Se Xbox + Starfield-showerna med FZ!

Medlem

Ingenting som såg särskilt intressant ut men ändå en show på E3-nivå som var värd att se. Ingenting man kan säga om någon annan show hittills denna sommaren. Ser fram emot att hoppa in i Sea of Thieves igen.

Medlem

Bästa showen senaste tiden.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag hoppas att starfield inte ”bara” är ett snyggare no mans sky. Missförstå mig inte, fantastiskt bla bla, men att springa runt och borra stenar tröttar mig otroligt mycket.

Edit: sett mer, nu vill jag utforska saker och bygga skepp.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Freakon:

Bästa showen senaste tiden.

Ja, MS har ju vunnit den här spelsommaren och hade varit en värdig E3-show (RIP) och det enda som kan toppa det är väl om Nintendo utannonseras "New Nintendo Switch" i den beryktade July Directen som annars inte lär ha alltför mycket hett att komma med.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ingenting som såg särskilt intressant ut men ändå en show på E3-nivå som var värd att se. Ingenting man kan säga om någon annan show hittills denna sommaren. Ser fram emot att hoppa in i Sea of Thieves igen.

Är du seriös????

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ingenting som såg särskilt intressant ut men ändå en show på E3-nivå som var värd att se. Ingenting man kan säga om någon annan show hittills denna sommaren. Ser fram emot att hoppa in i Sea of Thieves igen.

Va Hahah ? Gillar du ens spel ?


signatur

Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080

Skribent

Monkey Island till Sea of Thief kändes som en väldigt passande cross over. Inget jag ens hade funderat över, men blev peppad på nu när jag såg det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Monkey Island till Sea of Thief kändes som en väldigt passande cross over. Inget jag ens hade funderat över, men blev peppad på nu när jag såg det.

Det teasades om det redan i Pirates of the Caribbean-expansionen för ett par år sedan så det har väl mest varit att sitta och vänta på en utannonsering.

KoP
Medlem
Skrivet av Bennii:

Grym show, som vanligt med Microsoft. Nu gäller det att de kan leverera också. Inga fler Redfall-fiaskon.

Tycker det var riktigt tråkigt att Hellblade inte kommer i höst. Det hade varit riktigt kul att få spela Hellblade i höstmörkret.

Och de visar fortfarande inget som gör mig sugen på Starfield. Kul för er som ser fram emot det, men jag känner inte hypen.

Såg du showen som var helt dedikerad till Starfield efter den ordinarie showen? Och du blev inte ens lite hypad? 😂

Medlem
Skrivet av KoP:

Såg du showen som var helt dedikerad till Starfield efter den ordinarie showen? Och du blev inte ens lite hypad? 😂

Ja, jag såg Starfield-showen också.

Medlem
Skrivet av KoP:

Såg du showen som var helt dedikerad till Starfield efter den ordinarie showen? Och du blev inte ens lite hypad? 😂

Vissa människor är helt otroliga. Jösses. Alltså Bennii är den helt otroliga här.
Snacka om att vara blind 😂

Medlem
Skrivet av Guld:

Vissa människor är helt otroliga. Jösses. Alltså Bennii är den helt otroliga här.
Snacka om att vara blind 😂

Alla kan ju inte tycka lika. Vilket även är bra.
Jag håller med Bennii här och ser ju verkligen inte vad som är så fantastiskt med Starfield. Kan hända att det inte är min genre riktigt (NMS t.ex var härligt i korta stunder att glida runt i men jag skulle aldrig palla med att gräva ner mig i uppdrag osv) men Bethesdas spel har heller aldrig intresserat mig. Kontigt? Kanske!

Medlem
Skrivet av Guld:

Vissa människor är helt otroliga. Jösses. Alltså Bennii är den helt otroliga här.
Snacka om att vara blind 😂

Jag brukar kalla mig själv för otrolig också. Tar det som en komplimang.

Jag förstår vad som är lockande för er som är hypade, men delar inte era förväntningar.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag brukar kalla mig själv för otrolig också. Tar det som en komplimang.

Jag förstår vad som är lockande för er som är hypade, men delar inte era förväntningar.

Hur ska starfield vara då för att du ska bli intresserad???

Medlem
Skrivet av Guld:

Hur ska starfield vara då för att du ska bli intresserad???

Kanske inte så mycket som Starfield är? Starfield intresserar inte mig heller efter denna visning, det är inte så konstigt alls, du kan vara helt blown away medans nån annan inte känner nån pepp alls.

Medlem
Skrivet av Guld:

Hur ska starfield vara då för att du ska bli intresserad???

Jag tycker Starfield ska vara precis som det är, eftersom många verkar riktigt intresserade av det de ser.

Att jag inte ser fram emot Starfield är inte en känsla som kommit nu, det är en känsla jag haft länge. Jag har känt från första teasern att det kommer bli ett Fallout 4/Skyrim i rymden, och jag har helt enkelt tröttnat på deras open world design. Jag har hoppats på att de ska visa något som väcker mitt intresse, men det har de inte gjort.

Tycker också att det finns väldigt många sprickor i fasaden som oroar mig:
- Samma stela karaktärer som alltid. Och jag menar inte bara de döda ansiktena karaktärerna har, utan hur de känns. Dialog, animationer, karaktärsbeskrivningarna som de gav i videon. Det kändes ointressant.
- Staden de visade såg intressant ut, men resten då? Vi vet att det finns 1000 planeter, och vi vet att points of interest kommer markeras på planetkartan. Bethesda visade en som var en gruva med banditer. Vi vet från Skyrim att Bethesda älskar gruvor med banditer. Hur många av dem kommer vi få se copy pasteade på de 1000 planeterna? Hundratals åtminstone. Såna saker gör att utforskande blir mindre intressant.
- Combat. Vet inte vad trion i FZ-studion pratade om när de tyckte combat kändes bra. Jetpacken var lite nice, men vapenresponsen både på den som sköt och den som blev skjuten var minimal. Till och med snipergeväret de visade lite av kändes och lät som ett luftgevär. Combaten kändes som om någon sköt på pappersfigurer med en ärtbössa.

Kanske överraskar Bethesda mig. Kanske finns där en fantastisk story, fantastiska karaktärer, otrolig upptäckarlust, och bra combat. Men just nu tycker jag mycket av det känns AA-kvalitet i större skala. Inget fel med AA, men det är inte vad jag vill ha från en av Microsofts största studios, och ett av årets viktigaste spel.

Men jag blir gärna överraskad som sagt. Bästa spelupplevelsen är när man blir fullständigt blown away, helt utan hype.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag tycker Starfield ska vara precis som det är, eftersom många verkar riktigt intresserade av det de ser.

Att jag inte ser fram emot Starfield är inte en känsla som kommit nu, det är en känsla jag haft länge. Jag har känt från första teasern att det kommer bli ett Fallout 4/Skyrim i rymden, och jag har helt enkelt tröttnat på deras open world design. Jag har hoppats på att de ska visa något som väcker mitt intresse, men det har de inte gjort.

Tycker också att det finns väldigt många sprickor i fasaden som oroar mig:
- Samma stela karaktärer som alltid. Och jag menar inte bara de döda ansiktena karaktärerna har, utan hur de känns. Dialog, animationer, karaktärsbeskrivningarna som de gav i videon. Det kändes ointressant.
- Staden de visade såg intressant ut, men resten då? Vi vet att det finns 1000 planeter, och vi vet att points of interest kommer markeras på planetkartan. Bethesda visade en som var en gruva med banditer. Vi vet från Skyrim att Bethesda älskar gruvor med banditer. Hur många av dem kommer vi få se copy pasteade på de 1000 planeterna? Hundratals åtminstone. Såna saker gör att utforskande blir mindre intressant.
- Combat. Vet inte vad trion i FZ-studion pratade om när de tyckte combat kändes bra. Jetpacken var lite nice, men vapenresponsen både på den som sköt och den som blev skjuten var minimal. Till och med snipergeväret de visade lite av kändes och lät som ett luftgevär. Combaten kändes som om någon sköt på pappersfigurer med en ärtbössa.

Kanske överraskar Bethesda mig. Kanske finns där en fantastisk story, fantastiska karaktärer, otrolig upptäckarlust, och bra combat. Men just nu tycker jag mycket av det känns AA-kvalitet i större skala. Inget fel med AA, men det är inte vad jag vill ha från en av Microsofts största studios, och ett av årets viktigaste spel.

Men jag blir gärna överraskad som sagt. Bästa spelupplevelsen är när man blir fullständigt blown away, helt utan hype.

Ok👍

12
Skriv svar