I väntan på Counter-Strike 2 fortsätter CS:GO slakta sina svårslagna rekord

Robot
I väntan på Counter-Strike 2 fortsätter CS:GO slakta sina svårslagna rekord

Spelades av 1,8 miljoner samtidiga spelare.

#counter-strike-global-offensive, #cs-go


Medlem

Även om inte PUBG blir slaget så är det ju imponerande eftersom det är under en väldigt mycket längre tid än PUBG?

Medlem

Tror att majorn som började igår helt klart kan vara en anledning då folk som kanske inte aktivt spelar längre fortfarande följer scenen och gör pick'ems m.m.

Medlem
Skrivet av aholman:

Även om inte PUBG blir slaget så är det ju imponerande eftersom det är under en väldigt mycket längre tid än PUBG?

Exakt och PUBG var inte gratis när det tog det recordet som det är nu. CS:GO har funnits sedan 2012 och gratis sedan 2018.

Medlem

Är det PuBG som har rekordet fortfarande?
tänk vad kul PUBG var, vad hände egentligen?

Fortnite, Apex mm är/var ju inget i jämförelse, det är bara populärare för att det drar kidsen och deras föräldrars kontokort


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

Kommer aldrig förstå människor som spelar CSGO och PUBG så mycket. PUBG är ett av de sämsta spelen jag spelat dessutom.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Kommer aldrig förstå människor som spelar CSGO och PUBG så mycket. PUBG är ett av de sämsta spelen jag spelat dessutom.

CS är ett odödligt och fantastiskt spel, ett av dom bästa multiplayer/competitive-spel som gjorts, så inte så konstigt.

Har själv inte lirat seriöst(eller alls) på ett väldigt bra tag, men suget återkom lite när man såg att CS 2 var på gång, får se om man pangar lite HS igen vid release(eller inte, då jag kommer suga, men ändå).


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Kommer aldrig förstå människor som spelar CSGO och PUBG så mycket. PUBG är ett av de sämsta spelen jag spelat dessutom.

Själv förstår jag inte folk som inte gillar tävlingsinriktade spel. Alla är vi olika.

Skribent

NFT-människorna har hittat CS:GO skinsen. Mycket folk som inte spelar spelet utan skins är enda anledningen till att de är inloggade så att säga. Spekulationer om ökande popularitet med CS2 och ny grafikmotor gör att det är high-chapparal bland värdena på skinsen.

Det är såklart inte enda anledningen, många tror även att de ska få CS2 betan genom att vara inne i spelet och vara idle i DM eller liknande samt att majoren har en stor dragningskraft med pick ems och skins.

Medlem
Skrivet av Shadee:

NFT-människorna har hittat CS:GO skinsen. Mycket folk som inte spelar spelet utan skins är enda anledningen till att de är inloggade så att säga. Spekulationer om ökande popularitet med CS2 och ny grafikmotor gör att det är high-chapparal bland värdena på skinsen.

Det är såklart inte enda anledningen, många tror även att de ska få CS2 betan genom att vara inne i spelet och vara idle i DM eller liknande samt att majoren har en stor dragningskraft med pick ems och skins.

Och så finns det ju de som ser fram emot uppdateringen och hittat tillbaka till spelet, jag gissar att det är den största gruppen.

Medlem

Den absolut ENDA anledning till det rejält ökade antalet spelare, som skett sedan CS2 blev utannonserat, är just pga att CS2 blev utannonserat.

Många hoppas komma in i Betan, samtidigt som såklart en del nog börjat spela enbart för att suget återfunnit sig.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Kommer aldrig förstå människor som spelar CSGO och PUBG så mycket. PUBG är ett av de sämsta spelen jag spelat dessutom.

När Pubg kom så var det faktiskt roligt.
Det var janky på nå sätt, men alla spelade på lika villkor. Väldigt "immersive" man ville inte dö osv samtidigt kändes det som "tävling".
Det kanske var för att det var först med Battleroyal? jag vet inte, på nått sätt dog magin. det blev "förfinat" på nå sätt så det skulle passa alla. Jag lessna iaf men det var riktigt kul där i början. Blev tom årets spel på FZ och andra ställen om jag inte minns fel och så blev det Steam rekord mm.
Andra BR spel kändes "bättre" än Pubg men var aldrig lika roliga.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vi får hoppas att Valve ger oss ett datum på CS2 nu under sista CSGO majorn.

Medlem
Skrivet av Shadee:

NFT-människorna har hittat CS:GO skinsen. Mycket folk som inte spelar spelet utan skins är enda anledningen till att de är inloggade så att säga. Spekulationer om ökande popularitet med CS2 och ny grafikmotor gör att det är high-chapparal bland värdena på skinsen.

Det är såklart inte enda anledningen, många tror även att de ska få CS2 betan genom att vara inne i spelet och vara idle i DM eller liknande samt att majoren har en stor dragningskraft med pick ems och skins.

Ja, jag hade inte en aning om detta innan igår när en arbetskamrat pratade om detta då han sa att delar av sin pension fanns på steam med glimten i ögat. Vem e villig att köpa ett digitalt item tex skin till en kniv för 8-12 000 kr?! Han menade på att dessa skins förhoppningsvis kommer flyttas över till nya cs. Frågan är vad som händer med värdena på dessa grejer ifall det inte gör det, men jag antar att valve själva skjuter sig i foten ifall det inte går. Det finns liksom ingen downside att låta skinsen användas i nya cs och därmed rättfärdigar och detta ett fortsatt farmande hos en del av spelarbasen. Om så är fallet, så kommer troligen gamla skins bli änmer värdefulla. Vi får se 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

1
Skriv svar