Playstation 5 sålde bätttre än Switch i Japan – för första gången

Robot
Playstation 5 sålde bätttre än Switch i Japan – för första gången
Medlem

Hehe, Kirby Wii... Sjukt att Wii fortfarande säljer... Den är ju antik vid detta lag.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hehe, Kirby Wii... Sjukt att Wii fortfarande säljer... Den är ju antik vid detta lag.

Är dock en ny release till Switch som släpptes den 24e!

Medlem

"Men Xbox Series då? Den nämns inte överhuvudtaget i rapporten."

De säljer inte speciellt bra. Förra veckan:

Citat:

Hardware Sales
PS5 – 60,403
PS5 Digital Edition – 18,009
Switch OLED – 45,752
Switch – 11,463
Switch Lite – 9,310
PS4 – 1,655
Xbox Series X – 708
Xbox Series S – 140
New 2DS LL – 66

https://www.resetera.com/threads/japan-physical-charts-week-9...

Medlem
Skrivet av Margy:

"Men Xbox Series då? Den nämns inte överhuvudtaget i rapporten."

De säljer inte speciellt bra. Förra veckan:

https://www.resetera.com/threads/japan-physical-charts-week-9...

Nu är detta visserligen bara data från en vecka men helt sjukt att PS4 säljer mer än Series X|S.

Medlem
Skrivet av Margy:

"Men Xbox Series då? Den nämns inte överhuvudtaget i rapporten."

De säljer inte speciellt bra. Förra veckan:

https://www.resetera.com/threads/japan-physical-charts-week-9...

Haha inte ens en tusing sålda Xbox, nån av dem. Pinsamt återigen, Microsoft.

Redaktör
Skrivet av Zidious G:

Haha inte ens en tusing sålda Xbox, nån av dem. Pinsamt återigen, Microsoft.

Japaner har ju två inhemska konsoler, dessutom med fler typiskt japanska spel (särskilt Switch). Så det är väl ingen chock att Xbox har svårt där. Tycker det är mer anmärkningsvärt att Switch fortsätter sälja så bra efter sex år. 221 000 konsoler liksom - i februari.


signatur
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Haha inte ens en tusing sålda Xbox, nån av dem. Pinsamt återigen, Microsoft.

De förväntar sig väl att folk ska springa till dem när de får Call of Duty i lådan.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag misstänker att Sony försöker att få företaget att bli så Americanskt som möjligt på ytan så att dom kan sälja mer i den gigantiska Kinesiska marknaden. Och ja Japaner är väldigt glada i små saker som switch och bärbara nintendo produkter. Mycket på grund av utrymme i hemmen mm. Så jag misstänker att Psvr2an tex inte kommer att kunna sälja speciellt bra till privat personer i längden där. Dom har ju också stannat till i utvecklingen på många fronter. Och kommer att fortsätta att sjunka sakta men säkert. Medans Kina kommer att gå om i vissa delar. Japanerna gillar verkligen traditioner och har svårt att utveckla sig utan hjälp. Dom borde släppa lite på invandring mm till landet om dom ska kunna hindrar deras ekonomi att sjunka för mycket tycker jag. Nu när dom kommer att få så många gamla människor så måste någon jobba för det också.

Skrivet av strangelove:

Nu är detta visserligen bara data från en vecka men helt sjukt att PS4 säljer mer än Series X|S.

Lite knasigt ja, men Xbox har aldrig varit med på banan i Japan. De enda riktigt "starka" marknaderna för Xbox är Nordamerika och Storbritannien. Även i södra Europa är Xbox väldigt, väldigt svagt... medan många länder där är starka Playstation-fästen.

Medlem
Skrivet av lonian:

De förväntar sig väl att folk ska springa till dem när de får Call of Duty i lådan.

Är Call of Duty så populärt att man köper en konsol för flera tusen för ett enda spel ? Har bara köpt 4 från serien , Sist var Vanguard. Men blir det bannat från Ps så skiter jag i serien då alla 4 köptes på rea för 199:-

Medlem
Skrivet av submariner:

Är Call of Duty så populärt att man köper en konsol för flera tusen för ett enda spel ? Har bara köpt 4 från serien , Sist var Vanguard. Men blir det bannat från Ps så skiter jag i serien då alla 4 köptes på rea för 199:-

Jag har faktiskt inte spelat ett enda Call of Duty, inte heller Halo. Det roligaste multiplayer krigarspelet jag lirat är Battlefield 4.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar