Guerrilla firar 20 år och 32,7 miljoner sålda Horizon-spel

Robot
Guerrilla firar 20 år och 32,7 miljoner sålda Horizon-spel

Forbidden West står för 8,4 miljoner.

#Guerrilla-games, #Horizon


Medlem

Jag fastnade aldrig för Horizon. Det var alldeles för mycket generisk sandlåda enligt mig, vilket jag är utbränd på.

Jag har gärna sett ett nytt Killzone då det universumet har så mycket potential som de aldrig riktigt har lyckats uppnå i de tidigare spelen.

Medlem

Kul att se. Absolut ett av mina favorit IPn.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Kul att se. Absolut ett av mina favorit IPn.

Håller med! Blev faktiskt lite förvånad över antalet men bör båda gott för framtiden.

Skribent

Väldigt komptenet utvecklare. Hade gärna sett dem gå tillbaka till Killzone och då snegla på del 2 och 3 och plocka upp bollen där. Eller som jag skrev i min artikel från igår, en remake på Killzone II. Yes please.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Hur många spel är sålda i killzone serien då?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Skribent
Skrivet av korvmos:

Hur många spel är sålda i killzone serien då?

De sista sålde väl strax över 2 miljoner ex.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

De sista sålde väl strax över 2 miljoner ex.

Jäklar vilket lyft med Horizon så fall!!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Bästa spelen hittills
Skrivet av korvmos:

Jäklar vilket lyft med Horizon så fall!!

Klart förståeligt. Smaken är ju olika, men jag har aldrig förstått idén med Killzone-spelen. Dels är det väl nog med krig i världen utan att behöva gå omkring och leka mer krig och dels finns det en drös med FPS-spel ändå. Horizon-spelen är, enligt mitt tycke, nyskapande och gripande. Det är min absoluta favorit av alla spel jag nånsin spelat sen min första Commodore 64.

Medlem

Man ska inte heller glömma vilken grym spelmotor dom utvecklat, inga småpengar dom lagt där heller. Skoj att andra Sony spelstudios använder den också.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

1
Skriv svar