Samtliga trailers från Xbox-showen på ett och samma ställe

Robot
Samtliga trailers från Xbox-showen på ett och samma ställe
Medlem

Microsoft krossar alla andra shower fullständigt!
Helt galet många spel som lockar och att majoriteten är Game Pass-spel!

Avstängd

Showen får 4/5. Framtiden för Xbox gick från totalt mörker till att se väldigt ljus ut. Man sopade banan med Sonny den här gången.

Medlem

Microsoft hade chansen att ta hem det ikväll.
5 minuter in och de har redan vunnit...

Efter showen så har de verkligen soppat banan med övriga.
Ruskigt imponerad och då har jag inte ens Game Pass


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Enda minuset är att jag gärna hade sett ett direktsläpp till Game pass som förra gången. Annars känns det som att E3 är igång som vanligt.

Medlem

Jag saknar de gamla e3 showerna.
Där det kommer in nån från utvecklarna och förklarar lite om spelen. Va flera av spelen som man inte vet vad det var för typ av spel. bara settingen så man vet inte vad man ska tycka.
sen hade jag haft lite förhoppningar på nått "detta får ni idag" grej. men men...
Väldigt starkt när det gäller kommande spel
4/5

Medlem

En bra överblicksbild


signatur

The more I practice, the luckier I get.

NuZ
Testpilot

Mycket bra show! 4/5


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

För egen del så är det jag sett ungefär lika ljummet som Sonys dito, tyvärr. Inget som passar mig riktigt. Men har många redan släppta spel som jag ännu inte spelat, så det kanske är en bra grej.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Var inte mycket att hurra för, riktigt besviken. Starfield ser så gammalt ut och vad tusan var Fable? Annars bara massa pre-rendered skräp.

Starfield fick blodet att pumpa lite, det trodde jag inte. Sedan blev jag även glad att man kände igen den gamla spelmotorn lite genom allt "nytt".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"In engine footage" är det nya CGI tydligen! De sa gameplay, men det mesta var kraftigt redigerade filmsekvenser "in engine"...

Tyvärr var det många trailers som inte sa någonting om vad det är för typ av spel, t.ex South of Midnight, Still Wakes the Deep och Clockwork Revolution.

Fortfarande en bra show dock

Medlem

Jag tycker inte att det var något vidare. Och då syftar jag främst på deras egna titlar och inte från tredje part.

Avowed såg för jäkligt ut, de är inte alls samma mörka setting som i teasern för flera år sedan samt att det såg inte alls current gen ut tyvärr. Riktigt besviken på detta.

Fable var inte ett Fable spel i mitt tycke, nu hänger jag upp mig på namnet men såg tyvärr inte alls charmen som 1 och 2 hade. Sen såg man inte så mycket gameplay där heller och vi fick väl inget datum?

Forza, inget jag är intresserad av personligen. Antagligen ett riktigt bra bildspel dock.

Clockwork, blev jag faktiskt riktigt nyfiken på. Fick en känsla av Bioshock möter Dishonored.

Starfield, mina förväntningar var väldigt låga men måste erkänna att det ser bra ut och jag är försiktigt optimistisk.

Edit: Missade Senua. Skulle det inte vara en gameplay trailer? Hon gick 3m sen var det en filmsekvens. Riktigt dåligt.

Medlem

Det enda som lockade mig var Fable som nog kan få mig att köpa en Xbox Series X, om spelet blir sådär magiskt bra. Annars visades inget som jag blev intresserad av.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Så ska en 1st Party Games Showcase se ut. 10/10 möjliga. Fick känslan av att många 3de part spel är nån form av exklusiva. Men detta tror jag inte på. Inför detta litade jag inte på Xbox/Microsoft. Men det fick jag äta upp.

Sedan så.... En svart Xbox Series S med 1TB. När han började prata storage så trodde jag att han skulle tillkännage flera tillverkare av Expansion Cards. Få ner priset rejält på dem. Bra att de också verkar ha löst problemet med produktionen av Series X:en.

Medlem

SF såg betydligt bättre ut denna gång jämfört med förra sommaren.

Medlem

Starfield blir fett, Forza ser bra ut. I övrigt meh.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

KoP
Medlem

Någon som såg Starfield showen och noterade att det finns ett galet fan i spelet som vill följa med spelaren?

Hmm.. var har vi sett denna karaktär förut? The Elder Scrolls: Oblivion! 😂 T.o.m utseendet var likadant. Easter egg!

Medlem

Överlag lika tråkig som de andra pga bristande gameplay. Är trött på att se trailers i 60 minuter.

Medlem

Inte lika imponerad som många andra här verkar vara men jag tycker att dom hade en bättre show än Sony, förutom att inget kan slå FF7R Rebirth.
Ser fortsatt tunt ut med exklusiviteter för Xbox, dom enda intressanta för egen del är Starfield och Fable men Fable lär vara minst ett år bort. Avowed trodde jag skulle bli nåt bra men ser ut som skräp.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Sedan så.... En svart Xbox Series S med 1TB. När han började prata storage så trodde jag att han skulle tillkännage flera tillverkare av Expansion Cards. Få ner priset rejält på dem. Bra att de också verkar ha löst problemet med produktionen av Series X:en.

Hade varit roligare och mer intressant med en ny Xbox Series X, annan färg och större hårddisk.

Medlem

Jävligt grym showcase där de flesta spelen såg väldigt intressanta ut, storspel efter storspel, bravo Xbox för att äntligen ge Sony konkurrens 👏👏👏! Jag kan fortfarande inte fatta hur Sony kunde ha en showcase, som kändes mer som en state of play av indie samt mp-spel, och knappt utan några förstapartspel... Jag hoppas de kikade på denna och lär sig en läxa till framtiden. Förhoppningsvis har de en till show i slutet av året för vad som kommer nästa år.

Annars ser Starfield för min del ut att vara ett spel jag kommer leva mig in i under lång tid, extremt massivt. Men under streamen kände jag att det blev för mycket information, typ nu räcker det, sluta avslöja mer haha.

Avowed var inte alls som jag hade förväntat mig efter första trailern som var mörk, jämfört med det färgglada nu som påminde mer om en blandning av the Outer Worlds/ES...blev väldigt förvånad när titeln dök upp i slutet.

När Phil talade i slutet så trodde jag att han skulle annonsera ut en Series X digital...För jag funderar på att sälja min S och uppgradera till X, då jag vann ett presentkort på några tusen kr. Dessa kommande spel gör ju valet enklare 🙂

Medlem

Well, detta var helt klart den bästa av Game Fest och PS Showcase, men....10/10 är det ju nästan absurt att kalla det här. Knappt några släppdatum överhuvudtaget vilket oroar lite när det gäller Xbox... Flera av spelen förstod man knappt vad de gick ut på då det visades upp ytterst lite gameplay...Nu är inte grafik allt, men när ett spel som Payday 3 ser ut att vara gjort för 360 blir det skevt...

Blev också besviken över att vi inte fick se något nytt alls kring State of Decay 3 (development hell där??)...Inget om Gears som är så tydligt förknippat med Xbox gjorde mig också besviken, hell Gears 5 var ju verkligen ett steg i rätt riktning, varför inte spinna vidare??

Sättet man helt krossade all hype kring Avowed gjorde mig också lite ledsen, helt borta var den där mörka härliga känslan som visades upp i första trailern....Nu såg det ut som något från budget varianten av Pixar... Herregud vilket självmål.

Men allt var som sagt inte becksvart för undertecknad. Persona 5 Tactica ser härligt ut, likaså remaken av Persona 3. Även Like a Dragon är ju alltid trevligt men absolut viktigast var ju att Starfield faktiskt ser ut att bli något riktigt speciellt. Det som visades upp nu såg 100ggr bättre än det vi sett innan och combat såg ju riktigt härligt ut! Jag återfick peppen och det ska bli riktigt trevligt att kunna damma av Series X igen när det släpps, nästan bud på att ta några dagar ledigt där...

Medlem

Haha, så kul att läsa att folket är nöjda över detta? när den är mer eller mindre likadan som Sonys och Summer Game. Massa för-renderade trailers och annat trams precis som alla andra. Förstår verkligen inte?

Medlem

Njae ganska ljummen show för egen del. Hoppades ju på ett måstespel som skulle tvinga på mig ett Xbox-köp men icke. Var ett spel som fångade mig dock och det var Don't Nods nästa som jag inte ens kunde läsa vad det hette pg.a katastrofalt konstigt typsnitt^^. Efter googling fick jag dock reda på att det hette Jusant. Såg ut som en magisk blandning av Rime och The last guardian så det kommer jag definitivt hålla koll på. Kommer ju tydligen till PS5 också så det blir nog ingen Xbox i år heller..

Edit: Kollade trailern till Jusant en gång till precis och kan inte riktigt förstå vad det var jag inte kunde läsa första gången 😳.

Skrivet av Jozo:

"In engine footage" är det nya CGI tydligen! De sa gameplay, men det mesta var kraftigt redigerade filmsekvenser "in engine"...

Tyvärr var det många trailers som inte sa någonting om vad det är för typ av spel, t.ex South of Midnight, Still Wakes the Deep och Clockwork Revolution.

Fortfarande en bra show dock

Håller med helt och hållet. För mig spelar det ingen roll vad de kallar det; CGI eller in engine utan jag upplever de precis lika tråkiga oavsett. Visst att en filmsnutt kan fånga känslan de vill åt men det säger ju faktiskt ingenting om hur väl spelet lyckas med samma bedrift. Fullkomligt värdelöst!
Vad jag dock lärt mig av tidigare shower är att börja kolla 30 minuter efter att streamen startat så man har lite marginal om man vill spola förbi skräpet.

Btw såg inte skådespelerskan som pratade innan de visade Hellblade 2 väldigt animerad ut? Iallafall fejset.

Medlem
Skrivet av Therant:

Haha, så kul att läsa att folket är nöjda över detta? när den är mer eller mindre likadan som Sonys och Summer Game. Massa för-renderade trailers och annat trams precis som alla andra. Förstår verkligen inte?

Kanske är spelen som är skillnaden 🙄

Medlem

Bra Show! Fable är man ju pepp på men Starfield såg fan ut som skit!

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Så ska en 1st Party Games Showcase se ut. 10/10 möjliga. Fick känslan av att många 3de part spel är nån form av exklusiva. Men detta tror jag inte på. Inför detta litade jag inte på Xbox/Microsoft. Men det fick jag äta upp.

Sedan så.... En svart Xbox Series S med 1TB. När han började prata storage så trodde jag att han skulle tillkännage flera tillverkare av Expansion Cards. Få ner priset rejält på dem. Bra att de också verkar ha löst problemet med produktionen av Series X:en.

Western Digital är på väg med sina Minneskort till Xbox, dock verkar priset vara precis samma som Seagate korten.

Medlem
Skrivet av Cappachino:

Kanske är spelen som är skillnaden 🙄

Ja kanske? Vem vet

Redaktör
Skrivet av Therant:

Haha, så kul att läsa att folket är nöjda över detta? när den är mer eller mindre likadan som Sonys och Summer Game. Massa för-renderade trailers och annat trams precis som alla andra. Förstår verkligen inte?

Jag tycker den här showen spelar flera ligor över Sonys och Summer Game Fest. Många helt nya spel avtäckta, första titten på ett gäng andra, några releasedatum och 30-40 minuter från årets överlägset största spelsläpp nu när Diablo 4 är ute. Minus för snålt med gameplay (håller med dig där), och jag hade gärna sett en till stor MS-release i höst.


signatur
123
Skriv svar