Warner Bros bekräftar: Batman är död på riktigt i Gotham Knights

Moderator | Testpilot
Skrivet av Soulless:

Jag tror det bara är ett inlägg som ens nämner "woke" och jag har ingen aning varför, men utifrån ditt inlägg verkar du välja att uppleva inlägg i tråden som något de inte är.

Det har varit ett par inlägg som blivit bortplockade samt att det blivit en större grej att gnälla om det på senaste - för det mesta från samma personer


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det har varit ett par inlägg som blivit bortplockade samt att det blivit en större grej att gnälla om det på senaste - för det mesta från samma personer

Alrite!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Om inte Batman lever, vem är figuren i slutet av ending cut-scene i Arkham Knight? Magkänslan säger att Batman lever. Vet man vad som hände med Alfred? Dog han naturligt med åldern eller när Bruce sprängde hela mansion?


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Moderator | Testpilot
Skrivet av I_AM_GROOT:

Om inte Batman lever, vem är figuren i slutet av ending cut-scene i Arkham Knight? Magkänslan säger att Batman lever. Vet man vad som hände med Alfred? Dog han naturligt med åldern eller när Bruce sprängde hela mansion?

Det här har inget med Arkham Knight att göra.

Suicide Squad dock utspelas i samma universum som Arkham-serien.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fan vad folk börjar lipa för att det är en kvinna som framkommer i EN trailer. Tycker personligen att det såg riktigt nice ut, hoppas att det är ett spel med väldigt flytande strider. Arkham var tidigare riktigt bra men tror inte det åldrats så bra vad gäller just striderna eftersom mitt minne säger att man ofta låstes fast i animationer.

Om det verkligen är så att Batman är död så känns det rätt rimligt att hans sidekicks samlas för att försöka upprätthålla ordningen. Skymtade jag också en staty på Jim Gordon? Sannolikt är han också död isf. Förutom att jag hoppas att spelet blir bra så hoppas jag att 60fps är standard på Xbox Series X.

Skrivet av trickeh2k:

Ptja, vill man göra ett spel i samma universum men utan batman och istället ha batgirl så behöver man ju ha någon anledning att bruce inte kan steppa upp. Hoppas innerligt att de faktiskt bygger en bra karaktär med bra story och man slipper få någon form av "stark kvinna" "kämpa mot orättvisan" osv.

Största problemet folk har är inget emot kvinnor eller minoriteter, det är för att det nödgats ska klämmas in för att bocka av någon checklist. Ge oss en bra karaktär och storty istället så vi kan känna för henne och vilja se mer i framtiden! Hade gärna sett att de gått lite åt Bruce ifrån senaste filmen med Pattisson. Lite uppfriskande att ha en karaktär som inte är perfekt.

Han är ju död i story, så det blir lite svårt att "step up". Se det som en hyllning, fyra hjältar ersätter en grym hjälte. Den här storyn och spelet förtar inte hans tidigare relevans, snarare stärker den.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Jag tror många missförstår vad ordet "Woke" kommer från och vad det representerar. Citat från Merriam:

"WOKE (adjektive) - aware of and actively attentive to important facts and issues (especially issues of racial and social justice)."

Så, man kan nog inte kläcka ur sig det så fort protagonisten inte är en man i tajta läderkalsonger.

Jag tycker varje story / spel förtjänar "rätt" man eller kvinna, låt spelutvecklarna experimentera. Vem vet, kanske får man uppleva något nytt för en gång skull.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag avskyr allt vad woke heter, men vad exakt är woke i detta spelet? Har inte ens sett en antydning till det?

Skulle knappast kalla Nightwing eller Batgirl för bottenskrap. Robin är sidekick så känns lite märkligt med honom utan Batman. Red hood har jag noll koll på.

Spider-man var medlem i Avengers i serietidningarna i en enormt kort tid. Han stannar aldrig i en grupp någon längre tid, om han ens går med. Han är verkligen en ensamvarg.
I MCU filmerna tackade han nej.
I Avengers spelet är han inte med i Avengers, han slåss bredvid dem mot samma fiender.

Har för mig red hood är en äldre Robin som kör sitt eget race

Skribent
Skrivet av DarkSvenn1002:

Har för mig red hood är en äldre Robin som kör sitt eget race

Jo det är Jason Todd, men osäker på hur det hänger ihop för Todd är den "Robin" som också blir torterad och dödad av Jokern.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jo det är Jason Todd, men osäker på hur det hänger ihop för Todd är den "Robin" som också blir torterad och dödad av Jokern.

Googlade detta och han blir tydligen återupplivad av Talia Al Ghul, så om Batman är död så kanske fru Ghul återupplivar honom också.

Medlem
Skrivet av matt76:

Oklart varför vissa har sådan fokus på att just kvinnor och minoriteter ska ha en bra bakgrundshistoria för att passa in, när det i realiteten krävs att alla karaktärer, oavsett kön eller ursprung, behöver en bra sådan. Huruvida karaktären är stark och vill kämpa mot orättvisa är ovidkommande, så länge skälet till varför beskrivs på ett bra sätt. För övrigt får du det att låta som att Batgirl är en ny karaktär i DC-universumet, när hon i verkligheten är äldre än både Robin och Red Hood (hon introducerades 1967 i serietidningarna, medan de två övriga introducerades på 80-talet).

Jag kan bara tala för mig själv och jag vill alltid ha bra story och bra bakgrund, eller iaf genomarbetade sådana, så att det hela funkar. Skrivandet behöver inte vara Shakespear men något som ger lite (!! Som sagt inget mästerverk!!) djup till hela historien. Jag ratar många titlar som promotar "female cast" inte för att det är females, utan för det trycks att man "skall" gilla det annars är det BARA för att det är kvinnligt i fokus.

Med det sagt, ser jag inte varför detta inte kan bli bra.

Som parentes kan jag säga att jag nyss såg Alien covenant och kan säga att den var en av de värsta filmerna jag sett, då det den saknade var just ett manus och regi...

Medlem
Skrivet av Salladssås24:

Mycket märklig logik, eller rättare sagt, frånvaro av logik hos flera skribenter i tråden. Det har gjorts en enorm mängd spel med manliga huvudpersoner genom spelhistorien och vad ni misslyckas med att förstå är att det även då var ett aktivt VAL att VÄLJA en man som huvudperson. Sett ur eran världsbild förstår jag att det här kan kännas svårbegriplig. Där är mannen den självklara utgångspunkten och huvudrollsinnehavaren vars roll och plats aldrig behöver argumenteras för, samtidigt som en kvinnlig protagonist per automatik är woke.

Tror jag sett ett inlägg som jag fallerade att se logik i resonemanget. Övriga, mig inkluderat, har försökt att motivera våra tankegångar rätt ordentligt. Det kanske inte stämmer med hur du vill se världen, men innebär inte att det saknas logik. Det är samtidigt en del subtila påhopp i ditt inlägg (härskarteknik?) och i skrivandets stund är det en person som påstått "woke" men förekommer x antal som "mot-påstår".

Skrivet av Dergo218:

Fan vad folk börjar lipa för att det är en kvinna som framkommer i EN trailer. Tycker personligen att det såg riktigt nice ut, hoppas att det är ett spel med väldigt flytande strider. Arkham var tidigare riktigt bra men tror inte det åldrats så bra vad gäller just striderna eftersom mitt minne säger att man ofta låstes fast i animationer.

Om det verkligen är så att Batman är död så känns det rätt rimligt att hans sidekicks samlas för att försöka upprätthålla ordningen. Skymtade jag också en staty på Jim Gordon? Sannolikt är han också död isf. Förutom att jag hoppas att spelet blir bra så hoppas jag att 60fps är standard på Xbox Series X.

Om du går igenom tråden igen, så tror jag inte det är många som lipar om kvinnan som framkommer i trailer. Man kan uppleva att en person säger något man inte gillar och då är alla i tråden helt plötsligt "oppositionen". Det är väl lika många, om inte fler, som tycker det är tråkigt att de inte får spela Batman; vilket kanske kan vara förståeligt?

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Om du går igenom tråden igen, så tror jag inte det är många som lipar om kvinnan som framkommer i trailer. Man kan uppleva att en person säger något man inte gillar och då är alla i tråden helt plötsligt "oppositionen". Det är väl lika många, om inte fler, som tycker det är tråkigt att de inte får spela Batman; vilket kanske kan vara förståeligt?

Ok? Vad är poängen? Att klaga på att man inte får spela som Batman i ett icke Batman spel känns lite fjantigt. Hade spelet hetat Batman: Gotham Knights hade jag väl förstått men sanningen är att Gotham har flera hjältar. Tråkigt att inte få spela som läderlappen kanske men han är sannolikt en drivande plot point i spelet (eller snarare hans påstådda död).

12
Skriv svar