I helgen var det fem år sen The Elder Scrolls VI utannonserades

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hellre att visa upp något än att inte visa upp något.. typ Half Life 3.

Om Valve inte har något att visa (vilket de troligtvis inte har) så gör de helt rätt i att inte visa något. Bethesda hade inget att visa, och valde därför att visa meningslöst nonsens, och sen hålla tyst i fem år. En reveal ska vara starten på något, det ska bygga upp mot något.

Medlem

Är övertygad om att de gjorde detta för att försöka skifta fokus från all drama runt Fallout 76, vilket inte lyckades alls. Men det är kanske bara jag

Medlem
Skrivet av lonian:

Tror samma sak om Metroid prime 4.
Utannonseras till Switch i början men kommer på nästa konsol.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Där tror jag däremot de stötte på problem de inte var förberedda på. Jag tror de faktiskt hade delar av spelet gjorda när de utannonserade, men sen har de säkert starta om från grunden när de bytte utvecklare etc.

I ES6s fall tror jag inte de hade något annat än trailern när de utannonserade.

Oavsett blir det samma effekt, man hinner ju nästan glömma bort spelen.

Ja de startade om utvecklingen runt årsskiftet 2018-2019. Men skulle bli förvånad om det inte kommer som cross gen även till Switch 2 eller vad de satsar på för konsol. https://www.gameinformer.com/2019/01/25/nintendo-restarting-t...

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hellre att visa upp något än att inte visa upp något.. typ Half Life 3.

Skillnaden är ju att de aldrig utannonserat Half-life 2 :episod 3, men eftersom det är en fortsättning på spelet så förväntar vi ju oss att det ska komma. Vilket känns riktigt dåligt.

Det vi fick var i stället Half-life Alyx.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Skillnaden är ju att de aldrig utannonserat Half-life 2 :episod 3, men eftersom det är en fortsättning på spelet så förväntar vi ju oss att det ska komma. Vilket känns riktigt dåligt.

Det vi fick var i stället Half-life Alyx.

Jodå de utannonserade episode 3. De hävdade i maj 2006 att de skulle släppa den tredje och avslutande delen innan jul 2007.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Jodå de utannonserade episode 3. De hävdade i maj 2006 att de skulle släppa den tredje och avslutande delen innan jul 2007.

"Episode Three was quietly cancelled during this time, with the only official announcement coming from Gabe Newell in a 2011 interview, where he confirmed that Valve had moved on from the episodic model of developing software.[3]"

https://half-life.fandom.com/wiki/Half-Life_2:_Episode_Three#....


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

"Episode Three was quietly cancelled during this time, with the only official announcement coming from Gabe Newell in a 2011 interview, where he confirmed that Valve had moved on from the episodic model of developing software.[3]"

https://half-life.fandom.com/wiki/Half-Life_2:_Episode_Three#....

Ja? Jag vet att det blev nerlagt. Det sade jag inget om. Jag säger bara att de visst utannonserade spelet. Från din egen länk:

"In May, Valve explained Episode One would be the first in a planned trilogy, with Episode Three to release in December 2007."

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Ja? Jag vet att det blev nerlagt. Det sade jag inget om. Jag säger bara att de visst utannonserade spelet. Från din egen länk:

"In May, Valve explained Episode One would be the first in a planned trilogy, with Episode Three to release in December 2007."

Ingen anledning att vänta på Half-life 3 som showerguy nämnde om.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vadå, denna generation har ju knappt startat!

Nästan allt som släppts är crossgen, och alltså hålls tillbaka av PS4 och Xbone.

Försök lista några storspel som enbart finns på PS5, Xbox X/S och PC.

Dom tar tid på sig att utveckla ett spel tror det tar ännu längre med elder scrolls så vet i 17 om det kommer till denna generation

Medlem
Skrivet av lonian:

Tror samma sak om Metroid prime 4.
Utannonseras till Switch i början men kommer på nästa konsol.

Tror oxo det

12
Skriv svar