Se hur Alien: Isolation 2 skulle kunna se ut i Unreal 5-motorn

Robot
Se hur Alien: Isolation 2 skulle kunna se ut i Unreal 5-motorn

Overkliga rymdmonster i rymden där ingen kan höra dig skrika.

#Alien-isolation-2, #Unreal-engine-5


It's not a lake, it's an ocean

Nej, för tusan...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Joo, för tusan...

Medlem

Meh


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Men är det fortfarande störst går först i jyymden?

Medlem

Var det inte så det såg ut då? 😂😂

Medlem

Ni tycks ha fått total dille på UE5 eller så är det nativeannonser. Inte mig emot, degen ska in, men höj gärna ribban för dessa klipp.

Alla förstår att potentialen för motorn är stor men den här typen av renderade videor (som troligen knappt kan köras i real time) säger ingenting när man sett bra mycket snyggare grejer från UE4. Typ Mandalorians bakgrundsmiljöer, diverse bilreklamer osv. Än mindre om spel som faktiskt folk ska kunna spela.

Ska bli intressant att se kommande års utveckling när vi ser mer än Fortnite som färdig produkt från motorn.

Medlem
Skrivet av IMSG:

när man sett bra mycket snyggare grejer från UE4.

tycker fortfarande den här är snyggare än nåt jag sett i UE5 hitills.

CP2077 demot i UE5 t.ex. impade inte på mig alls. spelet är ju redan löjligt snyggt.

Medlem
Skrivet av quadratis:

tycker fortfarande den här är snyggare än nåt jag sett i UE5 hitills.

https://www.youtube.com/watch?v=9fC20NWhx4s

CP2077 demot i UE5 t.ex. impade inte på mig alls. spelet är ju redan löjligt snyggt.

Det var snyggt! Death Stranding-vibes. Denna i UE5 var klart snyggare än Alien Isolation.

Den ovan ser mer realistisk ut, Alien Isolation kändes "spelig".

Medlem

Jag tycker det såg helt fantastiskt ut. Ser ut som filmkvalitet, i alla fall från min mobil.

UE5 kommer passa så bra för linjära spel.


signatur

Memento Mori

Medlem

Nästan samma grafik som starcitizen hade i deras första builds på skepps inredningen, innan dom uppdaterade grafiken på allt


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Är detta extrema fokus på grafik ett initiativ att få upp försäljningen av dyra komponenter?

Dessutom, när det man främst får se är HD texturer och en cinematic....

Medlem

Riktigt smarrig grafik med UE5. Lagom till grafikkortslanseringen år 2028!

Medlem
Topp 5 favoritspel genom tiderna!

OMG ge mig! Isolation var så perfekt så man blev tårögd.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Högst opassande, men min erogena zon känner en slags tinglande känsla just nu av att skåda denna video.
Jag önskar det kommer en uppföljare till Alien Isolation inom en snar framtid. Tack och godnatt

Medlem

Spelet ser bättre ut än den här videon, det ser för skarpt ut, gillar det inte, ger inte samma inlevelse.

1
Skriv svar