Epic skänker bort fantastiska Fallout: New Vegas

Robot
Epic skänker bort fantastiska Fallout: New Vegas

Har du missat denna pärla så är det dags nu.

#Fallout-new-vegas, #Obsidian-entertainment


Medlem

Jag plockade hem spelet och fick även en rabattkupong på 25%. Schysst.

Medlem

Håller det än idag för nån som inte kört det? Vilka moddar ”måste” man ha?

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Håller det än idag för nån som inte kört det? Vilka moddar ”måste” man ha?

Det gör det absolut, även om grafik och face animation är klart utdaterade.
Gå in på Nexusmods och utgå ifrån Popular All time listan så hittar du allt du behöver för att fräscha upp liret.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Håller det än idag för nån som inte kört det? Vilka moddar ”måste” man ha?

Grafiken har några år på nacken men spelet i sig är fortfarande värt att spela. Spelade det för första gången förra året och det blev genast ett av mina favoriter, Googla Viva New Vegas så får du fram en guide som ger dig en jävligt bra och stabil version när du är färdig.

Medlem

Jag tror jag har det på Steam men det här lät som ett bättre paket.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av BillyJoeBob:

Det gör det absolut, även om grafik och face animation är klart utdaterade.
Gå in på Nexusmods och utgå ifrån Popular All time listan så hittar du allt du behöver för att fräscha upp liret.

Inte rekommenderat att gå ifrån populära listan på Nexus. Den är fylld med gamla moddar som är dåligt gjorda och kan förstörda dina saves. Moddare har senaste 2-3 åren lärt sig bättre hur motorn funkar och vad man inte ska göra när man skapar en mod, denna informationen hade inte moddare när spelet släpptes.
Går man då bara på dessa populära mods så kommer du snabbt inse att spelet kraschar och flyter på dåligt, och eventuellt får du en s.k "bloated save" som tar längre och längre tid att ladda.

Rekommenderar istället att köra med Viva new vegas modlista.

Medlem
Skrivet av Partyprime:

Inte rekommenderat att gå ifrån populära listan på Nexus. Den är fylld med gamla moddar som är dåligt gjorda och kan förstörda dina saves. Moddare har senaste 2-3 åren lärt sig bättre hur motorn funkar och vad man inte ska göra när man skapar en mod, denna informationen hade inte moddare när spelet släpptes.
Går man då bara på dessa populära mods så kommer du snabbt inse att spelet kraschar och flyter på dåligt, och eventuellt får du en s.k "bloated save" som tar längre och längre tid att ladda.

Rekommenderar istället att köra med Viva new vegas modlista.

Ah mycket bra tips, det kände jag inte till faktiskt. Men det låter logiskt eftersom det är så pass gammalt nu.
Ska definitivt kika på Viva New Vegas!

Medlem
Skrivet av demagog:

Jag tror jag har det på Steam men det här lät som ett bättre paket.

Exakt vad jag tänkte!

Spelade vanilla-versionen på Steam för snart 10 år sedan, men har aldrig testat några DLCs. Blir perfekt för sommarens regniga dagar


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Varning för att Epic-versionen inte är kompatibel med NVSE, som krävs för många mods.

Medlem

Någon tålmodig själ får gärna länka till bra mods som är kompatibla med denna utgåvan om det är mycket som är out of date

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Någon tålmodig själ får gärna länka till bra mods som är kompatibla med denna utgåvan om det är mycket som är out of date

Modlistan Viva New Vegas är att rekommendera. Dem har nyligen bytt hemsida så jag är lite osäker på vilken sida som gäller nu.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Håller det än idag för nån som inte kört det? Vilka moddar ”måste” man ha?

Det finns egentligen bara en mod man *måste* ha, och det är DFB - Dynamic Crosshair.
https://www.nexusmods.com/newvegas/mods/43550/

Sen finns det saker som är najs att ha, så som Mesh Improvement Mod:
https://www.nexusmods.com/newvegas/mods/74295

Sen ett par personliga favoriter bara för inlevelsens skull:
https://www.nexusmods.com/newvegas/mods/66629

https://www.nexusmods.com/newvegas/mods/37472/


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Det klart bästa Fallout-spelet i 3d-eran. De andra är inte ens i närheten.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Grafiken har några år på nacken men spelet i sig är fortfarande värt att spela. Spelade det för första gången förra året och det blev genast ett av mina favoriter, Googla Viva New Vegas så får du fram en guide som ger dig en jävligt bra och stabil version när du är färdig.

Skrivet av Partyprime:

Inte rekommenderat att gå ifrån populära listan på Nexus. Den är fylld med gamla moddar som är dåligt gjorda och kan förstörda dina saves. Moddare har senaste 2-3 åren lärt sig bättre hur motorn funkar och vad man inte ska göra när man skapar en mod, denna informationen hade inte moddare när spelet släpptes.
Går man då bara på dessa populära mods så kommer du snabbt inse att spelet kraschar och flyter på dåligt, och eventuellt får du en s.k "bloated save" som tar längre och längre tid att ladda.

Rekommenderar istället att köra med Viva new vegas modlista.

Hittade detta:

Citat:

The Microsoft Store and Epic Games Store versions of the game are unsupported, as the former does not work with xNVSE which is essential for most mods and the latter does not include Honest Hearts.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Hittade detta:

Ännu mindre anledning att röra EGS.

Medlem
Skrivet av Iskariot:

Varning för att Epic-versionen inte är kompatibel med NVSE, som krävs för många mods.

Deras Fallout 3 skall ju gå att nedgradera men andra filer, borde väl gå med Fallout NV också...

Skrivet av Gesturr:
Citat:

The Microsoft Store and Epic Games Store versions of the game are unsupported, as the former does not work with xNVSE which is essential for most mods and the latter does not include Honest Hearts.

Ett misstag från Epics sida, de jobbar på att fixa det.

Medlem
Skrivet av Kiske:

Det klart bästa Fallout-spelet i 3d-eran. De andra är inte ens i närheten.

Riktigt bra DLCs dessutom

Medlem
Skrivet av filbunke:

Deras Fallout 3 skall ju gå att nedgradera men andra filer, borde väl gå med Fallout NV också...

Ett misstag från Epics sida, de jobbar på att fixa det.

Denna kanske?

https://www.nexusmods.com/newvegas/mods/81281

Medlem

Ett fantastiskt spel som definitivt håller än idag. Spelade igenom det för två år sedan senast.

Unik känsla i spelet som bara återfinns i FO1 och 2.

Alla DLC är också mycket värda att spela.

Medlem

Har dragit hem det. Är sugen på att lira. Kommer ihåg att det var någon faction med kannibaler som random attackerade en och ett uppdrag slutade med att sköt iväg en raket/atombomb?

För att få en bra upplevelse, måste man modda då? Verkar vara lite av en djungel baserat på tidigare inlägg? Är det helfel att bara spela det man får?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

För att få en bra upplevelse, måste man modda då? Verkar vara lite av en djungel baserat på tidigare inlägg? Är det helfel att bara spela det man får?

Nej, vanilla är bra från start. Det finns QoL-moddar som är rekommenderade, typ som dynamiskt korshår och en snabbknapp för granater. Men basupplevelsen är redan fantastisk som den är.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Nej, vanilla är bra från start. Det finns QoL-moddar som är rekommenderade, typ som dynamiskt korshår och en snabbknapp för granater. Men basupplevelsen är redan fantastisk som den är.

Tack för bra svar. Då kör jag på vanilla.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har dragit hem det. Är sugen på att lira. Kommer ihåg att det var någon faction med kannibaler som random attackerade en och ett uppdrag slutade med att sköt iväg en raket/atombomb?

För att få en bra upplevelse, måste man modda då? Verkar vara lite av en djungel baserat på tidigare inlägg? Är det helfel att bara spela det man får?

Modda är bättre, dock blir det att vänta om man vill modda. Epics version saknar en av DLC:erna (det kommer att fixas) och modden för att nedgradera för modstöd behövs fixas.

Dock så verkar det att om man nu vill köra omoddat så är Epics version bättre än Steams.

https://steamcommunity.com/app/22380/discussions/0/3838801285...

Citat:

Epic Games now offers FONV. Because it was free, I decided to grab it and take a look at the game. A lot internally has changed between the Steam version that was last released sometime in July 2011. The build for FONV from Epic was made on May 18th, 2023. It contains significant upgrades internally, as it looks like they used a much more recent compiler. Functions that used to be MBs long are now several KBs. Redundant operations the function would do under multiple circumstances are now use GOTO JMP commands instead of just falling through to the block. I also noticed the game is much more stable. The version ID for Epic is 1.4.0.1338 and for Steam it is 1.4.0.525. It doesn't seem right that we're left in the past because we had used Steam. People who don't grab onto the Epic games free offer between now and June 1st will miss out on a better build of the game. Although, most mod developers like NVSE have stated they will not port their mods to the Epic games version, ESP and ESM mods still work fine and I haven't had much of a problem using them.

Medlem
Skrivet av filbunke:

Ett misstag från Epics sida, de jobbar på att fixa det.

Och nu är det fixat, Honest Hearts DLC:n finns nu med.

Modden för att nedgradera så att man kan köra NVSE är fortfarande inte fixad dock.

1
Skriv svar