Robot
Dead Island 2

Det har mycket att bevisa, men bara att det existerar är en bragd för Dead Island 2.

#dambuster-studios, #dead-island-2, #gamescom


Medlem
Medlem

Visste inte att LA va en ö 😋

FM-guru
F.d. Sisyr

Det låter i mångt och mycket som det man från början förväntade sig av uppföljaren. Ettan var underhållande i co-op, så får se hur detta ter sig! Mitt största problem med originalet, såvitt jag minns, var att de odöda återuppstod konstant (dvs väldigt kort respawn rate) vilket sabbade inlevelsen en del. Eller så blandar jag ihop det med något annat spel...

Medlem

Går vapnen lika snabbt sönder som i ettan ? tyckte det var helt värdelöst.

Medlem

Du nämner att du kunde använda en flaska som vapen, det jag undrar är, hur är fysiken i övrigt? kunde man plocka upp vad som helst och kasta? är miljöerna förstörbara ? hann du pröva om man kunde skjuta genom väggar osv ? förstår om du inte kunde pröva allt.

Redaktör
Ponny
Skrivet av SWEBarb:

Går vapnen lika snabbt sönder som i ettan ? tyckte det var helt värdelöst.

Min katana höll bra! Visst, mätaren tickade neråt. Men! Inte i expressfart. Känns lovande.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Cladrius:

Du nämner att du kunde använda en flaska som vapen, det jag undrar är, hur är fysiken i övrigt? kunde man plocka upp vad som helst och kasta? är miljöerna förstörbara ? hann du pröva om man kunde skjuta genom väggar osv ? förstår om du inte kunde pröva allt.

Flaska...? Ah! Flaskhals. Ja, var ju bildligt talat. Ett trångt utrymme där det fanns vatten och man kunde schteka zombier. Kunde inte plocka upp vad som helst, nej, men man kunde kasta granater och så. Testade inte fysiken för att skjuta genom väggar, så det törs jag inte svara på.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag säger det gärna igen, det såg både snyggt och underhållande ut redan 2014. Sen ser versionerna hyfsat så lika ut, så varför ens bygga om det från grunden?

https://m.youtube.com/watch?v=DutlVwyEcr8

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Flaska...? Ah! Flaskhals. Ja, var ju bildligt talat. Ett trångt utrymme där det fanns vatten och man kunde schteka zombier. Kunde inte plocka upp vad som helst, nej, men man kunde kasta granater och så. Testade inte fysiken för att skjuta genom väggar, så det törs jag inte svara på.

Ah jag läste om texten haha. Jag förstår! Blir spännande att följa

Medlem
Skrivet av laban005:

Visste inte att LA va en ö 😋

Någon kanske tog en spade och separerade LA från fastlandet 😄

Gnällkuk

Lite oroväckande ändå att de inte alls vill prata om co-op, även om jag misstänker att de kommer ha nytt event för detta och att man kan hålla på det i marknadsföringssyfte känns det ändå som det kan innebära att det är trasigt eller tom inte kommer med vid släpp.

Med endast två titlar under bältet, Homefront Revolution och det för mig helt okända Chorus som släpptes förra året vågar jag inte hoppas på stordåd, men det är ok. Mer Dead Island är vad jag vill ha, det behöver inte vara revolutionerande för egen del.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Lite oroväckande ändå att de inte alls vill prata om co-op, även om jag misstänker att de kommer ha nytt event för detta och att man kan hålla på det i marknadsföringssyfte känns det ändå som det kan innebära att det är trasigt eller tom inte kommer med vid släpp.

Med endast två titlar under bältet, Homefront Revolution och det för mig helt okända Chorus som släpptes förra året vågar jag inte hoppas på stordåd, men det är ok. Mer Dead Island är vad jag vill ha, det behöver inte vara revolutionerande för egen del.

Chorus gjordes väl dock av Fishlabs snarare än Dumbuster?

Gnällkuk
Skrivet av Tobhah:

Chorus gjordes väl dock av Fishlabs snarare än Dumbuster?

Ja, när jag klickade mig vidare från deras Wiki står det Fishlabs men det listas under Dambusters wikisida över spel de släppt. Kan det varit en studio de förvärvat då kanske?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag tror att spelet kommer bli orättvist behandlad pga av den långa tiden. Nya utvecklarna kommer få 3år, dom har inte haft 10år som många kanske kommer tro.

Medlem

Lite förvånad de låser coop till 3 spelare? Ettan var ju med 4 spelare?

Redaktör
Ponny
Skrivet av jehuty:

Jag tror att spelet kommer bli orättvist behandlad pga av den långa tiden. Nya utvecklarna kommer få 3år, dom har inte haft 10år som många kanske kommer tro.

Verkligen! De ska ha byggt spelet från grunden, så situationen blir lite märklig när de haft tre år och spelarna väntat i tio.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ska ändå bli kul att sätta tänderna i, det är få saker som är så tillfredställande som att hugga ner zombier i drivor.
Med en skojfrisk story och banala hemmasnickrade vapen tror jag det blir svårt att inte ha roligt.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av D1versity:

Lite förvånad de låser coop till 3 spelare? Ettan var ju med 4 spelare?

Ja, det verkar spännande, tummen ner för det.

Medlem

Vilket är roligare och det bättre spelet. Det här eller Daying Light 2 som kom i vintras ? Är det inte samma typ av lir ?

Medlem

Hoppas att Ryan finns kvar!

Medlem
Skrivet av submariner:

Vilket är roligare och det bättre spelet. Det här eller Daying Light 2 som kom i vintras ? Är det inte samma typ av lir ?

Dying Light (1) hellre än 2an

1
Skriv svar