Dead Island 2 når den dödsläckra försäljningssiffran 2 miljoner

Robot
Dead Island 2 når den dödsläckra försäljningssiffran 2 miljoner

Och Embracer är nöjda över att ha gett studion mer tid.

#Dambuster-studios, #Dead-island-2


Medlem

Fan va glad man blev o läsa det här, skaffade spelet själv för ett tag sedan till ps5. Tyckte spelet va riktigt riktigt bra, jäkligt kul va det också. Till råga på allt va det helt buggfritt för mig och inte en enda crash något man inte kan ta för givet idag med ofärdiga spel som släpps idag.

Snyggt som fan va det också vilken gjorde att man trivdes att vistas i världen o utforska de sidospår som ändå fanns.

Välförtjänt att det går bra för dem.

Medlem

Får hoppas att fler tar efter och ger utvecklare mer tid så att spelen faktiskt är spelbara på release. De senaste 3 åren har varit rough...

Medlem

Blev rejält irriterad på EPiC exklusiviteten då jag planerade ett Steam köp. Hade tänkt att vänta 1 år tills spelet kom till Steam men köpte det tillslut till PlayStation 5 och klarade ut spelet för några dagar sedan. Riktigt skoj lir o snyggt som fan. Spännande rå köttig gameplay. Los Angeles var även mycket trevligt att utforska med flera kända platser som: Bel Air, Beverly Hills, Santa Monica, Venice Beach, Sunset Bulevard, Hollywood m.m... Rejält detaljerade ställen. Jag gillar även utvecklaren (DamBuster Studios) som gjorde ett liknande jobb med HomeFront: The Revolution där de likt med Dead Island 2 tog över efter tidigare utvecklare som sparkats från projektet.

De är kapabla att fixa sjunkande skepp med långa problemfyllda utvecklingar för att sedan ro de i hamn stabilt. Ser fram emot Dead Island 3.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Köper på Steam när det finns där. Men inte till fullpris. Minst 25% rea.

Geeks Gaming

Inte hunnit testa än. Har annat att köra just nu. Plus System shock släpps i morgon så lär ta ett tag

Medlem

Är inte det DI2 där man måste vara på exakt samma ställe i "story progress" för att kunna spela tillsammans med varandra (dessutom bara för tre personer?)? Jag har sett recensioner och en del gameplay, och får känslan av rRiptide, som vi tröttnade på mid-game. Tror jag avstår från detta spel, iaf tills det är bra rabatt, men trevligt att de får sålt kopior!

Någon som har statistik för de olika platform?

Medlem

Det är okej spel trodde de skulle vara en katastrof men glad jag hade fel

Medlem

Kittlar nog dödsskönt i skattkistan.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Helt ok spel, tror jag hade väntat på att det skulle gå ner i pris om jag inte fått det bundlat med mitt grafikkort. 3,5/5


signatur

7900XTX
7800X3D

1
Skriv svar