Djupdyk i 6 minuter från Assassin's Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök

Robot
Djupdyk i 6 minuter från Assassin's Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök
Medlem

Är det bara jag som tycker "Dawn of Ragnarök" låter löjligt?

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Är det bara jag som tycker "Dawn of Ragnarök" låter löjligt?

Låter nog bättre om man inte pratar svenska/norska/danska om jag får gissa.

ELF
Medlem

Ser väl okej ut. Eller ja, ganska så mycket mer än okej.

MEN, hur hänger detta ihop med de övriga RumpBekännelse spelen?
Jag har visserligen bara spelat upp till 3an. Men i tidigare spel så bygger ju simulationen på verkliga händelser i deras värld. Har detta i Valhalla hänt eller är det en spinoff?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Med tanke på game breaking bug de FORTFARANDE inte löst i Siege of Paris, så skiter jag i alla kommande expansioner på denna. Laga ert förbannade spel, Ubisoft!


signatur

I drank what?

Medlem

Är det bara jag, eller låter det som engelskan in videon är antingen helt utan inlevelse eller att det är någon som inte har engelska som modersmål?

Oavsett. Denna trailer gav mig inte speciellt mycket mersmak


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Medlem

Man behöver tydligen inte klara orginal spelet först för att spela expansionen.
https://www.thesixthaxis.com/2022/02/10/assassins-creed-valha...

Medlem

..."you can select Odins gender at anytime"... ja för det är det viktigaste i hela världen!!!

Medlem
Skrivet av Iskall:

..."you can select Odins gender at anytime"... ja för det är det viktigaste i hela världen!!!

Vilken korkad grejj, odin var en man, punkt slut... tycker det går lite för långt

Medlem
Skrivet av Iskall:

..."you can select Odins gender at anytime"... ja för det är det viktigaste i hela världen!!!

Man har väl kunnat byta kön på Odin även innan denna dlc.. så varför hänga upp sig på det?

Medlem
Skrivet av ELF:

Ser väl okej ut. Eller ja, ganska så mycket mer än okej.

MEN, hur hänger detta ihop med de övriga RumpBekännelse spelen?
Jag har visserligen bara spelat upp till 3an. Men i tidigare spel så bygger ju simulationen på verkliga händelser i deras värld. Har detta i Valhalla hänt eller är det en spinoff?

Jodå, det har hänt men..

Det är för Isu det har hänt, men det är tolkat av Eivors hjärna typ.

Medlem

Nu har väl Assassins Creed aldrig varit särskilt historiskt korrekt men det känns som total idétorka när man måste börja introducera gudar och flytande sten-öar ala 90-tal. Hur kan vikingatema inte gå att expandera utan att behöva gå helt bananas med en massa löjliga laserkostymer och papperstunna karaktärer, varför måste allt bli en marvelfilm nuförtiden? Reservation, ej spelat grundspelet ännu.

Jag har dock spelat world of warships en längre tid och det finns fortfarande ingen möjlighet att stänga av alla töntiga skins som trillar ur diverse lootlådor, och spelet är riggat så att folk måste använda dem. Ser inte ut som ett krigsspel längre, snarare någon sammankomst av färgglada transformers i båtformat.

Kan inte hela den här trenden dö, det måste ha byggts upp en tillräckligt stor skara spelande 30+are nu att vi också ska kunna få AAA-spel riktade till oss.

eld
Medlem
Skrivet av roftg:

Vilken korkad grejj, odin var en man, punkt slut... tycker det går lite för långt

Att växla mellan man och kvinna är ju lite fornnordisk mytologis grej!, man är inte en sann troende om kön är satt i sten!

Medlem
Skrivet av roftg:

Vilken korkad grejj, odin var en man, punkt slut... tycker det går lite för långt

Herregud vad är det med er egentligen?! Det är så himla tröttsamt att folk bryr sig SÅ mycket om sånt här. Oden var inte en riktig person, du är medveten om det va? Tror du att Oden sprang runt i Svartalfheim och räddade dvärgar, lekte assassin och uppgraderade sina vapen i verkligheten också? Kan du berätta för mig vart i Nordisk mytologin denna berättelse finns eftersom du nu är experten? Och eftersom du nu är en sån expert på Nordisk mytologi, du vet att Oden var en shapeshifter, eller? Han kunde ta formen av vilken person han ville och även djur. Du tycker det är konstigt att han kan bli en kvinna men att han förvandlas till en fågel det är absolut inget skevt med det. Oden och alla de andra gudarna kunde göra MYCKET konstigare saker än att bara byta kön.

Varför säger du "punkt slut.... tycker det går lite för långt". Vad är det exakt som har gått för långt? Att Loke satte på en häst och sen födde Sleipnir det är inte långsökt men att Oden är kvinna då är det fan punkt slut, herre jösses.

Att de ger en alternativet att byta kön är bara en extra feature som ingen är tvungen att använda, det är helt frivilligt. Jag ser det här överallt, så fort en kvinna eller färgad person tar en roll som de "inte ska ta" då börjar folk gråta online, främst män. Nordisk mytologi kommer inte förändras bara för ett spel gör sin egna fiktiva tolkning. Men Oden är ju uppenbarligen en roll som endast vita män får spela annars ja...... Ööööm... Jo annars blir folk arga på internet och det är ju inte bra. Komiska är att Oden är inte ens en människa och hela hans historia kan ha ursprung från andra länder så det är omöjligt att veta hur han ser ut om han nu fanns/finns.

Jag köper inte att det handlar om att det bryter mot nordisk mytologi (vilket det inte ens gör för återigen var Oden en shapeshifter) för av ALLA saker i det här spelet som går emot canon nordisk mytologi så är det folk hakar upp sig på mest att Oden kan vara en kvinna.... Känns som att 4chan mentaliteten försöker ta över alla sociala medier.

Medlem
Skrivet av roftg:

Vilken korkad grejj, odin var en man, punkt slut... tycker det går lite för långt

Odin har aldrig existerat punkt slut.

Så varför bry sig om könet på en fiktiv karaktär.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Odin har aldrig existerat punkt slut.

Så varför bry sig om könet på en fiktiv karaktär.

Det är religion, en del av vår historia..
Lika bakvänt som att göra jungfru maria till oskuldsfulle börje.
.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Herregud vad är det med er egentligen?! Det är så himla tröttsamt att folk bryr sig SÅ mycket om sånt här. Oden var inte en riktig person, du är medveten om det va? Tror du att Oden sprang runt i Svartalfheim och räddade dvärgar, lekte assassin och uppgraderade sina vapen i verkligheten också? Kan du berätta för mig vart i Nordisk mytologin denna berättelse finns eftersom du nu är experten? Och eftersom du nu är en sån expert på Nordisk mytologi, du vet att Oden var en shapeshifter, eller? Han kunde ta formen av vilken person han ville och även djur. Du tycker det är konstigt att han kan bli en kvinna men att han förvandlas till en fågel det är absolut inget skevt med det. Oden och alla de andra gudarna kunde göra MYCKET konstigare saker än att bara byta kön.

Varför säger du "punkt slut.... tycker det går lite för långt". Vad är det exakt som har gått för långt? Att Loke satte på en häst och sen födde Sleipnir det är inte långsökt men att Oden är kvinna då är det fan punkt slut, herre jösses.

Att de ger en alternativet att byta kön är bara en extra feature som ingen är tvungen att använda, det är helt frivilligt. Jag ser det här överallt, så fort en kvinna eller färgad person tar en roll som de "inte ska ta" då börjar folk gråta online, främst män. Nordisk mytologi kommer inte förändras bara för ett spel gör sin egna fiktiva tolkning. Men Oden är ju uppenbarligen en roll som endast vita män får spela annars ja...... Ööööm... Jo annars blir folk arga på internet och det är ju inte bra. Komiska är att Oden är inte ens en människa och hela hans historia kan ha ursprung från andra länder så det är omöjligt att veta hur han ser ut om han nu fanns/finns.

Jag köper inte att det handlar om att det bryter mot nordisk mytologi (vilket det inte ens gör för återigen var Oden en shapeshifter) för av ALLA saker i det här spelet som går emot canon nordisk mytologi så är det folk hakar upp sig på mest att Oden kan vara en kvinna.... Känns som att 4chan mentaliteten försöker ta över alla sociala medier.

Wall of text,lol,
vem är det som bryr sig så himla mycket igentligen....

eld
Medlem
Skrivet av roftg:

Det är religion, en del av vår historia..
Lika bakvänt som att göra jungfru maria till oskuldsfulle börje.
.

Eller jesus vit.

Jag tror inte din fokus ligger på just Odin och att saker ska vara korrekt, men andra underliggande ilskor; Att skippa eller ändra andra större element är asatron verkar inte störa så mycket, men det är just det där med könet som gör extra ont,

Även om vi kom fram till att Odin kan förvandla sig till vad som helst så gör det hela detsamma:

för det är ett spel, och asatro är hittepå, en massa sagor berättade av massa olika personer. Assasins creeds Odin är assasins creeds Odin.

Medlem

Känns som att man bryter mönstret lite väl mycket med denna expansionen. Nu var ju grundspelet verkligen inte något att hänga i granen, men detta såg bara skit ut rent ut sagt. Känns som det riktar sig mot en yngre skara spelare med coola is/eld fiender. Alldeles för mycket magi och skit för AC.

Medlem
Skrivet av eld:

Eller jesus vit.

Jag tror inte din fokus ligger på just Odin och att saker ska vara korrekt, men andra underliggande ilskor; Att skippa eller ändra andra större element är asatron verkar inte störa så mycket, men det är just det där med könet som gör extra ont,

Även om vi kom fram till att Odin kan förvandla sig till vad som helst så gör det hela detsamma:

för det är ett spel, och asatro är hittepå, en massa sagor berättade av massa olika personer. Assasins creeds Odin är assasins creeds Odin.

Här handlar det inte om att odin klär ut sig till kvinna utan att han är en hon.. alltså inte en man

Vadå för underliggande ilskor??, är du en hittapå psykolog eller vad menar du?..

Oavsett vad man tycker om asatro, kristendom, islam, judendom eller buddhism och vad mer som finns så ska man respektera dom, jag anser att gör man odin till kvinna så är det inte att visa respekt, detta är ju en del av vår historia som skandinaver,...

Hur hade det sett ut om spelet handlade om jesus eller allah tror du....

Medlem
Skrivet av roftg:

Det är religion, en del av vår historia..
Lika bakvänt som att göra jungfru maria till oskuldsfulle börje.
.

Stor skillnad på en religion och en mytologi.

eld
Medlem
Skrivet av roftg:

Här handlar det inte om att odin klär ut sig till kvinna utan att han är en hon.. alltså inte en man

Vadå för underliggande ilskor??, är du en hittapå psykolog eller vad menar du?..

Oavsett vad man tycker om asatro, kristendom, islam, judendom eller buddhism och vad mer som finns så ska man respektera dom, jag anser att gör man odin till kvinna så är det inte att visa respekt, detta är ju en del av vår historia som skandinaver,...

Hur hade det sett ut om spelet handlade om jesus eller allah tror du....

Det är ju kul att folk gör sina egna spinoffs på den, så blir fler folk intresserade och kan läsa om alla sjuka konstiga saker som mytologin innehåller.

Men sanningen är att folk som ett exempel var mer upptagna med att skrika på att heimdall var svart än att de skippade hela "loke är mamman till odins häst" grejjen.

Det finns hundra andra större grejjer de ändrar på än den lilla detaljen att man får välja odins kön.

1
Skriv svar