RmK
Medlem
Couch Co-op

Hej allihopa!

Jag eftersöker som titeln säger couch co-op spel för framförallt ps4/ps5 (pc kan vara intressant också) att spela tillsammans med min fru som är ganska ny till spelvärlden.

Vi har tidigare spelat A Way Out, It Takes Two och Spiritfarer och av dessa var det sistnämnda det som höll henne intresserad längst. Minecraft och Divinity Original Sin spelen har jag redan funderat på.

Spel som inte är Co-op kan möjligtvis vara intressanta om det inte är allt för tävlingsinriktat.

Jag är tacksam för alla tips!

Medlem

Castle crashers

Medlem

Jag och frugan spelade nyss ut Tiny Tina tillsammans i coop. Vi ska ge oss i kast med It takes two nu på Steam däcken. Vi har dessutom en lång tågresa framför oss och tänkte köpa ett varsitt ex av Knights & Bilens, tror inte det finns på PS dock. Letar oxå efter spel hela tiden som vi båda kan spela ihop.

Medlem

Om ni vill testa relationen lite så är ju Overcooked alltid ett alternativ

Lite andra tips som ni inte spelat och som finns på PS:
Unravel 2
Cuphead (svårt, men finns easymode)


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Har spelat rätt mycket TowerFall Ascension med expansion i soffan. Det är dock ett ganska actionfyllt spel som kräver någorlunda snabba reflexer, åtminstone på de senare banorna.

Vill man ha lite lättsammare spel så är Rayman Legends ett förträffligt plattformsspel man kan spela ihop.

Annars som Waliant sa, Overcooked (både ettan och tvåan) är underhållande och gillar man dom så kan man gå vidare till Moving Out sen som är lite samma stukl

/ LordDaimos

Medlem

Tycker att spel som Detroit: Become Human, Until Dawn och Heavy Rain är klockrena att spela med någon som är ny till spelandet. Känns lika mycket film som spel.

Ingen coop, men bara att växla spelare med varie karaktärsbyte.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Diablo 3 kanske? Annars Minecraft Dungeons som är i samma stuk men lite enklare möjligtvis


signatur

Cause i need to watch things die

RmK
Medlem
Skrivet av Vercadi:

Castle crashers

Just det jag spelade det för längesen när det kom ut så jag glömde att det existerar, kan vara värt ett återbesök kanske. Från den eran finns ju också Magicka spelen. Tack!

Skrivet av robbis:

Jag och frugan spelade nyss ut Tiny Tina tillsammans i coop. Vi ska ge oss i kast med It takes two nu på Steam däcken. Vi har dessutom en lång tågresa framför oss och tänkte köpa ett varsitt ex av Knights & Bilens, tror inte det finns på PS dock. Letar oxå efter spel hela tiden som vi båda kan spela ihop.

Tack för tipset med Tina's, det ser intressant ut. Jag kan dock inte hitta Knights & Bilens på google?

Skrivet av Waliant:

Om ni vill testa relationen lite så är ju Overcooked alltid ett alternativ

Lite andra tips som ni inte spelat och som finns på PS:
Unravel 2
Cuphead (svårt, men finns easymode)

Jag äger faktiskt Overcooked 2 men har inte varit säker på om hon skulle uppskatta det men nu när vi byggt Ikea garderob tillsammans så kanske man vågar sig på det

Visste inte att Cuphead hade easy mode, det kan absolut vara intressant då, tack för tipsen!

Skrivet av LordDaimos:

Har spelat rätt mycket TowerFall Ascension med expansion i soffan. Det är dock ett ganska actionfyllt spel som kräver någorlunda snabba reflexer, åtminstone på de senare banorna.

Vill man ha lite lättsammare spel så är Rayman Legends ett förträffligt plattformsspel man kan spela ihop.

Annars som Waliant sa, Overcooked (både ettan och tvåan) är underhållande och gillar man dom så kan man gå vidare till Moving Out sen som är lite samma stukl

/ LordDaimos

Jag glömde skriva det för det var så längesen men vi har redan spelat Rayman Legends. Kanonroligt tillsammans!

Skrivet av Nomman:

Tycker att spel som Detroit: Become Human, Until Dawn och Heavy Rain är klockrena att spela med någon som är ny till spelandet. Känns lika mycket film som spel.

Ingen coop, men bara att växla spelare med varie karaktärsbyte.

Vi testade Detroit: Become human och hon gillar storyn men hon tyckte jag spelade bättre och gav mig kontrollen och sedan tappade hon intresset att titta på och gick och gjorde något annat istället. Förmodligen kanske inte dessa spel funkar så bra men Beyond: Two souls ska ju han en viss multiplayer del så det kanske funkar bättre.

Skrivet av Kolsvart:

Diablo 3 kanske? Annars Minecraft Dungeons som är i samma stuk men lite enklare möjligtvis

Visade henne Diablo 3 men det är lite för rörigt kanske men ska kika på Minecraft Dungeons.

Medlem

Haven
Trine-serien
Riverbond
Lara Croft and the Temple of Osiris
Never Alone
Unruly Heroes
Blazing Chrome

Medlem

Gillar man Overcooked kan jag rekommendera PlateUp som blivit väldigt populärt den senaste tiden. Tycker själv att det är mycket bättre än just Overcooked.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det är olagligt att ha en co-op tråd och inte nämna Portal 2, fantastiskt spel.
Keep Talking and Nobody Explodes
Säg vad man vill om Lego-spelen men de kan vara väldigt mysiga

Det finns på tok för lite bra couch co-op, eller co-op generellt. Det blir alltid att man tittar på samma spel som man redan provat massa gånger

Medlem

Helldivers!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Nya Lego Star Wars är bajskul i multiplayer!
Och vill ni ha en mysig sidescroller kan jag tipsa om Unravel Two.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Rocket League!


signatur

Konsolgubbe

Medlem

BROFORCE

Så otroligt kul


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Kingdom Two Crowns

Inte mycket slår Lovers in a dangerous spacetime, det finns en betydande risk att du har ihjäl henne under spelets gång eller åtminstone behöver terapi efteråt... men det är de värt. Bra skit.

Annars pratar frugan fortfarande om Unravel 2 nu ett par år senare. Så det gick uppenbarligen hem.

Medlem

It Takes Two är klockrent med frugan! Rekommenderar starkt.

Medlem

Minecraft dungeons har ja och tjejen säkert 100+ timmar i nu och klarat allt på högsta level. Skitkul 😊

Medlem
Skrivet av Odee:

Det är olagligt att ha en co-op tråd och inte nämna Portal 2, fantastiskt spel.

Fast det finns ju inte till PS4/PS5.

Medlem

The Wolf Among Us

Inte ett Co-op spel, men man kan spela det som en interaktiv TV-serie, ungefär...

Medlem

Om ni gillar RPG så föreslår jag Divinity: Original Sin 2!

Medlem
Medlem

Coop i San andreas på ps2 ja det finns faktiskt

Medlem

Trine 2 borde ni definitivt lira, riktigt mysigt spel som är bra rakt igenom.


signatur

//monster

Avstängd

Outward!

Det bästa co-op spelet enligt mig.

Medlem

Kan inte nog rekommendera Children of Morta när det gäller coop. Frugan är ingen gamer, men stämningen, storyn och gameloopen med 20-45min runs var perfekt.
Aldrig haft så kul i coop och letar fortfarande efter något liknande.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Fast det finns ju inte till PS4/PS5.

Nej men de skriver ju faktiskt "(pc kan vara intressant också)" så vet inte vad det är du vill komma fram till.

Medlem
Skrivet av RmK:

Hej allihopa!

Jag eftersöker som titeln säger couch co-op spel för framförallt ps4/ps5 (pc kan vara intressant också) att spela tillsammans med min fru som är ganska ny till spelvärlden.

Vi har tidigare spelat A Way Out, It Takes Two och Spiritfarer och av dessa var det sistnämnda det som höll henne intresserad längst. Minecraft och Divinity Original Sin spelen har jag redan funderat på.

Spel som inte är Co-op kan möjligtvis vara intressanta om det inte är allt för tävlingsinriktat.

Jag är tacksam för alla tips!

Kolla in Unravel 2 (ettan är inte coop). Det är svenskutvecklat och utspelar sig i Umeå. Väldigt vackert och intressant - särskilt som svensk, och rätt simpel plattformsstil vad gäller gameplay, så det borde inte vara alltför komplicerat för en ny spelare att lära sig.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gen
Medlem
Skrivet av zevile:

Om ni gillar RPG så föreslår jag Divinity: Original Sin 2!

Är inte det spelet extremt komplicerat för en nybörjare i spelvärlden?

123
Skriv svar