Andra vågen av gamla Mario Kart 8 Deluxe-banor kommer med en "ny"

Robot
Andra vågen av gamla Mario Kart 8 Deluxe-banor kommer med en "ny"

Den "nya" tillhör kanske mest Mario Kart Tour. Eller?

#mario-kart-8, #mario-kart-8-deluxe, #nyhetstips


Medlem

Hade ju självklart föredragit att de släppte alla banor samtidigt istället. Känns sådär med ett redan gammalt spel som har en "dlc plan" ända fram till slutet av 2023.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Hade ju självklart föredragit att de släppte alla banor samtidigt istället. Känns sådär med ett redan gammalt spel som har en "dlc plan" ända fram till slutet av 2023.

Du menar typ så här som jag nästan trodde på när tiden gick och man inte hörde något?
Å andra sidan tycker jag ändå att några i taget är lagom så man hinner köra in sig på dom innan nya kommer, sen tycker jag att det är för lång tid mellan släppen


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Du menar typ så här som jag nästan trodde på när tiden gick och man inte hörde något?
Å andra sidan tycker jag ändå att några i taget är lagom så man hinner köra in sig på dom innan nya kommer, sen tycker jag att det är för lång tid mellan släppen
https://i.imgur.com/HLErZzl.png

Vet inte hur många banor det är i varje "våg" men tycker bara det känns lite slappt när spelet är så pass gammalt. Bättre sent än aldrig kanske men när de har grunden lagd redan borde ju inte extra banor vara ett jättejobb. Kan ha fel;).

Medlem

Jag köpte MK8 på Wii U när det kom ut, tror det var 2013. Helt magiskt på den tiden.

Blev besviken när det inte kom ett nytt MK9 när Switch lanserades utan det blev ett åter släpp av MK8 och man kände en viss trötthet, gnistan hade slocknat lite redan då!

Kul att det blir DLC med "nya" banor, men känns som det är dags för ett MK9 snart, där kunde de lagt in kommande DLC banorna med massa nytt.

Undrar hur många år fram i tiden ett Mk9 ligger? Det lär nog dröja många år till. Det är nästan 10 år sedan MK8 lanserades till Wii U.

Medlem

Får se om man orkar dra ner dom från Teknik.app

Medlem

Jippi.

MK8 känns mycket mer roligare när det kommer nytt innehåll.

Men Battle-banor, jag vet inte kommer det nya sådana?


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Nice.
Egentligen helt onödigt med MK9, som jag ser på saken. Har egentligen inte hänt något betydande nytt med MK-spelserien sedan typ Mariokart Wii/MK7.
Visst, nån ny gimmick hit eller dit, men i det stora hela känns MK8 mer eller mindre fulländat och jag ser inte riktigt vad ett regelrätt MK9 skulle kunna tillföra utöver de nya banor vi nu får till MK8.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Vet inte hur många banor det är i varje "våg" men tycker bara det känns lite slappt när spelet är så pass gammalt. Bättre sent än aldrig kanske men när de har grunden lagd redan borde ju inte extra banor vara ett jättejobb. Kan ha fel;).

Känns mer som en medveten strategi för att
(Försöka) hålla liv i spelet.

Medlem
Skrivet av whoo:

Känns mer som en medveten strategi för att
(Försöka) hålla liv i spelet.

Jo lite så känns det ju. Vet inte om den strategin går hem hos mig dock. Känns ju segt när ett helt spel utannonseras ett år innan släpp och nu är det bara ett gäng banor till ett redan befintligt spel. Missförstå mig rätt nu, jag älskar MK8 men som sagt..

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nice.
Egentligen helt onödigt med MK9, som jag ser på saken. Har egentligen inte hänt något betydande nytt med MK-spelserien sedan typ Mariokart Wii/MK7.
Visst, nån ny gimmick hit eller dit, men i det stora hela känns MK8 mer eller mindre fulländat och jag ser inte riktigt vad ett regelrätt MK9 skulle kunna tillföra utöver de nya banor vi nu får till MK8.

Ja fortsätta på mk8 med nya kartor duger väl även om dessa borde släppts för länge sen, var ju inte särskilt kul med mk8d för oss som redan kört originalet.
Men ett mk9 på switch skulle kanske kunna ge bättre prestanda och grafik om det gjordes som ett nytt spel i grunden. Antar att 8 lider lite av att vara en Wii u port. Vore ju väldigt trevligt att slippa 30fps vid splitscreen.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ja fortsätta på mk8 med nya kartor duger väl även om dessa borde släppts för länge sen, var ju inte särskilt kul med mk8d för oss som redan kört originalet.
Men ett mk9 på switch skulle kanske kunna ge bättre prestanda och grafik om det gjordes som ett nytt spel i grunden. Antar att 8 lider lite av att vara en Wii u port. Vore ju väldigt trevligt att slippa 30fps vid splitscreen.

60fps1080p silkeslent, tror faktiskt inte Switch kan leverera mycket mer än så. Och MK8 är ju än idag ett väldigt snyggt spel. MK9, då behövs ett rejält kliv i prestanda, Switch 2...

Medlem
Skrivet av Majoren:

60fps1080p silkeslent, tror faktiskt inte Switch kan leverera mycket mer än så. Och MK8 är ju än idag ett väldigt snyggt spel. MK9, då behövs ett rejält kliv i prestanda, Switch 2...

Ne jag är nästan helt säker på att det blev en rejäl prestandaskillnad när jag körde splitscreen
Kanske inte så illa som 30fps men inte nära 60 fps.
Men ja switchens prestanda är nog för kass för att leverera någon märkbar förbättring i en eventuell mk9.

Edit
Googlade och det verkar stämma.
60fps vid 1-2 spelare och 30fps vid 3-4 spelare.

1
Skriv svar