The Last of Us Part I

Medlem

Tråkigt att de inte piffat upp gameplay lite. Har redan spelat igenom det på både ps3 och ps4, så det blir nog inget köp av remaken iom att det är så likt originalet.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Absolut men jag menar prissättningen från företaget, alltså attityden. Sen blir ju rean nästan provocerande när det kommer till de digitala priserna. Zero Dawn reades ut på psn nyligen och kostade då 599:-, alltså lika mycket som ett normalt fullprisspel.

Konstigt då ordinarie pris är typ 200kr för zero dawn, du kanske menar nya forbidden west.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Konstigt då ordinarie pris är typ 200kr för zero dawn, du kanske menar nya forbidden west.

Jag menar Forbidden West, skrev fel, hoppas du förstår min poäng iallafall.

Skribent

Synd de tagit bort multiplayerdelen. Hade riktigt roligt med den och jag anser den är underskattat. Kul progress med resurser och gillade jag intergreringen tilm Facebook så alla ens vänner blev fiktiva gruppmedlemar. Var kul och logga in och få ett medelande att person x varit ute och hittat resurser medan jag var borta.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Alldeles för högt pris för en remaster.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Alldeles för högt pris för en remaster.

Kanske det, men nu är det inte en "Remaster", utan en "Remake".


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Alldeles för högt pris för en remaster.

Vilken tur att det är en remake då.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Alldeles för högt pris för en remaster.

Haha spelet är ju billigt förhållande till vad det kommer att kosta att spela igenom det. För om någon vecka är elpriset uppe på ca 10kr/kWh och om konsol och tv tillsammans drar ca 1kW och det tar ca 30timmar att spela igenom så kostar elen 3000kr sedan tillkommer energiskatt och moms så räkna med ca 5000kr


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Haha spelet är ju billigt förhållande till vad det kommer att kosta att spela igenom det. För om någon vecka är elpriset uppe på ca 10kr/kWh och om konsol och tv tillsammans drar ca 1kW och det tar ca 30timmar att spela igenom så kostar elen 3000kr sedan tillkommer energiskatt och moms så räkna med ca 5000kr

Blir väl 300 kr, inte 3000. En PS5 drar för övrigt ca 165-300w och en LG OLED 55" ca 120w, så på 1kWh får du ut ca 2,5 timmar speltid med en sådan kombination.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Blir väl 300 kr, inte 3000.

Haha räknade fel

Men blir dyrt med spel som tex Death stranding som jag brände över 300timmar på


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Gnällkuk
Skrivet av Neverwild:

Får man rabatt på blu-ray filmer om man har originalet på vhs sen tidigare eller dvd?

Nä det får man inte, bara inom gaming som folk är så kränkta över att inte få rabatter.

Det är nog mer fascinerande med någon som gör den här liknelsen. Jag tror inte ens du vet vad kränkt ens innebär, föreslår att du googlar uttrycket. När hamnade vi i läget att om man hade en minsta kritisk åsikt så är man "kränkt"? Allt är inte svart eller vitt, man kan bara positiv eller negativ till något utan att hela ens världsbild rasar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag tror priset dalar rätt snabbt, säkert många som bara måste ha det första dagen oavsett pris. Gissar på att det landar på 250kr på black friday.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Problemet är ju prissättningen känner jag, för dem som har ps5 utan diskläsare så är priset 849:- och det är lite magstarkt.

Kostar mindre i butik 699 hos Webhallen

Medlem

Tekiniskt sett är det en Remake. Men andligt känns det som en Remaster. En Remake borde addera mer än grafiskt lull lull enligt mig. Det är riktigt Imponerande dock. Blir köp sen när det går ner lite i pris för egen del.

Medlem

Det rimliga vore för 839 kr att även slänga med "part 2" så det blir en samling med båda spelen. Eller vad tycker ni andra?

Moderator | Testpilot
Skrivet av PGR1985:

Det rimliga vore för 839 kr att även slänga med "part 2" så det blir en samling med båda spelen. Eller vad tycker ni andra?

De har säkert någon PS5 uppgradering på gång för till det spelet. Många glömmer bort att det är ett PS4-spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
pc

På pc nu!


signatur

Hail to the king, Baby!

Medlem

När jag spelade ut Last of us på PS3 var jag helt blown away vilken upplevelse det gav mig.
Men jag sa det då, att jag nog aldrig kommer spela om spelet, för mig känns det som en enda upplevelse man inte kan göra om.
Det är som en film man sveps in i, och spelar man det på nytt får man andra ögon och ser spelets brister.
Jag köpte ps4 versionen bara för att köra genom DLC:n och sålde sedan iväg det igen.

Men när det väl dyker upp på PC, om det kommer på Steam så funderar jag på att försöka återuppleva det. Nu har det ju gått ett bra tag sedan originalet släpptes. Jag antar att det även lär komma en hel del moddar som man kan kolla in och kanske piffa upp det ännumer.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Synd de tagit bort multiplayerdelen. Hade riktigt roligt med den och jag anser den är underskattat. Kul progress med resurser och gillade jag intergreringen tilm Facebook så alla ens vänner blev fiktiva gruppmedlemar. Var kul och logga in och få ett medelande att person x varit ute och hittat resurser medan jag var borta.

Dom arbetar väl på en multiplayer till Last of us part 2, som blir fristående om jag inte mins fel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

De har säkert någon PS5 uppgradering på gång för till det spelet. Många glömmer bort att det är ett PS4-spel.

Finns väl redan en uppgradering till ps5 som gör att spelet går i 60fps typ.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Moderator | Testpilot
Skrivet av lonian:

Finns väl redan en uppgradering till ps5 som gör att spelet går i 60fps typ.

Det enda den gör dock. Spelet är inte på något annat sätt gjort för PS5, utan den är skapad för att fungera på PS4.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det enda den gör dock. Spelet är inte på något annat sätt gjort för PS5, utan den är skapad för att fungera på PS4.

Gör en grafikjämförelse på Last of us part 1 (ps5) vs Last of us part 2 (ps4), gissar att skillnaderna är väldigt små.
Skulle inte förvåna mig om de bara tagit Last of us och klistrat in i Last of us part 2 motorn.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av lonian:

Dom arbetar väl på en multiplayer till Last of us part 2, som blir fristående om jag inte mins fel.

Jo det sägs ju det i alla fall, men skulle inte förvåna om den blir nedlagd eller något.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jo det sägs ju det i alla fall, men skulle inte förvåna om den blir nedlagd eller något.

Nä jag tror det dyker upp förr eller senare. De var nog tvungen att puscha fram denna remake först i och med serien som kommer så händerna kanske var fulla.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Skulle inte förvåna mig om de bara tagit Last of us och klistrat in i Last of us part 2 motorn.

Oklart om du är seriös eller inte, men spelutveckling är lite mer komplicerat än att bara "klistra" in en spelmotor .
Om intresse finns kan du exempelvis börja med att titta på den tekniska analysen av spelet som Digital Foundry gjort, där de går igenom allt som förbättrats.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Skribent
Skrivet av lonian:

Nä jag tror det dyker upp förr eller senare. De var nog tvungen att puscha fram denna remake först i och med serien som kommer så händerna kanske var fulla.

Jag vet inte hur många som vill ha multiplayer? Får känslan det bara är jag och typ två till i hela världen. Ju längre det skjuts fram desto svalare blir ju också intresset, så tänker de kommer lägga ned och flytta resurserna till något annat.

Men vi får se.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av matt76:

Oklart om du är seriös eller inte, men spelutveckling är lite mer komplicerat än att bara "klistra" in en spelmotor .
Om intresse finns kan du exempelvis börja med att titta på den tekniska analysen av spelet som Digital Foundry gjort, där de går igenom allt som förbättrats.

SJälvklart har de gjort mer än bara klistra in, men det var väl en början på det hela.
När jag lekte med banor i quake 1 tex kunde man ju flytta över banan till quake 2 eller half-life, så de har förmodligen flyttat över kartan till Part 2 och sedan byggt om vidare.
De har garanterat inte gjort en helt ny motor för Last of us Part 1 utan putsat vidare på Part 2 motorn.
Jag kollade Digital Foundrys video och när de jämför Part 1 med Part 2 så är det inte något gigantiskt kliv vidare. Last of us Part 2 är ju väldigt snyggt och i mina ögon så just gränsen mellan ps4 Pro och ps5 är hårfin i just de två spelen. Skulle de bara downgradat några pixlar så tror jag detta kunnat släppas på ps4 pro och se identiskt ut som Last of us part 2.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Älskade spelet när det kom och körde både ps3 och ps4 versionen.

Detta känns mer "meh" och betala för samma spel tredje gången tänker jag då inte göra.

Släng med del 2 också och släpp i ett fint paket, då kanske det hade vart värt det hutlösa priset.


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag kanske missförstår dig men det låter som att du skrattar åt alla som dissade versionen efter att ha sett DFs video men den videon släpptes ju för en timme sen? (https://youtu.be/0mv0dAwPqCs) Eller menar du att alla som dissat denna versionen borde se DFs video som garanterat kommer att få dem på bättre tankar?

Menar att dom borde se DF videon.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag vet inte hur många som vill ha multiplayer? Får känslan det bara är jag och typ två till i hela världen. Ju längre det skjuts fram desto svalare blir ju också intresset, så tänker de kommer lägga ned och flytta resurserna till något annat.

Men vi får se.

Haha, kollade theradbrads första del tidigare och han ville då också ha multiplayer, så då är ni ju 4 i alla fall 🤣


signatur

Nothing is power without Control

Skriv svar