Youtube Profil videosar?

Medlem
Youtube Profil videosar?

Hej, av någon anledningen så har flera av de jag följer/kollar på blivit i portrait format. Är det skaparna som valt detta eller så? skrollar jag lite neråt så hamnar jag på något helt annorlunda. t.ex. kollade jag på en video, skrollar neråt och helt plötsligt är det något helt annat. typ guitar dads vs drum dads.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Kan det vara så att du råkat snubbla in på YouTube Shorts? D.v.s. YouTubes svar på exempelvis TikTok


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Hej, av någon anledningen så har flera av de jag följer/kollar på blivit i portrait format. Är det skaparna som valt detta eller så? skrollar jag lite neråt så hamnar jag på något helt annorlunda. t.ex. kollade jag på en video, skrollar neråt och helt plötsligt är det något helt annat. typ guitar dads vs drum dads.

Det är vad YouTube kallar Shorts. Korta klipp.
Det är nytt.
Formatet är anpassade för telefoner.
De dyker upp på PC.
Det är grymt irriterande.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Det är vad YouTube kallar Shorts. Korta klipp.
Det är nytt.
Formatet är anpassade för telefoner.
De dyker upp på PC.
Det är grymt irriterande.

Själv gillar jag dem. När jag har tråkigt brukar jag gå in på shorts sektionen och bara scrolla. Ibland hittar man några bra godbitar som man kan gotta ner sig i. Hittade, till exempel, en sida med pen spinning tutorials. Där blev man sittandes ett tag och lekte med en penna.

Medlem

Ah. suger. verkar som att vissa som jag följer kör på det hela. gillar det verkligen inte. tack för uppdateringen, visste inte detta.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

1
Skriv svar