450 spel reas ut i Playstation Store

Robot
450 spel reas ut i Playstation Store

Små och stora rabatter på digitalt sålda Playstation-spel.

#playstation


Medlem

Haha vilken bra rea

Medlem

Var ju snordyrt för att vara "rea", de större spelen är över ett år gammal och kostar ca 600kr med rea. Hujedamig..

Medlem

Star Wars: Jedi: Fallen Order för 110kr var enda fyndet jag hitta.

Medlem

Det känns märkligt att köpa t.ex Returnal på rea för 577 kr.

Medlem

Hängivet att lista spelen!


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Det var just av dessa anledningar jag köpte en PS5:a med fysisk läsare.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Var ju snordyrt för att vara "rea", de större spelen är över ett år gammal och kostar ca 600kr med rea. Hujedamig..

Är väl inget mot Activison som tar 20€ för Call of Duty från 2003.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Det var just av dessa anledningar jag köpte en PS5:a med fysisk läsare.

Mm, jag köpte Ghost of Tsushima: Director's Cut till PS5 i fysisk utgåva för 349kr :/

Medlem

Dyrt, men det är bara till att prenumera på PS+ extra, för att få tillgång till de större spelen. Konstigt att ingen hittills har nämnt det?

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Dyrt, men det är bara till att prenumera på PS+ extra, för att få tillgång till de större spelen. Konstigt att ingen hittills har nämnt det?

Ja där ligger ju faktiskt Demons Souls, Returnal bl.a.

Medlem

Dagens stora nyhet: TUNIC har ta mig fan ÄNTLIGEN släppts till PS4/PS5!!!

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Dyrt, men det är bara till att prenumera på PS+ extra, för att få tillgång till de större spelen. Konstigt att ingen hittills har nämnt det?

Alla vill inte pröjsa avgift för spel som du sedan förlorar rätten att spela.

Andra har (som jag själv) redan gamepass och håller vid en tjänst.


signatur

1338 - One Step Above

Gen
Medlem

Lustigt att TERA coins är på rea - det spelet är väl nedlagt sen 30e Juni i år?

Medlem

Det blev ett köp, gamla arkadspelet The Ninja Warriors för 37kr.

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Alla vill inte pröjsa avgift för spel som du sedan förlorar rätten att spela.

Andra har (som jag själv) redan gamepass och håller vid en tjänst.

Ok... Jag vet inte om jag förstår din logik riktigt...för det är exakt det du gör för GP.

Du har inga problem att prenumera på GP, förmodligen under ett par år med gold-tricket, där tredjepartspel även tas bort efter en tid. Men du har problem att prenumera på PS+ extra, en månad för ca 150 kr, istället för att behöva lägga ut pengar på priserna ovan? Just nu är det ingenting som indikerar på att de exklusiva spelen kommer försvinna från tjänsten, då de utgör grunden. Bli inte sedan förvånad om det kommer en BF rea på tjänsten.

Gör du likadant med streamingtjänster, Netflix, HBO?

Medlem

Spel för över 500kr kallat jag inte rea.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag lägger till intressanta spel på psprices. Sen när de är tillräckligt billigt, typ billigast någonsin, köper jag eventuellt :).
Denna gång blev det ett Batman VR för 52,25 kr.

Skrivet av Bullen86:

Ok... Jag vet inte om jag förstår din logik riktigt...för det är exakt det du gör för GP.

Du har inga problem att prenumera på GP, förmodligen under ett par år med gold-tricket, där tredjepartspel även tas bort efter en tid. Men du har problem att prenumera på PS+ extra, en månad för ca 150 kr, istället för att behöva lägga ut pengar på priserna ovan? Just nu är det ingenting som indikerar på att de exklusiva spelen kommer försvinna från tjänsten, då de utgör grunden. Bli inte sedan förvånad om det kommer en BF rea på tjänsten.

Gör du likadant med streamingtjänster, Netflix, HBO?

Inte säkert han menar att han är en av dom i han första alternativ, utan han nämner sej själv i alternativ nummer 2


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Inte säkert han menar att han är en av dom i han första alternativ, utan han nämner sej själv i alternativ nummer 2

Nej, det förstår jag. Men då är det också intressant varför han inte vill ha en till tjänst, som han kan få för en relativt billig peng, även vid ord.pris, och därav den sista ställda frågan. Jag menar, är det en kostnadsfråga eller kanske tidsbrist? För där hade det varit bra att utveckla.

För egen del har det varit värt pengarna, då jag fick fem år som blev omvandlade till premium, för ca 1800 kr, efter alla rabatter jag hade, alltså 360 kr/året. Har redan fått tillbaka valutan efter bara ett par månader in.

Medlem

Nunästan lika billigt som köpa fysiska spel.

Skrivet av Bullen86:

Nej, det förstår jag. Men då är det också intressant varför han inte vill ha en till tjänst, som han kan få för en relativt billig peng, även vid ord.pris, och därav den sista ställda frågan. Jag menar, är det en kostnadsfråga eller kanske tidsbrist? För där hade det varit bra att utveckla.

För egen del har det varit värt pengarna, då jag fick fem år som blev omvandlade till premium, för ca 1800 kr, efter alla rabatter jag hade, alltså 360 kr/året. Har redan fått tillbaka valutan efter bara ett par månader in.

Och hur många gånger ska man ta "en" billig tjänst till!?!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det känns märkligt att köpa t.ex Returnal på rea för 577 kr.

Jag köpte det för mindre vid release (förhandabokade) har jag för mig, detta var förstås en fysisk kopia. PS-storen har alltid varit galen dyr. Visst det finna vissa titlar som är prisvärda absolut, men mycket är överprisat.

Skrivet av Molotov:

Spel för över 500kr kallat jag inte rea.

Allt är väl relativt antar jag, men en AAA-titel som normalt går lös på 799/899 och sedan säljs för 550 är ju rea oavsett ifall man anser att det inte är billigt.

Medlem

Dyrt. Runt 600 för äldre spel på rea. Digitalt.

LOL.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Jag köpte det för mindre vid release (förhandabokade) har jag för mig, detta var förstås en fysisk kopia. PS-storen har alltid varit galen dyr. Visst det finna vissa titlar som är prisvärda absolut, men mycket är överprisat.

Ja det är ju Elgiganten och Mediamarkt som kör schyssta priser under första veckan för vissa spel, annars är det ju ofta bättre priser på fysiska spel ändå.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ja det är ju Elgiganten och Mediamarkt som kör schyssta priser under första veckan för vissa spel, annars är det ju ofta bättre priser på fysiska spel ändå.

Ja, det är ju lustigt egentligen. Man tänker ju annars att man med en digital store har möjligheten att kapa massa extra utgifter i form av mellanhänder, till tillverkning osv. Visst att det tillkommer utgifter i form av serverdelar, mem spontana tanken är dock att det borde finnas utrymme att gynna spelare mera. Sen tycker jag visserligen inte det är lustigt att ett AAA spel idag går på 700-900 spänn då man kan ha viss förståelse på att kostnader har ökats för utvecklingen.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Och hur många gånger ska man ta "en" billig tjänst till!?!

Det finns två stycken liknande tjänster just nu, så jävla farligt är det väl inte? Vi snackar inte om fem-sex olika streamingtjänster, då hade jag förstått din reaktion.

Medlem

Själv blir jag rätt stressad av alla halvbra spel jag fått via PS+ och håller nu på att försöka plöja igenom enbart en del av dessa före det löper ut om några månader då jag planerar ta en paus från prenumerationstjänster och plöja alla köpta spel.
När jag väl kommit igenom den gigantiska backloggen om 1-2 år så får jag se om alla PS5-spelen som finns där nu som intresserar mig finns kvar, och huruvida de reas ut under 300kr.

Av någon anledning så gillar jag inte att spel på prenumeration. Stressen över att de kanske försvinner. Och Demon's Souls vill jag köpa för att kunna återvända till vartannat år typ.

Hade gärna skaffat en Series S för att bara spela indie-spel men nu ser jag att spel där försvinner som Artful Escape, så jag lär inte skaffa ännu en maskin utan köpa indie-spelen digitalt på PSN-reor istället.

Härligt att ha en noga utvald lista med fåtal bra spel istället för en gigantisk lista med stora ikoner med massor av spel som med spelen på mitt röriga PS plus-konto. Är bra att jag inte körde Plus på Sverigekontot för då hade man haft massor av spel att sålla. Nu fick vi ju listor men det var inte bra nog för att sålla genom allt då man bara kan ha 100-spel i en lista. Gjorde två listor med Bra spel A-L och Bra spel M-Z.

Skrivet av Bullen86:

Det finns två stycken liknande tjänster just nu, så jävla farligt är det väl inte? Vi snackar inte om fem-sex olika streamingtjänster, då hade jag förstått din reaktion.

Finns liknande för Ubisoft och eaplay.. och fler lär komma vilket kommer bli endast 1till


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Finns liknande för Ubisoft och eaplay.. och fler lär komma vilket kommer bli endast 1till

EAplay ingår i GP, och Ubisoft Classics ingår i PS+extra.

I våras var jag intresserad av Jedi Fallen, visade sig att 3 månaders EAplay, kom på kampanj för 40 kr, med min egen rabatt från Benify, så blev det 28 kr. Jag spelade inte bara Jedi Fallen, utan bägge Unravel-spelen samt Mirrors Edge-spelen. Hade chansen att spela om Mass Effect remaster serien, men pallade inte. Alltså betalade jag 5,6 kr/spel, billigare än så kan det fan inte bli.

Är man tillräckligt smart så kan man komma undan jävligt billigt.

12
Skriv svar