Dags att provflyga Star Citizen? Ny gratisvecka med sex skepp är igång

Medlem

Spela Elite Dangerous ist. Det spelet har i princip samma målbild som Star Citizen och ett team som faktiskt kan utveckla det, och vet hur man gör...

Injecera 10% av pengarna som injecerats i Star Citizen i Elite-utveckligen så är det det närmsta något spel kommer att komma Star Citizens löfte inom överskådlig framtid.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det är fortfarande knappt en tech-demo och det krävs en monsterdator för att se det bugga sönder.

Här är en länk till telemtrin som visar hur olika datorer hanterar Star Citizen:
https://robertsspaceindustries.com/telemetry

Majoriteten (52%) upplever i genomsnitt >50 FPS.
28% upplever i genomsnitt <30 FPS.

Det viktigaste är att du har spelet installerat på en SSD-hårddisk, då skillnaden är natt och dag.

Är du osäker på hur din dator hanterar spelet så pågår nu, som sagt, ett Free Fly Event.


signatur

-Dictated but not read.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Injecera 10% av pengarna som injecerats i Star Citizen i Elite-utveckligen så är det det närmsta något spel kommer att komma Star Citizens löfte inom överskådlig framtid.

Snabbt och lågt räknat har Elite Dangerous redan fått 22% av pengarna jämfört med Star Citizen och Squadron 42.

Försäljning av Elite Dangerous + Horizons: 4,3 miljoner á 25 USD.

Då jag räknar lågt antar jag (felaktigt) att både grundspelet och Horizon tillsammans har kostat 25$ sen dag 1. (Försäljning av Odyssey räknas inte med)

4'300'000 enheter × 25 USD = 107'500'000 USD

Elite Dangerous + Horizons har tjänat 107'500'000 USD.
Star Citizen + Squadron 42 har tjänat 486'817'135 USD.
Procent = 22%

Edit...

Hittade detta citatet:
"During an interview published on 23 October 2020, Frontier CFO Alex Bevis announced that Elite Dangerous had generated more than £100 million [$120 million] of revenue."
Vilket är 30% av Star Citizen och Squadron 42, som i november samma år nådde 400 miljoner USD.
Källa: Via Wikipedia från https://the-cfo.io/2020/10/23/frontier-developments-cfo-on-st...


signatur

-Dictated but not read.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Spela Elite Dangerous ist. Det spelet har i princip samma målbild som Star Citizen och ett team som faktiskt kan utveckla det, och vet hur man gör...

Injecera 10% av pengarna som injecerats i Star Citizen i Elite-utveckligen så är det det närmsta något spel kommer att komma Star Citizens löfte inom överskådlig framtid.

Det ena är ett space-trucking spel och det andra ett helt annat spel. Det enda de delar är att det är rymden och att vissa element i elit dangerous råkar vara i FPS. Med det sagt så är elit dangerous ett bra spel under tiden man väntar på star citizen. Man skall heller inte se star citizen som ett färdigt spel, utan ett ofärdigt spel som du normalt sett inte skulle ha tillgång till från andra utvecklare. Det finns absolut ingen anledning att köpa star citizen idag om man bara vill testa spelet eftersom det finns flera freeflights per år, och rekommenderas endast att köpas av spelare som vill stötta utvecklingen eller av de som kan tänka sig att spela en buggig alpha.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Har man investerat pengar i det har man rätt att ifrågasätta tidsplanen och upplägget. Speciellt när det tar såpass lång tid som det gjort.

Kom o tänka på hur no man sky gjorde en tvärtomresa i sin utveckling till den produkt den är idag. Personligen valde jag nsm då jag fortfarande känner risken att Star Citizen aldrig blir 1.0 med utlovade löften.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Spela Elite Dangerous ist. Det spelet har i princip samma målbild som Star Citizen och ett team som faktiskt kan utveckla det, och vet hur man gör...

Injecera 10% av pengarna som injecerats i Star Citizen i Elite-utveckligen så är det det närmsta något spel kommer att komma Star Citizens löfte inom överskådlig framtid.

Har båda och de är väldigt olika.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Har båda och de är väldigt olika.

Mm Elite går att spela.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Mm Elite går att spela.

Precis. Elit dangerous är ett klart spel medans star citizen är i alpha. Tror de flesta är ense om det 😊


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Det ena är ett space-trucking spel och det andra ett helt annat spel.

Håller inte med. Det universum och den upplevelsen som båda spelen ämnar förmedla är väldigt lika.

Elite är mycket mycket mer än 'space-trucking'. Men det är också space-trucking.. Om det är det som är din grej.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Får ont i magen när jag ser alla mer och mer desperata följare av projektet som sänkt för mycket i det för att kunna sluta.. Som försöker övertala oss andra att "nej alltså, det nu är det faktiskt på gång på riktigt!".

NEJ. AVBRYT

Har lagt 600 kronor för 3 år sedan, då började det se så intressant ut att jag ville spela det. Har följt det sedan kickstartern dock. Så himla tråkigt med nej-sägare som du som inte bara kan låta det vara vad det är. En unik pjäs i spelutvecklingens historia med ett spel som försörjer sin egen utveckling (snart 600 utvecklare) under tiden de försöker ro iland ett (TVÅ) orimliga projekt. Det finns definitivt en risk att det faller platt när server-tekniker och andra bärande pelare inte visar sig leverera en sådan upplevelse som man tänkt från början. Men dra åt fanders totalt med att säga att det inte kommer bli något och att följare av spelet är desperata.

Låt spelet vara vad det är vilket är ett drömprojekt. De flesta som har lagt pengar på det har antingen gjort som jag och köpt ett skepp för en AAA-summa, eller skjutit till extra för att de trott på drömmen. Förstår inte varför internets hive-mind och såna som du hatar på något som är helt nytt och som skulle bli – om det mot all förmodan lyckades – något av det absolut coolaste som finns i dataspelsvärlden.

Om inte annat kommer Squadron 42 att bli en cool fräsch singleplayerupplevelse inom science fiction-genren och Star Citizen falla i glömska som en förlorad dröm. Men i de bästa av världar får vi ett rymd-MMO som kommer stå sig riktigt länge och med sin marknadsmodell säkerställa vidare utveckling.

Medlem
Skrivet av TimeAndSpace:

Har lagt 600 kronor för 3 år sedan, då började det se så intressant ut att jag ville spela det. Har följt det sedan kickstartern dock. Så himla tråkigt med nej-sägare som du som inte bara kan låta det vara vad det är.

Vi kan inte fortsätta låta det vara ingenting


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Vi kan inte fortsätta låta det vara ingenting

För några år sedan hade vi spelutvecklaren Derek Smart som påstridigt menade på att star citizen endast sålde jpeg:s på olika skepp. Han hade tydligt fel eftersom många av dessa skepp nu kan flygas ingame. Allteftersom utvecklingen går framåt så har det gång på gång överbevisat nej-sägarna.

Jag skulle definitivt hålla med er om spelet stått i stiltje i utvecklingen, men eftersom det släpps nya saker och att utvecklingen går framåt så anser jag att CIG har bevisat motsatsen och därmed håller inte dessa argument längre. Du får helt enkelt komma med nåt nytt som motbevisar din tes.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

För några år sedan hade vi spelutvecklaren Derek Smart som påstridigt menade på att star citizen endast sålde jpeg:s på olika skepp. Han hade tydligt fel eftersom många av dessa skepp nu kan flygas ingame. Allteftersom utvecklingen går framåt så har det gång på gång överbevisat nej-sägarna.

Haha vafan det påstod han väl inte alls det.

Han påstod att hela planen för utvecklingen av spelet var galen eller icke-existerade, och att dom inte var insatt nog och hade kompetensen nog för att faktiskt utveckla det här spelet.

Då när han höll på att snacka om det så tyckte jag också han bara va en jävla negative nancy men såhär i efterhand så kan man ju konstatera att han hade i princip helt rätt på alla punkter

Fattade väl han också att dom kunde göra lite skepp som gick att flyga (jag tror att det redan gick att göra det när han tog upp sin kritik)... Det han inte trodde på alls var att dom skulle kunna göra spelet som dom utlovat att göra... Och det blir ju mer och mer tydligt för varje år som går att det stämmer helt och hållet.

Världens bästa utvecklare hade inte kunnat gjort det här spelet - och Cloud Imperium Games är långt ifrån världens bästa utvecklare.
Direkt amatörmässiga är min professionella analys.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Haha vafan det påstod han väl inte alls det.

Han påstod att hela planen för utvecklingen av spelet var galen eller icke-existerade, och att dom inte var insatt nog och hade kompetensen nog för att faktiskt utveckla det här spelet.

Då när han höll på att snacka om det så tyckte jag också han bara va en jävla negative nancy men såhär i efterhand så kan man ju konstatera att han hade i princip helt rätt på alla punkter

Fattade väl han också att dom kunde göra lite skepp som gick att flyga (jag tror att det redan gick att göra det när han tog upp sin kritik)... Det han inte trodde på alls var att dom skulle kunna göra spelet som dom utlovat att göra... Och det blir ju mer och mer tydligt för varje år som går att det stämmer helt och hållet.

Världens bästa utvecklare hade inte kunnat gjort det här spelet - och Cloud Imperium Games är långt ifrån världens bästa utvecklare.
Direkt amatörmässiga är min professionella analys.

Att bara säga "det kommet aldrig att bli något spel " utan att komma med direkta bevis är ungefär samma som att jag säger tvärtom, att det blir ett spel utan att fylla på med bevis. Jag ger bevis genom att visa vad som faktiskt kommit ut sedan 2012. Vad har du för konkreta bevis för dina påståenden?


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Att bara säga "det kommet aldrig att bli något spel " utan att komma med direkta bevis är ungefär samma som att jag säger tvärtom, att det blir ett spel utan att fylla på med bevis. Jag ger bevis genom att visa vad som faktiskt kommit ut sedan 2012. Vad har du för konkreta bevis för dina påståenden?

Fast det är inte ett bevis på att det kommer ett spel, det är ett bevis på att det hela tiden tillkommer nya saker, vilket då är ett bevis på att Roberts inte tagit alla pengar och stuckit...

Räcker att se på utvecklingen av Freelancer för att förstå vad som är fel med Star Citizen, Roberts klarar inte av styra, han behöver någon ovanför sig som säger stopp, lägg inte till fler saker, fokusera på att bli klar.

Men så länge som pengarna rullar in så kommer det här pågå, frågan är då vad som händer om pengarna börjar sina.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Att bara säga "det kommet aldrig att bli något spel " utan att komma med direkta bevis är ungefär samma som att jag säger tvärtom, att det blir ett spel utan att fylla på med bevis. Jag ger bevis genom att visa vad som faktiskt kommit ut sedan 2012. Vad har du för konkreta bevis för dina påståenden?

Det går ju såklart inte att bevisa varken att det kommer släppas eller aldrig kommer släppas eftersom inget av det har hänt...begriper du väl

Med det sagt finns det ungefär 50000000 saker som pekar på att ni slösar bort er tid allihopa, och oklart om det finns en enda som pekar på att det kommer bli något värt av det här projektet.

Förhoppnigsvis kommer ni i takt med att åren rullar på att nå en punkt där ni kan acceptera detta... Eller så kommer ni att sitta och vänta ända in till döden... Men det känns synd då det finns andra spel som är mer förtjänt av funding och stöd.

Men ni ska veta att Cloud Imp aldrig kommer att säga "fan, det sket sig.. Jag är ledsen.. Vi gjorde det bästa vi kunde - men vi klarade inte av att göra det här spelet.".
Dom kommer att säga "jajjemen det är på gång, snart så kommer det att börja gå ihop på riktigt!" antagligen in i döden, för dom har massor att förlora på att erkänna det för sig själva eller andra -och massor (MASSOR) att vinna på att fortsätta säga att "snart jävlar kommer det börja hända grejjer!".
Jag skulle inte bli jätteöverraskad om dom i princip redan gett upp själva - men att dom inte kan säga det pga den gigantiska shitstorm som då kommer att välla ner över dom.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av filbunke:

Fast det är inte ett bevis på att det kommer ett spel, det är ett bevis på att det hela tiden tillkommer nya saker, vilket då är ett bevis på att Roberts inte tagit alla pengar och stuckit...

Räcker att se på utvecklingen av Freelancer för att förstå vad som är fel med Star Citizen, Roberts klarar inte av styra, han behöver någon ovanför sig som säger stopp, lägg inte till fler saker, fokusera på att bli klar.

Men så länge som pengarna rullar in så kommer det här pågå, frågan är då vad som händer om pengarna börjar sina.

Alltså, bevisbördan ligger ju på er som anklagar, precis som i en rättegång. Kom med konkreta bevis istället.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av filbunke:

Fast det är inte ett bevis på att det kommer ett spel, det är ett bevis på att det hela tiden tillkommer nya saker, vilket då är ett bevis på att Roberts inte tagit alla pengar och stuckit...

Nej det tror inte jag heller att han gjort - och jag tror säkert han var eller iaf har varit helt inställd på att göra det här spelet.

Med det sagt så har han säkert uppgraderat sin livsstil (rätt jävla) rejält i och med dom här pengarna...

Vore ju bara idiotiskt att "ta pengarna att sticka"... Det skulle ju innebära att pengarna skulle sluta rulla - och att han säkert kommer ställas till svars rätt ordentligt om han skulle göra det.

Jag tror inte han försökte blåsa någon... Men jag är också rätt säker på att han kan leva mycket glassigare och större igenom att fortsätta se till så det kommer ut lite nya uppdateringar kring spelet och att det visas upp lite nya grejjer än om han hade stuckit med pengarna bara... Som det är nu fortsätter ju pengarna att rulla in och han slipper svara på jobbiga frågor eller gömma sig för olika åttal, stämningsansökningar och så vidare som han då antagligen skulle behövagöra.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Alltså, bevisbördan ligger ju på er som anklagar, precis som i en rättegång. Kom med konkreta bevis istället.

Hela den här "bevis"-tanken är ju rätt efterbliven.

Ingen kan ju bevisa att ett spel som inte är släppt med säkerhet kommer att släppas, eller med säkerhet inte kommer släppas...
Det är lixom teoretiskt omöjligt

Men det skulle vara rätt lätt att bevisa att dom konsekvent har gett nästan befängt felaktiga och uppenbarligen något måste varit direkt omöjligt uppnåbara tidsuppskattningar kring när olika delar av spelet ska släppas och så vidare.
Som jag ser det så är enda sättet man skulle kunna uppskatta så fel om man inte har en aning egentligen över huvud taget kring vad som behövt göras eller hur man skulle bära sig åt för att uppnå dom målen man satt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det går ju såklart inte att bevisa varken att det kommer släppas eller aldrig kommer släppas eftersom inget av det har hänt...begriper du väl

Med det sagt finns det ungefär 50000000 saker som pekar på att ni slösar bort er tid allihopa, och oklart om det finns en enda som pekar på att det kommer bli något värt av det här projektet.

Förhoppnigsvis kommer ni i takt med att åren rullar på att nå en punkt där ni kan acceptera detta... Eller så kommer ni att sitta och vänta ända in till döden... Men det känns synd då det finns andra spel som är mer förtjänt av funding och stöd.

Men ni ska veta att Cloud Imp aldrig kommer att säga "fan, det sket sig.. Jag är ledsen.. Vi gjorde det bästa vi kunde - men vi klarade inte av att göra det här spelet.".
Dom kommer att säga "jajjemen det är på gång, snart så kommer det att börja gå ihop på riktigt!" antagligen in i döden, för dom har massor att förlora på att erkänna det för sig själva eller andra -och massor (MASSOR) att vinna på att fortsätta säga att "snart jävlar kommer det börja hända grejjer!".
Jag skulle inte bli jätteöverraskad om dom i princip redan gett upp själva - men att dom inte kan säga det pga den gigantiska shitstorm som då kommer att välla ner över dom.

Folk klagade även på dayz vilket nu går att spela som stand alone. Konstigt att inte längre folk klagar över det😉🤔

Om spelare på 1980-talet skulle få reda på hur lång tid skyrim skulle ta och hur gigantisk den världen skulle bli så är jag övertygad om att folk hade sagt samma sak då eftersom dåtidens enklare spel tog mycket kortare tid att färdigställa och att det var "omöjligt" att göra en sån värld. Nu står vi här några år senare och hur mycket vi än vill tro det, så finns ju skyrim i spelbart format, även om utvecklingen tog bra mycket längre tid än vad dåtidens spel tog.

Man måste jämföra äpplen och äpplen. Just nu känns det som att många negativa människor jämför detta med ett "vanligt" spel där redan tekniken finns, men sanningen är en annan då tekniken inte fanns före utvecklingen påbörjades. I jämförelse så kom elbilen redan 1881, men först nu ser vi allt fler elbilar på gatorna. Det tar helt enkelt längre tid med ny teknik än den redan befintliga.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Folk klagade även på dayz vilket nu går att spela som stand alone. Konstigt att inte längre folk klagar över det😉🤔

'klagade'?

Det gick ju för fan att spela på standalone nästan direkt efter att dom utannonserade det projektet - det som folk klagade på var väl att spelet typ 5 år senare fortfarande vara buggigare än vad originalmodden någonsin var.

Anledningen till att ingen klagar över DayZ längre är för att folk har gett upp för länge sen och inte bryr sig ett skit om DayZ längre....

Dvs samma sak bör och iaf till slut kommer att måsta hända med Star Citizen.

Lixom.. I hur många år på följd kan ett spel vara precis lika trasigt som det var från början före man bara går vidare och slutar bry sig?
I fallet Star Citizen så är iaf svaret enligt mig 'på tok för många'.
Hitta ett annat spel att längta efter som iaf ser ut som om det skulle kunna bli klart någon gång.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

'klagade'?

Det gick ju för fan att spela på standalone nästan direkt efter att dom utannonserade det projektet - det som folk klagade på var väl att spelet typ 5 år senare fortfarande vara buggigare än vad originalmodden någonsin var.

Anledningen till att ingen klagar över DayZ längre är för att folk har gett upp för länge sen och inte bryr sig ett skit om DayZ längre....

Dvs samma sak bör och iaf till slut kommer att måsta hända med Star Citizen.

Du har kunnat spela star citizen sedan slutet av 2013 när arena commander kom. Med det sagt så är det absolut ingen som sagt att det är ett färdigt spel, snarare tvärtom där det skyltats friskt med att det det först var en pre-alpha och senare en alpha och att flertalet buggar förekommer. Det är ingen som sagt annat. Det är vad du får och att ett köp av ett gamepackage skall ses som ett stöd till utvecklingen och inget annat. Att man dessutom kan spela spelet i förväg är igentligen bara en bonus då du aldrig skulle chansen att göra samma sak med ett annat spel som du förköper. Fördelen du får nu är att priserna går sakta uppåt och vet du med dig att du vill spela spelet när det väl släpps så kan du spara lite pengar genom att köpa in dig redan nu.

Som folk redan sagt innan så kan man tex spela elit dangerous i väntan på spelet. Det var ändå gratis på epic store för några månader sen.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Hela den här "bevis"-tanken är ju rätt efterbliven

Jag tror detta citat summerar många av de Nej-sägare mött

Ja-sägarna kan komma med vilken fakta som helst. Nej-sägarna har rätt ändå


signatur

-Dictated but not read.

12
Skriv svar