Video - jämför originaltrean med "nya" The Witcher 3

Robot
Video - jämför originaltrean med "nya" The Witcher 3
Medlem

De som är orginal (2015) ser ut som det är taget ifrån Switch versionen, inte PC versionen

Medlem

Inte mycket som har hänt. Men kul med 60 fps på konsol på ett gammalt spel antar jag. Men rätt bra spel ändå.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Riktigt usel jämförelse, är det från allt på LOW på PC eller som @robbis nämnde, från switch versionen? Så uselt ser inte witcher ut på PC med allt på max.

Fick ni betalt för promota denna skitvideo eller tog ni bara den första som kom ut när ni sökte?

Medlem
Skrivet av noreason:

Fick ni betalt för promota denna skitvideo eller tog ni bara den första som kom ut när ni sökte?

Jag kan i viss mån hålla med dig om att jag minns det som snyggare, men vilken onödigt oskön ton du har.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Uppdateringen innehåller nya assets/meshes, texturer och adderade tekniker såsom Ray Tracing och moderna uppskalningstekniker. Ingen småpotatis i min bok. Nej, skillnaden är inte natt-, och dag, men det är ju ett befintligt spel som hottas upp, inte en fullfjädrad remake eller ens en remaster. Och så kanske det viktigaste; utan extra kostnad.

Medlem
Skrivet av robbis:

De som är orginal (2015) ser ut som det är taget ifrån Switch versionen, inte PC versionen

Skrivet av noreason:

Riktigt usel jämförelse, är det från allt på LOW på PC eller som @robbis nämnde, från switch versionen? Så uselt ser inte witcher ut på PC med allt på max.

Fick ni betalt för promota denna skitvideo eller tog ni bara den första som kom ut när ni sökte?

Rimligtvis borde väl "original" vara konsoll (ps4/Xbox one) och inte PC eftersom de jämför med next-gen.

Medlem

Skamlös jämförelse.
Pc med lowest settings vs "nya" med ultra settings?
Witcher 3 är okej som det är, och lite nya texturer kanske gör någon glad, men det här var bara löjligt.

Medlem
Skrivet av jawik:

Rimligtvis borde väl "original" vara konsoll (ps4/Xbox one) och inte PC eftersom de jämför med next-gen.

Du jag har kört det på PS4 och PC och det ser INTE ut så där!

Medlem

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

I streamen sades det att raytracingen skulle gälla global illumination och ambient occlusion, men enligt Digital Foundry har CDPR klargjort efteråt att pc-versionen även får raytracade reflektioner och skuggor, så potentiellt lite mer "next-gen" på pc än på konsolerna. Antar som sagt att det typ är samma behandling som de ger/gett Cyberpunk, inkl FSR 2/DLSS 2/3, dvs FSR 2 även på konsolerna.
News 03: Witcher 3 current-gen + PC upgrades revealed!

Medlem

Ja men herrejösses, inlevelsen var 140% redan från början...den lär ju inte bli sämre! Mitt starkaste minne från spelet efter första genomspelningen är ljud, ljus och musik. Trånar svårt efter att köra det igen!

Medlem
Skrivet av Ender:

Ja men herrejösses, inlevelsen var 140% redan från början...den lär ju inte bli sämre! Mitt starkaste minne från spelet efter första genomspelningen är ljud, ljus och musik. Trånar svårt efter att köra det igen!

Same. Jag har bara kört det en gång så perfekt nu att göra det en andra gång.

Medlem

Aldrig spelat The Witcher 3 pga att jag ville spela igenom serien från början. Tragglade mig igenom 1:an. Sen var faktiskt 2:an mer njutbar, men ändock långt ifrån det bästa jag spelat. Nu är det snart dags att ta sig an 3:an och man kan väl säga att förväntningarna är högt ställda. Hoppas jag har något mäktigt framför mig.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Har fortfarande Blood & Wine samt Hearts of Stone, blir kanske att göra en helt färsk genomspelning i samband med uppdateringen. Dock har spelet redan varit riktigt trevligt med de mods som finns tillgängliga, spelet får ligga i backloggen tills andra spel är klara. Ingen prio.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Mer kontrast och annat ljus. Är det uppgraderingen? Att dom gjort det något skarpare är ju tydligt men det går ju att bara höja upplösningen så.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Inaktiv

Herregud, helt otroligt hur folk orkar gnälla på något som är gratis?

Ser man inte skillnaden så kolla in detta.

Eller här: https://www.youtube.com/watch?v=fC5kks48kZM

1
Skriv svar