Intrång hos Riot pausar alla speluppdateringar

Robot
Intrång hos Riot pausar alla speluppdateringar

Valorant och League of Legends drabbade, men inga spelaruppgifter ska ha läckt.

#league-of-legends, #riot-games, #valorant


Medlem

Kommer det påverka MMO-spelet de jobbade på?

Inaktiv

Och detta är en av anledningarna varför jag inte vill ha Riots anti-fusk på kernel-nivå.

Genshin Impact hade nyligen en attack på sina system där hackarna använde anti-fusk för att ta sig förbi skydd och privilegier med hjälp av kernel-nivån. Låter som det inte skedde i detta fall dock.

Gnällkuk
Skrivet av anon_332538:

Och detta är en av anledningarna varför jag inte vill ha Riots anti-fusk på kernel-nivå.

Genshin Impact hade nyligen en attack på sina system där hackarna använde anti-fusk för att ta sig förbi skydd och privilegier med hjälp av kernel-nivån. Låter som det inte skedde i detta fall dock.

Antingen är det någon som kontaktat deras support för att få sitt lösenord återställt, eller mer troligt - någon som klickat på något de inte borde via Discord eller Slack t ex.

Jag är också emot Ring 0-nivå på antifusk, samtidigt är det ju svårt att göra något åt då de flesta större spel idag med multiplayer-komponent använder sig av system som verkar på den nivån.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

garanterat ute efter info om mmo spelet säkerligen.

1
Skriv svar