Geforce RTX 4060 Ti släpps i slutet av maj, enligt uppgift

Robot
Geforce RTX 4060 Ti släpps i slutet av maj, enligt uppgift
Medlem

Hade varit smutt om man kan få tag på ett RTX 5080 med 20 GB VRAM för runt 8K SEK sedan, det blir min nästa uppgradering i så fall.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Hade varit smutt om man kan få tag på ett RTX 5080 med 20 GB VRAM för runt 8K SEK sedan, det blir min nästa uppgradering i så fall.

Tiden for 8k och 15k är över så lämge svenska kronan är så svag som den är nu. Gnäll och drömmar tar oss inte dit tyvär. Önskar ocklså samma priset när man köpte 1080 för 5699:-, Bara att inse att det aldrig kommer hända igen speciellt när det RÖDA och GRÖNA gör allt för att ta sa mycket pengar dom kan ifrån oss snåla när alla andra sover och köper och accepterar dessa priser dom har nu,

Medlem

PC gaming är riktigt dyrt nu alltså.

Medlem
Skrivet av nils45:

PC gaming är riktigt dyrt nu alltså.

Grejerna har i alla fall en bättre livslängd nu.
Har ex en vän som fortfarande spelar med sitt gtx 980ti släppt typ 2014.
Visst han får köra på låga inställningar och så men det funkar vad jag vet i nya spel. Att använda ett grafikkort från 2005 år 2014 var inte riktigt möjligt i moderna spel.

Hade själv ett 7800gtx och det var snabbt väldigt utdaterat. Och före det fick jag uppdatera mitt gf4 4600ti för att ens kunna starta battlefield 2 pga någon funktion inte fanns i kortet. Det var då ett 3 år gammalt kort.

Samma gäller processorer. En i7 från 2014 funkar idag. En pentium 4 år 2014 var helt värdelös i spel.

Men jag är glad att jag inte ska ut och shoppa pc just nu. Hoppas priserna går ner lite till nästa gen hårdvara kommer.

Medlem

8gb vram är för lite 2023 om man ska köpa ett nytt grafikkort.

Medlem

Meh, Nvidia kan dra något gammalt över sig tills dom fixar sina vedervärdiga priser. AMD likaså(tyvärr).


signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar