Cities: Skylines 2 bekräftat, release redan 2023!

Robot
Cities: Skylines 2 bekräftat, release redan 2023!

Släpps till pc, Playstation 5 och Xbox Series-konsolerna. Dessutom via Game Pass.

#cities-skylines-2


Sorry Starfield, men GOTY 2023 announcades precis.

Medlem
Medlem

Typ fortfarande sjukt att inte EA fixar SimCity, Skylines har sålt sjukt bra och uppföljaren kommer sälja förbannat bra säkert.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ja jävlar. Hoppas på en hel del förbättringar kring trafikplaneringen, krävdes en del moddar för det i ettan som annars var helt fantastiskt. Ser fram mot tvåan! Och på gamepass dessutom, grymt!

Medlem

Äntligen!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Hoppas att dem inte spammar ut dlcs som lika kunde varit simpla mods. Annars verkar de nice

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Typ fortfarande sjukt att inte EA fixar SimCity

Medlem

City Skylines 2000!!!
Ska bli olidligt spännande att se om de lyckas formtoppa tvåan precis som den konkurrerande spelserien gjorde.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Ja jävlar. Hoppas på en hel del förbättringar kring trafikplaneringen, krävdes en del moddar för det i ettan som annars var helt fantastiskt. Ser fram mot tvåan! Och på gamepass dessutom, grymt!

"I de två senare fallen via Game Pass"

Så det betyder alltså bara till Xbox och PS5?
Om jag tolkar meningen rätt alltså...

"Stadsbyggarsimulatorn släpps redan i år, till pc, PS5 och Xbox Series-konsolerna. I de två senare fallen via Game Pass."

Medlem

Yes! Det här har man väntat länge på!

Medlem
Skrivet av totte1015:

"I de två senare fallen via Game Pass"

Så det betyder alltså bara till Xbox och PS5?
Om jag tolkar meningen rätt alltså...

"Stadsbyggarsimulatorn släpps redan i år, till pc, PS5 och Xbox Series-konsolerna. I de två senare fallen via Game Pass."

Hehe antar att de menar xbox series s och xbox series x Men den stora frågan är om det också kommer till gamepass på pc eller inte, ser bara steam..?

Medlem

Köper inga Paradoxspel pga det vidriga mjölkandet med DLC, men får man alla DLC när man spelar via Gamepass?


signatur

Memento Mori

Inaktiv
Skrivet av Slimebeast:

Köper inga Paradoxspel pga det vidriga mjölkandet med DLC, men får man alla DLC när man spelar via Gamepass?

Det är ju många gånger poängen med GP. Att lura in folk med basutgåvan för att de sedan ska vilja köpa massa DLC där de tjänar in pengarna även fast de erbjudit basutgåvan gratis. En nackdel med GP att det möjliggörs.

Kul med 2an i alla fall! Hoppas inte på mjölkande och att de tittar på delar av Simcity som är tilltalande. Någon form av levande värld MP är väl en dröm

Medlem

Jag hoppas ju att alla funktioner som tagits fram i första spelet, inklusive DLC, ingår i basen för en uppföljare, men paradox är ju paradox, återstår att se.
Kan bli kul med ett nytt skylines iaf

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Jag hoppas ju att alla funktioner som tagits fram i första spelet, inklusive DLC, ingår i basen för en uppföljare, men paradox är ju paradox, återstår att se.
Kan bli kul med ett nytt skylines iaf

Lol, så kommer det verkligen inte vara.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag kan fatta varför Paradox kör med så mycket DLCs ur marknadssynpunkt men jag blir av flera skäl bara stressad av sånt.

Ett spel behöver max, absolut max, tre DLCs innan nästa spel istället får komma, imo. Och använd gärna ordet expansion istället för dlc, eftersom det hintar om att innehållet är värt pengarna (och för att jag är en gubbe som tyckte vissa saker var bättre förr).

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Det är ju många gånger poängen med GP. Att lura in folk med basutgåvan för att de sedan ska vilja köpa massa DLC där de tjänar in pengarna även fast de erbjudit basutgåvan gratis. En nackdel med GP att det möjliggörs.

Kul med 2an i alla fall! Hoppas inte på mjölkande och att de tittar på delar av Simcity som är tilltalande. Någon form av levande värld MP är väl en dröm

Jag vet inte om det är att luras? Hur mycket ska man förvänta sig av en tjänst man kan betala allt ifrån 60-140kr/månaden?

Ser fram emot detta!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Inaktiv
Skrivet av Xeran:

Jag vet inte om det är att luras? Hur mycket ska man förvänta sig av en tjänst man kan betala allt ifrån 60-140kr/månaden?

Ser fram emot detta!

Då tar vi kalkylen från början eftersom jag har tid när fullmånen lyser:

Basutgåvan gratis: 140 spänn i månaden för att spela det.
Eftersom man får det gratis tänker spelarna att man kan köpa ett DLC eller två.

Spelutvecklare vet att när en spelare väl gör ett köp gör de oftast fler köp.
Den första tröskeln är alltid den största. Med game pass överbryggar man den största och det är en av anledningarna GP kan vara attraktivt för DLC fokuserande spel som Skylines. Det är en anledning varför de funnits där i snart 3 år.

Men sedan försvinner spelet helt plötsligt från GP. Nu har du 500 spänn av DLC som du förvisso är berättigad men som är helt värdelös utan basgåvan som du måste köpa som kostar minst 400 kr. Som man som spelare inte räknar in med. Speciellt inte yngre som använder pappas kreditkort.

Kalkylen: Game pass + 500 spänn DLC + 400 kr basutgåvan. Det blev inte så billigt.

De riktar sig mot en viss typ av människor som de vet köper på detta sätt.

En annan nackdel:
Utvecklarna kan då i teorin lägga mindre krut på basutgåvan. Ger ut den på minimum nivå. För att sedan fokusera på DLC som egentligen borde vara med i huvudspelet och därmed tjäna än mer pengar än de skulle. Även om de inte gör det avsiktligen finns det ju i deras bakhuvud. Och DLC-spel är attraktivt på GP på grund av detta.

Medlem

Visst kan man klaga på mängden DLC, men faktum är ju att Cities: Skylines var ett otroligt bra och matigt spel redan i grunden.

Lägg därtill att det löpande uppdaterades och byggdes ut med nya funktioner som var helt gratis. Samt att det fanns en stor mängd bra moddar och användarskapade assetts.

Bojkottar man spelet ändå så är det väl av rent principiella skäl. Alla gör som de vill såklart.

Medlem

Holy jumpin' Toledo!

Medlem

Det här ser jag så sjukt mycket fram emot. Det blir antagligen GOTY! ❤️

Medlem

Fy vad jag älskar Game Pass.

Medlem

Inget gameplay och släpps i år? Något luktar illa här.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Då tar vi kalkylen från början eftersom jag har tid när fullmånen lyser:

Basutgåvan gratis: 140 spänn i månaden för att spela det.
Eftersom man får det gratis tänker spelarna att man kan köpa ett DLC eller två.

Spelutvecklare vet att när en spelare väl gör ett köp gör de oftast fler köp.
Den första tröskeln är alltid den största. Med game pass överbryggar man den största och det är en av anledningarna GP kan vara attraktivt för DLC fokuserande spel som Skylines. Det är en anledning varför de funnits där i snart 3 år.

Men sedan försvinner spelet helt plötsligt från GP. Nu har du 500 spänn av DLC som du förvisso är berättigad men som är helt värdelös utan basgåvan som du måste köpa som kostar minst 400 kr. Som man som spelare inte räknar in med. Speciellt inte yngre som använder pappas kreditkort.

Kalkylen: Game pass + 500 spänn DLC + 400 kr basutgåvan. Det blev inte så billigt.

De riktar sig mot en viss typ av människor som de vet köper på detta sätt.

En annan nackdel:
Utvecklarna kan då i teorin lägga mindre krut på basutgåvan. Ger ut den på minimum nivå. För att sedan fokusera på DLC som egentligen borde vara med i huvudspelet och därmed tjäna än mer pengar än de skulle. Även om de inte gör det avsiktligen finns det ju i deras bakhuvud. Och DLC-spel är attraktivt på GP på grund av detta.

Jag är med dig, men tycker fortfarande inte att de luras.

Det är tydligt med Gamepass att spelen mycket väl kan försvinna men det har väl alltid varit bra framförhållning tills spelen försvinner så om man nu köpt lite DLC så ”hinner” man spela innan det försvinner.

Det är problematiskt när man släpper en tvåa och folk förväntar sig/hoppas på 8år av uppdateringar också. Tror väldigt mycket kommer kännas som att det saknas men kommer säkert finnas gott om sånt som finns med.

Det No Man Sky-gänget gör och släppt gratis uppdateringar i flera år är inte genomförbart för alla.

Men visst håller de säkert på vissa idéer till DLC men de kan inte lägga in allt direkt, då kommer vi aldrig få ut spelet!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Köper inga Paradoxspel pga det vidriga mjölkandet med DLC, men får man alla DLC när man spelar via Gamepass?

Va är inte 129 kr för att lägga till snöfall rimligt? /s

Man får 10% rabatt på DLCs med game pass på orginalet så lär bli samma nu

Medlem

Hoppas på lite mer personlighet i den här upplagan. Tyckte att Skylines var trevligt, men lite anonymt i längden. Eller kanske fel genre för mig, mer simulation än arkad.

Jämför med SimCity 2000 där det kändes som om det hände saker hela tiden. Utomjordingar attackerade osv ...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Inget gameplay och släpps i år? Något luktar illa här.

Det är mars. Chilla.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Inaktiv

Rykten om UE5. Spännande. Det är därför det tar tid i spelvärlden eftersom spelutvecklare väntar på nästa spelmotor för att göra en uppföljare. Gäller att ha tålamod

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Inget gameplay och släpps i år? Något luktar illa här.

haha, året har precis börjat och det kanske inte släpps fören i slutet av 2023.

12
Skriv svar