Klart: Infinity Ward gör årets Call of Duty

Robot
Klart: Infinity Ward gör årets Call of Duty

Och vips blev en nyversion av Modern Warfare 2 ännu troligare.

#Activision, #Call-of-duty, #Infinity-ward


Medlem

"mest ambitiösa planen i varumärkets historia"

Säg en enda CoD-titel där de inte har sagt exakt samma sak innan
Blir liksom lite svårt att tro på tomma försäljningsfraser som används av vissa studior på samtliga releaser, oavsett om de blir lyckade eller skit i slutändan.

Medlem

@Dudinkalv Haha! Tänkte exakt samma sak. Givetvis är alltid det nyaste spelet "mest ambigösa, och det man satsar på mest i världshistorien, och det bästa spelet i serien NÅGONSIN (!!!!!!!!!!!!)"

Bara lite PR trick. Sa inte DICE likadant om BF2042 ? Att det skulle bli det bästa i serien någonsin?

Redaktör

"Vi satsar på att göra ett helt ok spel, även om det inte blir vårt bästa. Det går ju inte med den här snålbudgeten och alla avhopp..." - DET hade varit intressant att läsa.


signatur
Medlem

Jag har ju aldrig gillat det här med ett årligt spel! Kanske det är för att spel timmarna inte riktigt hinner med

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

"Vi satsar på att göra ett helt ok spel, även om det inte blir vårt bästa. Det går ju inte med den här snålbudgeten och alla avhopp..." - DET hade varit intressant att läsa.

Haha! "Gilla spelet eller skit i det." Undrar hur det skulle påverka börskursen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Bara lite PR trick. Sa inte DICE likadant om BF2042 ? Att det skulle bli det bästa i serien någonsin?

Såklart de gjorde, pajasar

Skrivet av Chief Operating Officer at Electronic Arts:

It is our most ambitious Battlefield to date and just the beginning of what we have in store for the franchise’s future.

(Let's hope f-ing not)

Medlem

Undra om dom kommer skippa lastgen, skulle nog sälja väldigt många Series S

Medlem

Kan inte bärga mig på nästa BR spel! Marknaden behöver verkligen lite frisk luft.

😒

Medlem

Åh, ytterligare ett CoD.... är ju nästan som att de anställda på Infinity Ward aldrig sett något annat spel och tror att 100% av världen har och kommer alltid köra samma spel för evigt.

Vore kul om de kom med nåt nytt.... de är ju uppenbarligen kompetenta att göra spel, så hitta på nåt nytt också... inte bara copy/paste av samma spel hela tiden med en något mer uppdaterad 3D-motor...

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Åh, ytterligare ett CoD.... är ju nästan som att de anställda på Infinity Ward aldrig sett något annat spel och tror att 100% av världen har och kommer alltid köra samma spel för evigt.

Vore kul om de kom med nåt nytt.... de är ju uppenbarligen kompetenta att göra spel, så hitta på nåt nytt också... inte bara copy/paste av samma spel hela tiden med en något mer uppdaterad 3D-motor...

IW Engine uppdateras hela tiden, tror du Warzone hade vart möjligt med Cod4-versionen av IW-Motorn? Sen tycker jag senare CoD på maxinställningar inte alls ser så tokiga ut (RTX OFF) även om jag oftast sänker inställningarna för att maxa fps;en. Känns dumt att gå till en annan motor när de har full kontroll över sin egna och slipper betala massa avgifter för ett beroende till någon annans motor.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Ecodot:

IW Engine uppdateras hela tiden, tror du Warzone hade vart möjligt med Cod4-versionen av IW-Motorn? Sen tycker jag senare CoD på maxinställningar inte alls ser så tokiga ut (RTX OFF) även om jag oftast sänker inställningarna för att maxa fps;en. Känns dumt att gå till en annan motor när de har full kontroll över sin egna och slipper betala massa avgifter för ett beroende till någon annans motor.

Cold War var mycket snyggare än årets men ja, det ser helt ok ut


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Hoppas ryktena om att uppköpet gjorde så planerna kring att mjölka COD varje år blir ett minneblott 2023.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Ecodot:

IW Engine uppdateras hela tiden, tror du Warzone hade vart möjligt med Cod4-versionen av IW-Motorn? Sen tycker jag senare CoD på maxinställningar inte alls ser så tokiga ut (RTX OFF) även om jag oftast sänker inställningarna för att maxa fps;en. Känns dumt att gå till en annan motor när de har full kontroll över sin egna och slipper betala massa avgifter för ett beroende till någon annans motor.

Var ju det jag menade med mitt inlägg, att CoD-spelen är copypaste med uppdateringar av grafikmotorn (och suffixet på produktnamnet).

Och ja, det ser fint ut, men det är ju samma spel gång på gång. Militär-FPS hela tiden med en halvdassig singleplayer (vilket är OK ändå) och ett tråkigt (för mig) multiplayerläge. Det jag menar helt enkelt är att de kanske ska prova göra nåt annat än bara CoD: xxxx Warfare 29. Tror säkert motorn är bra för andra typer av spel också :). Jag brukar köra igenom singplayer-delarna av CoD och visst, kan döda lite timmar på det, men vore kul att se vad Infinity Ward kan göra om de bara fick sträcka på benen lite.

Medlem

På spelväg verkar övergången till den nya konsolgenerationen ta lång tid, så hoppas de begränsar spelsläppet till endast de nya konsolerna.

Skribent

De måste börja göra något åt namnen. jag gillade "remaken" av Modern Warfare, men nu när det blir en tvåa så kanske de bara borde byta namn. Första (menar andra första) Modern Warfare var ju mer ett nytt spel men med samma karaktärer som i första Modern Warefare 1 så de kunde lika gärna döpt det till något annat. Illa nog att vi har Call of Duty 1-3 och sen Call of Duty 4 Modern warfare, men så får vi en uppföljare på det som MW 2. Så rent tekniskt skulle detta blir "Call of Duty 4 Modern Warfare 2 - remake"

Sug på den liksom!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

De måste börja göra något åt namnen. jag gillade "remaken" av Modern Warfare, men nu när det blir en tvåa så kanske de bara borde byta namn. Första (menar andra första) Modern Warfare var ju mer ett nytt spel men med samma karaktärer som i första Modern Warefare 1 så de kunde lika gärna döpt det till något annat. Illa nog att vi har Call of Duty 1-3 och sen Call of Duty 4 Modern warfare, men så får vi en uppföljare på det som MW 2. Så rent tekniskt skulle detta blir "Call of Duty 4 Modern Warfare 2 - remake"

Sug på den liksom!

Extra Modern Warfare! 😅

Medlem

Jag tycker CoD kan göra en EA Sports och döpa spelet till Call of Duty 22 osv. Så man håller kolla på dom menar jag


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

För någon som spelar CoD MP så är det välkommet, speciellt om man har IW som favorit tvecklare av COD utvecklarna. Förstår inte gnället alltid här om COD. Miljoner och åter miljoner spelar det så något rätt gör dom ju...

Medlem

"Snickrar ihop årets call of duty" - Vänta lite.. Så dom menar att det ska komma ett nytt spel 2022 när dom nyss själva kom ut med att dom ska sluta släppa ut cod varje år och istället göra det till vartannat? Okiii...... Antigen missförstod jag eller så vetteja fasen.


signatur

* 🖥️ i9 9900K | Z390 | 32GB | RTX 3080 Ti | 27" 16:9
* 915 TKL | 🖱️ Rival 310 | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Medlem

Tror inte Microsoft tar bort CoD-serien från Playstation (om de nu gör det alls) förrän nära inpå eller vid släppet av nästa generation av konsoler.

Tror inte att mycket folk som redan har en ny konsol (barnfamiljer etc) skulle köpa en till för ett enda spel, men när släppet för nästa generation närmar sig vore det ett starkt verktyg för MS att använda för att locka över kunder från PS.

Tills dess är det nog smart av MS att utnyttja PS inflytande på marknaden.

1
Skriv svar