Starbreeze vill göra spel av "ett ikoniskt varumärke"

Robot
Starbreeze vill göra spel av "ett ikoniskt varumärke"

Okänt vilket, men speltypen är bekant: kooperativ multiplayer.

#payday-3, #spelsommar, #starbreeze


Medlem

Vill...

Kan?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

MLP i vr i unrealmotorn.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Kan dom inte bara göra ett nytt WiC, skit i stora IPs och gör nåt med det ni redan har och som alla vill ha.

Medlem

Ja dom gör ju bra coop spel ,även om jag bara testat payday 2 så är det ju bra kontroll på det. Hoppas bara det inte blir deras redfall.

Medlem

Ge oss ett nytt (SP) Chronicles of Riddick. Så jäkla tunga spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Hoppas verkligen Payday 3 blir bra. Vore riktigt kul att ha ett bra spel av den kategorin.

Medlem

Assassin's... Creed? 🤨

Medlem

Hur många varumärken passar in på den beskrivningen? Måste ju nästan vara något av dom större rollspelen typ Dungeons & Dragons?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Hur många varumärken passar in på den beskrivningen? Måste ju nästan vara något av dom större rollspelen typ Dungeons & Dragons?

Jag tänkte lite på det där med, eftersom typ Embracer är förläggare till p3 så kanske det är lotr? Fast det låter lite för begränsat, det kan kanske vara Dredd, men det låter lite långsökt även om det passar in på allt med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag tänkte lite på det där med, eftersom typ Embracer är förläggare till p3 så kanske det är lotr? Fast det låter lite för begränsat, det kan kanske vara Dredd, men det låter lite långsökt även om det passar in på allt med.

Dredd vill jag gärna tro på oavsett hur långsökt det är. Känns som det är ett IP som Starbreeze, med en del DNA från Grin, hade gillat att ta tag i.

Medlem

Gissar också på LOTR, Embracer och Starbreeze har kontor gångavstånd ifrån varandra, skulle inte förvåna mig ifall dom frågades ifall det fanns ett intresse efter det att Embracer köpte IP rättigheterena till LOTR.

Medlem

Det låter oerhört optimistiskt? De har inte ens förhandlat fram rättigheterna att använda IP:t ännu, men siktar på en release 2025 eller tidigt 2026?

Bara för referens: det var 7 år sedan de announce:a Payday 3...visst, det blev ett jävla kaos när företaget mer eller mindre gick under efter Overkill's The Walking Dead (som för övrigt tog 4 år efter announce innan det släpptes), men 2-3 år utveckling låter som en dröm. Speciellt med tanke på att Payday inte är släppt än.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Det låter oerhört optimistiskt? De har inte ens förhandlat fram rättigheterna att använda IP:t ännu, men siktar på en release 2025 eller tidigt 2026?

Bara för referens: det var 7 år sedan de announce:a Payday 3...visst, det blev ett jävla kaos när företaget mer eller mindre gick under efter Overkill's The Walking Dead (som för övrigt tog 4 år efter announce innan det släpptes), men 2-3 år utveckling låter som en dröm. Speciellt med tanke på att Payday inte är släppt än.

Antingen så har de redan signat dealen och börjat jobba på det eller så är det massa snack, för även om det skulle gå, vad händer då med payday liksom? Skall inte p3 vara det stora spelet som de skall stödja iaf mer än 2 år och vara deras främsta titel? När företag säger saker som detta så undrar man...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Antingen så har de redan signat dealen och börjat jobba på det eller så är det massa snack, för även om det skulle gå, vad händer då med payday liksom? Skall inte p3 vara det stora spelet som de skall stödja iaf mer än 2 år och vara deras främsta titel? När företag säger saker som detta så undrar man...

Ja, detta låter minst sagt konstigt. De gör en nyemission dessutom för att täcka det stora lånet de har, och om Payday 3 floppar så lär de knappast ha råd att fortsätta med ett nytt IP. Annars kan man ju tänka sig att de ställer sig som publisher och ägare av ett spel inom det mystiska IP:t, och låter en extern studio utveckla. Den som lever får se, helt enkelt.

1
Skriv svar