265 000 besökte Gamescom - jätteras från 2019

Robot
265 000 besökte Gamescom - jätteras från 2019
Medlem

Tycker ni förklarade bra vad det skulle kunna vara för anledningar bakom. Håller tummarna för att fler företag drar dit nästa år. I mitt huvud så känns Covid-19 långt borta trots att jag antagligen hade det för ett par veckor sedan. Lyckligtvis hade jag redan tagit 3 doser av vaccinet, led mest av en konstig kombo av symptom samt förändrat doftsinne i någon vecka (visar sig lite till och från, blev överraskad när den bekanta och smått obekväma doften visade sig idag).

Samtidigt så drabbas ju människor och lider utav det fortfarande. Jag håller verkligen tummarna för att vaccineringsprocessen fortsätter utvecklas och att vi får någon typ av stabilitet.

Vi har ju cirka 13% av befolkningen som inte vaccinerat sig ännu. Hoppas att det ändrar sig i framtiden.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Vad gäller med coronan med sådant här, alltså, eftersom det hela tiden kommer nya doser får man då ett nytt sådant coronapass eller vad det heter och slutar de gamla gälla då?

Frågan ställer jag mest för att jag antar att de krävde det för att komma in? Eller missade jag något här?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

För många shower, för lite intressanta spel per år.

Ta gamescomeventet som ett exempel. Kände noll hype när de visar CGI trailers på spel som släpps 2025, för att de sedan landar på 70 i betyg på Metacritics.

Medlem

Efter vi har tagit 100 olika vaccin för Corona så kanske saker äntligen ändras!

Gnällkuk
Skrivet av Lirilesh:

För många shower, för lite intressanta spel per år.

Ta gamescomeventet som ett exempel. Kände noll hype när de visar CGI trailers på spel som släpps 2025, för att de sedan landar på 70 i betyg på Metacritics.

Tror mest på det sistnämnda, i princip inga storspel som släpps i år kvar. Utöver det förseningar som gjort att spel inte visas förrän senare eller på eget event. Gamescom kommer nog tillbaka nästa år om inte förseningar och uppskjutna releaser blir ett mer stående inslag vilket väl iofs inget pekar mot att det blir...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Vad gäller med coronan med sådant här, alltså, eftersom det hela tiden kommer nya doser får man då ett nytt sådant coronapass eller vad det heter och slutar de gamla gälla då?

Frågan ställer jag mest för att jag antar att de krävde det för att komma in? Eller missade jag något här?

Tror det är upp till varje land att bestämma vad som gäller, GC i sig hade mig veterligen inga restriktioner.

Spanien krävde inget mer än pass när jag var där i juni (men när jag bokade biljetterna i vintras stod att man behövde vara vaccierad vid ankomst, alternativt färskt negativt test. Jag ska till Lodon i september, de kräver inte heller coronapass. Har för mig att såna gäller i nio månader efter dos 3, typ.


signatur
Medlem

Dels har förlängdes ju vaccinpassen för resande inom EU "tillfälligt" tills nästa år och dels hade Gamescom väldigt vaga uppgifter om vad som gällde på plats. Mässan hade inga restriktioner medan Gamescom som arrangör uppgav att "specifications for the Covid status vaccinated/recovered/tested" krävdes. När man inte behöver ställa sig frågor som "Kan jag resa", "Räcker vaccinpasset", "Behöver jag testa mig och vänta på resultat på plats", "Hur får jag intyg om att ha genomgått sjukdom" så kan man tala om minskning av besökare, innan dess så finns det en massa hinder i vägen bortom att få folk att vilja gå på mässor som redan innan COVID hade "con-flu" rykte om sig.

Medlem

Dessa shower får inte dö ut. E3™ och GamesCom™ är julafton för mig. Har följt E3 mässan sedan jag var liten på 90-talet då i tidningen Super Power (som sedan blev Super Play).
Hoppas dock alla giganterna kan skärpa till sig o börja vara med igen för att bevara arvet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Har varit på några av dessa stora event, EGX i London några gånger, Gamescom i Köln några gånger. Det är roligt och man kan testa en del nya spel, men aldrig lika mycket som man kunde önska. Köerna är oftast tim-långa och man måste stå och vänta fysiskt, så då tappar man ju bra gå-runt-tid också. Åker gärna på något event nästa år, men hoppas verkligen de har gjort någon bra stå-i-kö-App.
Även maten brukar ju vara hiskeligt dålig på dessa event.
Men håller med CARTMAN ovan, dessa shower är viktiga, och har varit med sedan 90-talet. Det behövs fysiska möten. Är gemytligt att gå runt och se på cosplay, köpa lite konstigt merch och om man har tur få prata med en utvecklare (vilket tyvärr händer för sällan; det är mest PR/"demo"-folk på dessa event. Varför kommer inte utvecklarna själva?)

Jag hoppas på fler små events också, där mindre spelskapare visar upp sina spel under mindre shower, även i Sverige. Finns ju många spelföretag här OCH spelare, så förstår inte varför det finns så få spel-events här (om jag missat nåt uppenbart, säg gärna till ).

Skägg.
10 Chambers

Gamescom hade inga restriktioner och överlag var det väldigt avslappnat i Tyskland. Behövde ha mask på flyget dit (olika beroende på företag, detta var Eurowings) och i lokaltrafiken. Kanske en tjugondel hade mask på sig inne på mässan. I vårt bås behövde besökare sprita händerna innan de satte sig och spelade, men det är en sån grej som ändå känns rimlig av flera skäl än Covid


signatur
1
Skriv svar