Gollum-utvecklarna ber offentligt om ursäkt

Medlem

Sämre än No Mans sky vid release?

Medlem
Skrivet av eld:

Värt att notera att ingen utvecklare vill hamna i denna situation, det finns ingen fördel med att släppa trasiga spel vad folk än tror.

Det säger väl sig själv. Ingen vill ju vara dålig.

Men ibland måste man inse att man är just det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Nej det är ju frågan. Någon måste ju producera skitspelen som folk hittar i reabackar o tror dom hittat någonting bra.
Man har ju hört om film och tvbolag som skrotat färdiga filmer/serier för dom varit för usla. Vet inte om jag hört någon skrota ett spel man lagt miljontals kronor på.

Ingen aning hur mycket pengar de la ut på Star wars 1313 men det var väl nästan klart och lades ner när Disney tog över.

Fanns väl fler star wars spel som gick i graven där typ Battlefront 3.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag kan nog skriva ett svar till dem, men vill de ha det på engelska måste de låsa upp det. Bara €9,99.


signatur

I drank what?

Medlem

Fakin clowns.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det säger väl sig själv. Ingen vill ju vara dålig.

Men ibland måste man inse att man är just det.

Hur gammal var du när du insåg det?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Är förvånad över att folk faktiskt har köpt spelet. Det har sett ut som skräp från första bilden.

Håller med. Vill man ha något liknande som faktiskt är ganska bra finns ju Styx:

https://store.steampowered.com/bundle/27635/Styx_Collection/

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag kan nog skriva ett svar till dem, men vill de ha det på engelska måste de låsa upp det. Bara €9,99.

När jag såg att Sindarin + Lore Compendium var DLC som man måste köpa separat så blev jag genuint paff. The greed knows no bounds.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tur att man kan be om refund på steam iaf.
Kan man det på Xbox?
Jag vet att Sony och Nintendo inte erbjuder, iaf inte om man startat spelet. Vilket är usel service och bör påpekas alltid nör tal om dåliga spel som släpps.

Om spelet är trasigt aktiverar sony refunds, det har hänt förr


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av baxtex:

Håller med. Vill man ha något liknande som faktiskt är ganska bra finns ju Styx:

https://store.steampowered.com/bundle/27635/Styx_Collection/

Agreed. Styx 1 och 2 är kanonbra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Devan:

Redfall har fått konkurrens om årets dåligaste spel!

Sämsta*

Medlem
Skrivet av robbis:

Det är väl på gott och ont. Vissa klarar ju spelet på mindre tid än refundgränsen går. 2h låter som en bra gräns har du spelat längre är det ditt...

Det ör nog ett problem spelutveckkare borde ta hänsyn till innan release eller bli särbehandlad. Tyvärr ör inte steam tex hjälpsamma med det.
Sen får väll spelarna ha lite moral också.

Skrivet av theBoosing:

Om spelet är trasigt aktiverar sony refunds, det har hänt förr

Det kanske räcker från att höja sig feån fruktansvärd usel support till usel support


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mycket ursäkter från spelutvecklare i branschen, ändå släpps spel efter spel med helt sjuka prestandaproblem och annat.. så jäkla pinsamt.. finns ingen heder kvar bland utvecklare tydligen :/

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Mycket ursäkter från spelutvecklare i branschen, ändå släpps spel efter spel med helt sjuka prestandaproblem och annat.. så jäkla pinsamt.. finns ingen heder kvar bland utvecklare tydligen :/

Precis, man skulle kunna tro att spel blivit superkomplexa med gott om utrymme för oönskat resultat. Tråkigt att regeringen och polisen låser in ens familj om man inte förbokar nya spel och köper all DLC, annars hade man ju kanske klarat sig med liv och ära i behåll.

Har inte köpt spelet eller så så då passar det mycket bra att jag stämmer in i kören: Jävla vidriga AS!!!!! Elda ner deras kontor!!! Stena dem! Varför får de behålla sina medborgarskap när de släpper avancerad mjukvara som kraschar ofta?

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Om spelet är trasigt aktiverar sony refunds, det har hänt förr

Har det hänt för något annat spel än Cyberpunk 2077?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är bra.
Samma som bla steam, 2 timmar eller 2 veckor

2 timmar är lite samt att vissa spel som har launchers som man måste ladda ner via räknas som spelad tid.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Devan:

Redfall har fått konkurrens om årets dåligaste spel!

Och vem konkurrerar med dig om årets sämsta grammatik?

Medlem
Skrivet av Håkan:

Nej det är ju frågan. Någon måste ju producera skitspelen som folk hittar i reabackar o tror dom hittat någonting bra.
Man har ju hört om film och tvbolag som skrotat färdiga filmer/serier för dom varit för usla. Vet inte om jag hört någon skrota ett spel man lagt miljontals kronor på.

Det finns tveklöst mängder med spel som man har ödslat miljontals kronor på, mer än så skulle jag tro. Misstänkte att det fanns fler än de jag kunde minnas som Starcraft: Ghost så jag sökte för att fräscha upp minnet. Jag hittade flera exempel som Starcraft: Ghost, Star Wars: 1313, Project Titan, Agent, Scalebound, Prey 2 och Doom 4. Alla de projekten lär ha miljontals på miljontals kronor investerade i sig och dessa är ju bara de vi känner till från stora studios för att de blivit offentliggjorda.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Kollade på en playthrough, det verkar inte så bra. Men lite väl oförtjänt hat ändå? Hade det varit ett AAA-spel med marketing så hade ign gett det 7 tror jag.

Nej. Hade spelet kostat 100 spänn (och inte haft grejer som röstskådespeleri och lore-inlägg bakom DLC-väggar) kanske det hade förtjänat att inte totalsågas, men som det är nu? Det är ett trasigt och inkompetent budgetspel och borde inte kosta mer än ett sådant. I mina ögon i alla fall. Du behöver givetvis inte hålla med.

Skrivet av kingzla:

Precis, man skulle kunna tro att spel blivit superkomplexa med gott om utrymme för oönskat resultat. Tråkigt att regeringen och polisen låser in ens familj om man inte förbokar nya spel och köper all DLC, annars hade man ju kanske klarat sig med liv och ära i behåll.

Har inte köpt spelet eller så så då passar det mycket bra att jag stämmer in i kören: Jävla vidriga AS!!!!! Elda ner deras kontor!!! Stena dem! Varför får de behålla sina medborgarskap när de släpper avancerad mjukvara som kraschar ofta?

Det är tur att vi har sådana som dig som försvarar de stackars företagen när de försöker kränga på de ondsinta och giriga konsumenterna sina mästerliga och fantastiskt prisvärda alster och sen får så oförtjänt kritik för det.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Har ärligt talat inte varit sugen på detta spel ens lite grann.
Att ett Gollum-spel med stor budget ens fått grönt ljus är förbluffande. För min del hade det behövt vara ett gameplay-mässigt mästerverk för att jag ens skulle överväga att spela det.
Någon måste ha haft oerhört höga förhoppningar kring vad Amazons "Maktens Ringar" skulle ha för effekt på marknadens Sagan om Ringen-sug. Skulle inte direkt säga att det verkade framkallade liknande sug hos allmänheten som Star Wars eller Avengers gjorde för ett årtionde sedan. En "fingret i luften"-uppfattning från mig så klart

Medlem
Skrivet av Freakon:

Är förvånad över att folk faktiskt har köpt spelet. Det har sett ut som skräp från första bilden.

Inte alla som kollar på spelsidor eller trailers på spel. Går bara in o kollar någon spelbutik, "oh Gollum, coolt kan va skoj det testar jag"

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Nej. Hade spelet kostat 100 spänn (och inte haft grejer som röstskådespeleri och lore-inlägg bakom DLC-väggar) kanske det hade förtjänat att inte totalsågas, men som det är nu? Det är ett trasigt och inkompetent budgetspel och borde inte kosta mer än ett sådant.

https://www.youtube.com/watch?v=E21qSEyRa88

Det är tur att vi har sådana som dig som försvarar de stackars företagen när de försöker kränga på de ondsinta och giriga konsumenterna sina mästerliga och fantastiskt prisvärda alster och sen får så oförtjänt kritik för det.

K. Tänker inte kolla på filmen du länkar


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

K. Tänker inte kolla på filmen du länkar

Helt okej, jag tänker inte tvinga dig.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

EA kommer garanterat vara först ut med sin nästa titel

NewGame $71.99
NewGame Apology Edition $69.99
NewGame Apology Edition + Sincere Apology DLC $79.99
NewGame Apology Edition +Sincere Apology + Immersive Sad Piano Music DLC Extended $89.99
NewGame COMPLETE EDITION (Includes a sad piano) $99.99

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Helt okej, jag tänker inte tvinga dig.

Tvinga honom! (Jag tänker kolla 😇😇)

Medlem

Ursäkten godtages!

Skämt åsido, kan nog vara rätt hemskt för dem som jobbat på ett sådant här projekt och sedan måste släppa en titel som denna. Utan att veta så har det nog tagit en viss tid att utveckla spelet och de måste ha sett hur"begränsat" det är. Deadlines måste hållas ändå, till 💯%.
(Hade det blivit bättre med mer tid? vem vet?!)

(Vem bär ansvaret? vem vet?!)

Medlem
Skrivet av eld:

Värt att notera att ingen utvecklare vill hamna i denna situation, det finns ingen fördel med att släppa trasiga spel vad folk än tror.

Nej, absolut.

Men det känns som viljan eller ambitionen att släppa något vettigt har saknats från start.
Då räcker det inte med att skicka ett meddelande.

Gör ett vettigt spel ist.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

2 timmar är lite samt att vissa spel som har launchers som man måste ladda ner via räknas som spelad tid.

Jo man kan ju tycka att vissa spel borde ha bpde längre och kortare tid.
Men launchers kan man ladda ner separat utanför steam.
Man kan läsa användar recensioner mm.
Alla dessa kombinerat borde stärka ens beslut rätt bra om man ska behålla/köpa spelet eller inte.

Det ör iaf betydligt mindre risk för grisen i säcken köp än på Playstation och Nintendo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Nej, absolut.

Men det känns som viljan eller ambitionen att släppa något vettigt har saknats från start.
Då räcker det inte med att skicka ett meddelande.

Gör ett vettigt spel ist.

Det har skett en slags normalisering där spel kan släppas ut iaf, casha in på skiten ändå.

Undrar hur det hade sett ut om en biltillverkare skulle släppa ut halvtrasiga bilar titt som tätt. Är de också ursäktade för att bilar är komplexa saker?

Skit företag ska skit få., speciallt giriga såna.

KoP
Medlem

Sämre än spelet Big Rigs alltså? Om nu Gollum anses vara det sämsta spelet någonsin? 😂

123
Skriv svar