Köpa spel på skiva eller digitalt ?

Köper faktiskt helst digitalt nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bara digital till PC och näatam bara fysislt till konsoll.

Varför fysiskt till konsoll? Det är ofta minst lika billigt, lm inte billigare.
Skivor till PS4 kostar ofta i standardpris samma som reapris är på Playstation Store liksom.

Skule jag vilja sälja dem senare så får jag tillbaka en liten slant.

Det känns bara roligare att faktiskt ÄGA ett spel.

Och det känns mer framtidssäkert. Wii och Wii U lägger ner sina butiker. Struligt. Men skivorna jag har kommer inte knöla. Det är väl om det blir problem med patcher och dylikt.

Medlem

Köper så mycket fysiskt det går. Alla spel jag köpt hittills till såväl ps5 som xbox series x har varit billigare på skiva jämfört med om jag köpt dem digitalt

KoP
Medlem

Blir antingen eller, är ju inte alla spel som släpps på skiva, t.ex indiespel.

Medlem

Jag köper bara digitalt om de inte finns på skiva. Några gamla Playstation-klassiker har jag köpt digitalt, smidigt att ha på de nyare konsolerna. Oftast köpt av Spelbutiken men ibland blir det NetOnNet, Power, CDON, Elgiganten.

Medlem

Min PC har inte ens en skivläsare.

Köper dock fysiskt till konsol när det är storspel som Zelda osv.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Pc, digitalt. Konsol, alltid fysiskt. Fördel med fysiskt? Går att låna ut, sälja när man är färdig med spelet, oftast billigare med. Går att använda i en annan konsol om inte spelet är på en server, iallafall på Switch.

Nackdelen med fysiskt? Går inte att spela på min Series s

Skriv svar