servrar och kör nya generationen för att kunna ge oss den äldre geafiken och 4K och HDR

Medlem

Herrejävlar, dags att uppgradera snart. Sitter ju fan på minimum specs nuförtiden...


signatur

I drank what?

Medlem

Inga problem för min del,tvivlar på att spelet hinner bli klart och att det kommer vara drivor med problem om det släpps i september.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Avstängd

Annars kör du bara i Xcloud så slipper du uppgradera 👍🏻❤️

Medlem

Ohh nice mitt 3090 är inte för gammalt än.

Medlem

Man borde gå ut med VRAM på minimum och recommended..

Medlem
Skrivet av rosski:

What? När köpte du ny dator senast?

Har en WD på 80gb som är delad så att OS och program tar 20GB och sedan har jag 60 kvar till spel, där Caesar 3 tar 562MB, Theme Hospital 15MB, Doom med sjuttioelva moddar tar dock 165MB...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Geeks Gaming

Vet ej varför folk klagar. Nvme och vanliga ssd är svin billigt just nu.
Skulle de inte va för att man skaffat hus och måste lägga pengarna där så hade jag uppgraderat mina 2 1tb nvme till 2tb då dom kostar mindre än vad 1tb gjorde när jag köpte dom. Och då va dom billiga redan då

Medlem
Skrivet av jontebula:

Häroligt jag slipper bry mig och bara kan spela dag 1 i Xcloud.

Har ni Game Pass och inte 100% PC som krävs är det ju bara spela i molnet ju.

Duger även om det så klart hade varit roligare om man fick typ lika bra grafik 4K som Xbox Series X och HDR.

Kommer nog tills nästa generations Xbox så får Xcloud den äldre grafiken Xbox Series X har/hade.

Om nu inte Xbox väljer nya servrar och kör nya generationen för att kunna ge oss den äldre geafiken och 4K och HDR

Utöver att strömningens bitrate påverkar bildkvaliteten så är det ju samm, iom att alla Xcloud-blad byttes ut mot Series X förra året. HDR tror jag inte de strömmar dock.

Medlem

Det var grymt läckert. GOTY kandidat. Tror att det släpps försent dock för Game Awards.

KoP
Medlem

Inte så farligt. Kollade lite på skoj hur stor installationen utav Forza Horizon 5 var (på Xboxen) och den var större än Starfield. För att inte prata om RDR 2 och Cyberpunk 2077, även där ganska biffigt, storleksmässigt.

Medlem

Min nuvarande dator byggde jag 2011 främst inför Skyrim. Visst gar det skett småuppgraderingar genom åren men fortfarande samma CPU. Kanske dags att uppdatera..

Avstängd
Skrivet av Hipshot:

Har en WD på 80gb som är delad så att OS och program tar 20GB och sedan har jag 60 kvar till spel, där Caesar 3 tar 562MB, Theme Hospital 15MB, Doom med sjuttioelva moddar tar dock 165MB...

80 gig? Görs det ens så små hårddiskar nu för tiden?

Vad har du för processor och grafikkort då?

Medlem

Minimum betyder nog 25 fps i 1920x1080


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Trodde ärligt talat att det skulle vara mer utrymme som skulle krävas.
Inte direkt förvånande när spel såsom tex GTA5 eller RedDead2 båda tar nästintill 120gig vardera.

Ska bli intressant att se hur den ökända spelmotorn kommer bete sig som Bethesda har. Fallout 76 var ju ett haveri på så många plan.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Vet ej varför folk klagar. Nvme och vanliga ssd är svin billigt just nu.
Skulle de inte va för att man skaffat hus och måste lägga pengarna där så hade jag uppgraderat mina 2 1tb nvme till 2tb då dom kostar mindre än vad 1tb gjorde när jag köpte dom. Och då va dom billiga redan då

"Svinbilligt" är det när SSD-enheter är billigare än mekaniska hårddiskar, så de kan ersätta all slags lagring utan att orsaka svidande sår i plånboken.

För ca: 2200 kr får du idag 8 TB mekaniskt, men enbart 2 TB knäpptyst lagring... Dagen jag kan ersätta mina mekaniska 16- och 8 TB-diskar med SSD:er under 4K SEK är en bra jävla dag.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

80 gig? Görs det ens så små hårddiskar nu för tiden?

Vad har du för processor och grafikkort då?

Han skämtar med dig om du inte har märkt det

Medlem

NEEEEEEEJJJ...... Perkele, min PC är för gammal. Shit, trodde aldrig ett Bethesda spel skulle bräcka min dator som ändå är gammal.
Kör med ett GTX 1070 kort (kräver GTX 1070 Ti). Kör med intel 6700K (kräver 6800k).

Sedan har jag 32Gb RAM, SSD, Win 10. Vad tror ni, kan jag lira detta spel eller?...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

12
Skriv svar