Sätt DITT betyg på Hogwarts Legacy

Inaktiv

Ser ut som ett bra spel men..
..dels känner jag mig för gammal för Harry Potter över lag. Känns för mycket som det är gjort för väldigt ung publik.
..dels har jag helt annan spelsmak i allmänhet. Realism och militärt är min fokus oftast.
Detta gör att jag har väldigt svårt att ta världen seriöst.

Röstskådespeleriet var ju ingen höjdare heller.

Medlem

8 av 10

Riktigt bra spel, men kan poleras till 10/10.

Det som drar ner betyget för mig är kontrollerna, speciellt vid flygning.
Exakt samma one liner när man återvänder till ställen man vart förut.
Inge quidditch, (gissar att de ville spara något till nästa spel alternativt ett DLC)

I övrigt tycker jag det är ett fantastiskt spel som jag skulle rekommendera till alla.

Medlem

Solklar 5a för mig. Inte spelat ett spel på samma aätt sedan RDR2... 60h in och känner ett sug på jobbet att få åka hem o spela. Händer i stort sett aldrig.

Värt att nämna är att jag absolut inte är ett Harry Potter fan. Såg filmerna i streck veckan innan spelet släpptes.

Medlem
Skrivet av robbis:

Solklar 5a för mig. Inte spelat ett spel på samma aätt sedan RDR2... 60h in och känner ett sug på jobbet att få åka hem o spela. Händer i stort sett aldrig.

Värt att nämna är att jag absolut inte är ett Harry Potter fan. Såg filmerna i streck veckan innan spelet släpptes.

Samma här! Rdr2, Ghost of Tsushima och Hogwarts är de spelen jag haft roligast i de senaste 10 åren.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Samma här! Rdr2, Ghost of Tsushima och Hogwarts är de spelen jag haft roligast i de senaste 10 åren.

Det är väldigt sällan nu för tiden jag fastnar för spel och lägger mer än 1 timma i dem. Testar mest alla spel känns det som.har inte haft möjlighet att köra ghost än då jag sålde min ps4 strax innan det släpptes. Men hoppas på en pc release i framtiden. Aå jag kan köra det på steam deck.

Medlem

Har ju egentligen mest skrapat på ytan, men hittills är det ett klockrent spel och kan inte ge det annat än en femma. Får "bara ett uppdrag till"-känslan hela tiden 🥳


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Skribent

Spelar det här "civilt" och får väl ge det en femma änsålänge. Uppskattar magin i Potter-världen, men är inget fan av de senare filmerna. Är verkligen helt fast, men har tvingats (av Tomas) att ta en paus från spelet, längtar dock tillbaka.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Är ett potter fan ska jag börja med att säga. Med der sagt har jag inte lagt ner mer tid i ett sp spel sen rdr2.
Vill ge det en 5 i betyg, men tycker det saknas lite för att ge det ett perfekt betyg.

Medlem

Jag skulle gå så långt att säga att det är det bästa open world spelet på länge nästan i nivå med red dead 2. Tycker de har fått till sandlådan riktigt bra. Storyn är ok och för ned betyget till 4 men vilken överraskning!

Medlem

Vad är det för folk som ger en etta i betyg. Väldig få spel som ser dagens ljus förtjänar en etta.

Medlem

5/5 Spelet är helt magisk. 😉

Medlem

Svag 3a. Okej spel, inte mer eller mindre. Jämfört med RDR2, Elden Ring och Witcher 3 så känns det ganska mediokert. Tveksamt om jag orkar igenom hela.

Medlem

Jag ger spelet 4 av 5 för att även om jag tycker att spelet är fantastiskt så finns det några irriterande saker med. Bland annat att kartan tar lång tid att ladda och att din karaktär upprepar saker väldigt ofta.
Det är verkligen inte samma produktionsvärde i spelet som RDR 2 eller Naughty Dog spel men jag har ändå väldigt kul så därav betyget.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

För mig som varken är ett Potter-head eller någon fan av singelplayer-spel så får den ändå en stabil fyra. Tryckt ner ca 20 timmar i spelet, och tycker fortfarande det är roligt. Älskar att det finns så mycket små saker att göra runt om kring.

Det negativa är definitivt flygningen är så pinsamt dålig. Noll känsla och konstiga kontroller.
Röstdialogerna känns ibland väldigt sega, stela och ointressanta.

Med co-op (där det är möjligt) så skulle det utan tvekan varit en femma.

12
Skriv svar