Nintendo bekräftar att de hoppar över årets E3

Robot
Nintendo bekräftar att de hoppar över årets E3

Eftersom mässan inte passar i deras event-schema.

#E3-2023


Medlem
Medlem

Sjukt tråkigt! Hade sett fram emot ett riktigt E3 comeback men alla verkar droppa ur.

Medlem

Det här med att hoppa över E3 och köra ett parallellt event har väl varit trend ett tag, bl.a från Microsoft?

Redaktör
Ponny
Skrivet av B-itta:

Sjukt tråkigt! Hade sett fram emot ett riktigt E3 comeback men alla verkar droppa ur.

Medhåll. Var väl dumt att ha förväntningar (E3 har ju varit på dekis länge och väl), men känns ändå som att julafton blir inställd.

Men misströsta inte! Ubisoft kommer dit med – Skull and Bones?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jäkla trist när alla stora aktörer hoppar, då är det inte intressant alls... tråkiga tider för alla gamers

Alla kan nästan köra sina egna event och fokusera på sig själva istället.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Jäkla trist när alla stora aktörer hoppar, då är det inte intressant alls... tråkiga tider för alla gamers

Alla kan nästan köra sina egna event och fokusera på sig själva istället.

Spelar typ ingen roll om e3 är eller inte nuförtiden, det är så sjukt mycket potentiella kunder som inte bryr sig om det eller är intresserade av denna typen av massevents.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bättre att satsa på extremt tråkiga State of Plays och Nintendo Directs istället.

Medlem

Det var väl ingen som trodde de skulle vara på E3? Nintendo och Sony har ju inte vart med på länge. E3 utan Sony och Nintendo är ju helt ointressant, för mig iallafall.

Skribent
Skrivet av SWEBarb:

Alla kan nästan köra sina egna event och fokusera på sig själva istället.

Det är ju det som är mest PR-mässigt effektivt. Och kostnadseffektivt, mest bang for the buck.

Alla vill ha sin plats i rampljuset. Och ingen vill dela den. Därför är det bättre från (deras) synpunkt att ha sitt eget event och få allt mediafokus under en begränsad period.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ubisoft kommer dit med – Skull and Bones?

Kan ju hoppas att de visar en gnutt gameplay från AC Mirage åtminstone.

Skittråkigt utan E3! Förstår ju dock att de sparar en aning på egna enkla onlinevents men man saknar ju helt klart de bombastiska showerna :'(.

Skribent
Skrivet av lasselason:

Det var väl ingen som trodde de skulle vara på E3? Nintendo och Sony har ju inte vart med på länge. E3 utan Sony och Nintendo är ju helt ointressant, för mig iallafall.

Fast det låter som de inte ens kommer finnas på mässgolvet i år. De har ju länge skippat presskonferenser, men ändå varit med på mässgolvet. Nu verkar det som de skippar allt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast det låter som de inte ens kommer finnas på mässgolvet i år. De har ju länge skippat presskonferenser, men ändå varit med på mässgolvet. Nu verkar det som de skippar allt.

Aha, då förstår jag. Ingen närvaro alls alltså.

Inaktiv
Skrivet av jeppe109:

Bättre att satsa på extremt tråkiga State of Plays och Nintendo Directs istället.

Som man skiter i att kolla på och kikar FZ efteråt för guldkornen. Att kolla på de där är ju definitionen av slöseri med tid, som att sitta och käka det torraste brödet som någonsin funnits men med lite tur få i sig ett sött russin (eller något annat om man inte gillar russin). Det jag försöker få sagt är att 95% är ju fullständigt ointressant för 95% av gamers.

Skribent
Skrivet av lasselason:

Aha, då förstår jag. Ingen närvaro alls alltså.

Nu ska jag inte säga 100%, men det är ju som du säger redan ett faktum att de inte haft presskonferenser där på flera år. Så att gå ut nu och säga att de inte kommer vara med, om det enbart handlar om pressen, känns konstigt.

Jag tror inte heller de kanske har så mycket att visa upp. Gissar att de börjar titta bortom Switch och ganska snart ska utannonsera nästa konsol.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Som man skiter i att kolla på och kikar FZ efteråt för guldkornen. Att kolla på de där är ju definitionen av slöseri med tid, som att sitta och käka det torraste brödet som någonsin funnits men med lite tur få i sig ett sött russin (eller något annat om man inte gillar russin). Det jag försöker få sagt är att 95% är ju fullständigt ointressant för 95% av gamers.

Definitivt. Inte värt att slösa tiden.

Gnällkuk
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Medhåll. Var väl dumt att ha förväntningar (E3 har ju varit på dekis länge och väl), men känns ändå som att julafton blir inställd.

Men misströsta inte! Ubisoft kommer dit med – Skull and Bones?

Själv ser jag mest fram emot ett rejält krystat framträdande när de presenterar nya Just Dance som absolut noll av de närvarande ens kommer att fundera på att köpa eller spela.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Ponny
Skrivet av trickeh2k:

Själv ser jag mest fram emot ett rejält krystat framträdande när de presenterar nya Just Dance som absolut noll av de närvarande ens kommer att fundera på att köpa eller spela.

Den delen av showen brukar vara en... resa.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar