God of War Ragnarök

Medlem

Jag råkar befinna mig i en lägenhet utan internet kommande månad. Kommer jag kunna spela detta ändå helt utan internet uppkoppling eller får jag härda ut till december?...

Medlem
Skrivet av Quenya_92:

Introduktionen av spelets tredje vapen hoppas jag kommer tidigt. Annars hade det gärna fått komma som en överraskning under spelets gång och inte spoilas i recensionen.

Alla läser inte recensionen så tack för att du gör exakt samma sak. 😉

Medlem
Skrivet av exnm:

Jag råkar befinna mig i en lägenhet utan internet kommande månad. Kommer jag kunna spela detta ändå helt utan internet uppkoppling eller får jag härda ut till december?...

du måste ladda ner första gången och installera det, sen kan man spela offline.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Alla läser inte recensionen så tack för att du gör exakt samma sak. 😉

Min broder i Kristus, det är ett intressant resonemang att inte läsa recensionen, men samtidigt välja att läsa kommentarstråden tillhörande recensionen och dessutom kritisera andra för att i kommentarerna diskutera innehållet av sagda recension.

Nu avslöjar ju ändå inte min kommentar något om vapnets form eller funktion, vilket tyvärr inte kan sägas om recensionen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

- Att det är begränsat till Playstation

😀

Fattar du skojar, men svarar ändå utifall någon inte förstår.

Det Jonas skrev i Bayonetta 3-recensionen handlade om hur svag hårdvaran är. Inte att det var ett minus för att spelet var fast på Switchen på grund av någon form av exklusivitet.

Givet hade de flesta spelen till Switch sett bättre ut om de fick bli utvecklade och komma till annan mer kraftfull hårdvara, men just i det spelet stack det ut extra mycket.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av s0lst1ng:

Hah, fromsoft har ett djup och FEELING ingen annan kan mäta sig med.. årets spel? Hahahaha. Nä. 2a kanske. Hah

Fast nu tycker ju inte alla att Elden Ring är SÅ bra som du säger. Jag förslagsvis tyckte det var bra men inte mega (unpopular opinion på forum). Då är jag inget fan av Souls-spelen men det är också många andra som inte är! Som någon längre upp sa: Många trodde Red Dead Redemption 2 var given vinnare 2018, även jag.
Elden Ring kommer säkert vinna ändå för det är så in i HELVETES hypeat och att Souls-fansen ofta är väldigt högljudda samt recensenter men tror väldigt många kommer tycka Ragnarök är GOTY om det nu är lika bra eller bättre än God of War 2018.

Medlem

Kan någon förklara vad de faktiskt menar med UNLOCKED 60 FPS? Olåst FPS bör väl inte ha någon gräns så blir väldigt förvirrad här.

Medlem

Såg att Dustin Home säljer spelet för 628:- med frakt till PS5 vilket är det billigaste jag kunde hitta.

Medlem
Skrivet av stesva:

Såg att Dustin Home säljer spelet för 628:- med frakt till PS5 vilket är det billigaste jag kunde hitta.

Bra pris. Jag köpte det för 599:- på Power. Höjt nu till 679:-

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Kan någon förklara vad de faktiskt menar med UNLOCKED 60 FPS? Olåst FPS bör väl inte ha någon gräns så blir väldigt förvirrad här.

Att i detta läge är spelet optimerat för 60 fps och uppåt. Det kommer med andra ord att fluktuera, och inte vara låst till stabila 60 fps.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Kan någon förklara vad de faktiskt menar med UNLOCKED 60 FPS? Olåst FPS bör väl inte ha någon gräns så blir väldigt förvirrad här.

Jag citerar Digital Foundry:

"The high frame-rate mode basically removes the 60fps cap and bottoms out the resolution at 1440p, allowing the frame-rate to reach for 120 frames per second instead. The reality, however, is that we're mostly looking at a performance between 80 to 90 frames per second in most scenarios."

https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2022-god-of-war-ragn...

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Sen tyckte jag det var synd att de brände all kraft i den episka superhjälteliknande striden precis i början mot The Stranger.
Alla strider efter det kändes mesiga. Superman-Kratos förvandlades till Batman-Kratos, kan man säga.

Håller med. Jag gillade verkligen 2018 års upplaga, och efter den striden kändes alla andra ganska mesiga i jämförelse.


signatur

I drank what?

Medlem

Detta ser ju riktigt bra ut, fick mig att ladda hem God of War 2018 till ps5. Aldrig kört det, Tänkte spela igenom det under helgen så jag kan vara med på hypetåget till nästa vecka


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Redaktör
Ponny
Skrivet av dTexN:

Detta ser ju riktigt bra ut, fick mig att ladda hem God of War 2018 till ps5. Aldrig kört det, Tänkte spela igenom det under helgen så jag kan vara med på hypetåget till nästa vecka

Är eventuellt väldigt avundsjuk. Att få spela det första första gången en gång till hade varit drömmen!


signatur

En Bamseponny av folket

It's not a lake, it's an ocean

Kan rekommendera en recension på Moviezine också. För balansens skull.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Bra pris. Jag köpte det för 599:- på Power. Höjt nu till 679:-

Amazon råkade ha det för 98:- ett tag... 😵


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag citerar Digital Foundry:

"The high frame-rate mode basically removes the 60fps cap and bottoms out the resolution at 1440p, allowing the frame-rate to reach for 120 frames per second instead. The reality, however, is that we're mostly looking at a performance between 80 to 90 frames per second in most scenarios."

https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2022-god-of-war-ragn...

Förstår inte riktigt logiken i varför man inte bara kallar det "unlocked FPS" i det läget då man faktiskt tar bort spärren på 60, men jag tackar för svaret!

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Kan rekommendera en recension på Moviezine också. För balansens skull.

Tror helt klart att det är bra, men kanske inte årets spel. Det är nog Stray.
Gillade 2018-GoW, men inget slår det första spelet.
Gamespot brukar också ha sansade betyg och där fick Ragnarök 9.

Medlem
Skrivet av Enartz:

Är det lika linjärt och tråkigt som det förra? Har försökt spela god of war flertalet gånger men tröttnar på att världen känns väldigt nintendo 64 varenda gång...

Bra försök till troll.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Var inte imponerad av gameplayet i 2018 versionen.
Tvingade mig genom gameplay-delarna för att se de häftiga mellansekvenserna.

Gå från rum till rum och antingen:
1) Slåss mot samma fiender som alla hade en finisher move, om och om igen.
2) Ett kasta-yxa pussel som jag bara ville skippa.
3) Åka båt och trycka på knappar/hämta saker i rätt ordning.
Hoppas på mer variation denna gången.

Sen tyckte jag det var synd att de brände all kraft i den episka superhjälteliknande striden precis i början mot The Stranger.
Alla strider efter det kändes mesiga. Superman-Kratos förvandlades till Batman-Kratos, kan man säga.

Fick samma känsla när jag spelade det och jag slutade spela det ungefär halvvägs, kollade färdigt storyn på youtube då jag gillade den. Men gameplayet var inget att hänga i julgranen direkt.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Fick samma känsla när jag spelade det och jag slutade spela det ungefär halvvägs, kollade färdigt storyn på youtube då jag gillade den. Men gameplayet var inget att hänga i julgranen direkt.

Du jämför med?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fattar du skojar, men svarar ändå utifall någon inte förstår.

Det Jonas skrev i Bayonetta 3-recensionen handlade om hur svag hårdvaran är. Inte att det var ett minus för att spelet var fast på Switchen på grund av någon form av exklusivitet.

Givet hade de flesta spelen till Switch sett bättre ut om de fick bli utvecklade och komma till annan mer kraftfull hårdvara, men just i det spelet stack det ut extra mycket.

Hur mycket slog ni vad om att jag skulle kommentera det? 😀

Här i kommentarsfältet så har man faktiskt sett folk som inte gillar att spelet släpptes till PS4:an. Tänk vad PS5:ans beryktade SSD hade kunnat släppa fram för krafter. Eller ett 4090 på PC. Får se om det släpps till PC om något år så man kan spela det. Men det är väl bra att fler får njuta så länge.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Var inte imponerad av gameplayet i 2018 versionen.
Tvingade mig genom gameplay-delarna för att se de häftiga mellansekvenserna.

Gå från rum till rum och antingen:
1) Slåss mot samma fiender som alla hade en finisher move, om och om igen.
2) Ett kasta-yxa pussel som jag bara ville skippa.
3) Åka båt och trycka på knappar/hämta saker i rätt ordning.
Hoppas på mer variation denna gången.

Sen tyckte jag det var synd att de brände all kraft i den episka superhjälteliknande striden precis i början mot The Stranger.
Alla strider efter det kändes mesiga. Superman-Kratos förvandlades till Batman-Kratos, kan man säga.

Wow okej, alltså sett till alla recensioner och omdömen det fick så kan jag bara säga själv att lätt ett av dom bästa och mäktigaste spelupplevelsen jag hade när jag då spelade på ps4, är inte många spel som imponerat så mycket på mig, visst klart det är lite enformigt o så inte direkt openworld men det var ju välgjort och maffiga ljud och actionsekvenser att man bara sögs in i spelet, som sagt inte alla spel som lyckas fånga in en sådär.. horizon zero dawn var ett annat spel som gav mig lika imponerande känslor..

Trist att du inte kunde uppskatta det mer, verkligen ett toppenspel för sin generation.

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:

Bra försök till troll.

Noll troll dock.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Noll troll dock.

Aa fast tvek på den.

Du kan väl flika in med ett bra spel enligt dig?

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Har tyvärr inte spelat klart ettan. Ska jag strunta i den och gå direkt till detta?
Man kan ju alltid kolla youtube för story-n.

Du bör spela Gow2018 först.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Är eventuellt väldigt avundsjuk. Att få spela det första första gången en gång till hade varit drömmen!

Ser till att njuta första gången upplevelsen för oss båda då!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

Hur mycket slog ni vad om att jag skulle kommentera det? 😀

Här i kommentarsfältet så har man faktiskt sett folk som inte gillar att spelet släpptes till PS4:an. Tänk vad PS5:ans beryktade SSD hade kunnat släppa fram för krafter. Eller ett 4090 på PC. Får se om det släpps till PC om något år så man kan spela det. Men det är väl bra att fler får njuta så länge.

Nu är det inga direkt tekniska problem med spelet på PS5 (eller PS4 för den delen) för att spelet släpps till svagare hårdvara. Dock finns det ju ett argument för att spelet rent grafiskt inte gjort ett jättestort hopp.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

.. horizon zero dawn var ett annat spel som gav mig lika imponerande känslor..

Trist att du inte kunde uppskatta det mer, verkligen ett toppenspel för sin generation.

Haha, hör här då!:
Har inte tyckt något Sony exklusivt som kommit till pc har varit något speciellt.
Kanske är det jag som är märklig, eller så har mina konsoll-polare hypat upp dem som mästerverk för mycket.

Men jag tyckte inte Horizon Zero Dawn var så kul heller, kändes som ännu ett Ubisoft-formula "samla saker på en karta och klättra torn".
Likaså Spiderman. Fast Spiderman hade åtminstone riktigt kul traversal.
Days Gone var också bara ett Ubisoft-formula Open world fast med en riktigt dryg huvudkaraktär och riktigt märkliga frustrerande designval.
Har inte kört Uncharted än dock.

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:

Du jämför med?

Jämför inte med något, linjära tredjepersonäventyr är inget för mig, alla sådana spel känns likadana.
Maffiga mellansekvenser och bra story hjälper inte tråkigt gameplay för min del, då kan jag lika hjärna bara se mellansekvenserna på tuben ist.

Skriv svar