Days Gone 2 skulle ha blivit den "definitiva versionen" av Days Gone

Medlem
Skrivet av Popski:

Jag tycker att handlingen var rätt ok. Absolut inget mästerverk men inte heller bajsdåligt. Däremot så blev spelet rätt snabbt repetetivt. Man fick åka till samma ställen och rensa lite för att sedan komma åt alla prylar man behövde om och om igen under hela spelet. Horderna var coolt gjorda men det blev ändå rätt segt att utplåna allihop. Dessutom stör jag mig på att Nästan alla karaktärer ser ut att skela hela tiden när de är i närbild. Spelet är en helt ok 3/5.

Själv gillade jag att glida runt på hojen och samla saker, men jag kan förstå att man kan tröttna på det.
Angående horderna tycker jag att dom introduceras alldeles för sent i spelet. Det var ju verkligen det som gjorde att spelet stack ut när det visades upp på 3E eller var det var och så var man tvången att spela mer än halva spelet innan man får börja slåss mot dom!? Idiotiskt.
Håller med om att det inte är något mästerverk men det är ändå ett av dom där spelen som jag köpt vid release utan att ångra det. Hade jättekul och sträckspelade det. Något som jag inte gör ofta. Två andra open world spel som jag sträckspelade var Ghost of Tsushima och Horizon Zero Dawn så det är i gott sällskap


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag förstår inte. Säger du på ett avancerat sätt att Sony kommer att utannonsera en uppföljare i framtiden?

Hehehe, läste skiten, som jag skrev inatt, just nu o redigerade om en massa i texten då det var fullt med stavfel och konstigt formulerat lite här o där.
_________
NY TEXT:
_________________________________________________________________________________________________
Riktigt vasst spel som jag hittade i en rea back för det kriminellt låga priset på 199:- vilket var en riktig steal. Days Gone var ett mäktigt zombie äventyrsspel i en grymt stor, detaljerad, vacker och varierad post-apokalyptisk framtid där olika faktioner, gäng och kriminella slåss om världen o de fina folket (survivors) försöker samsas på den slitna ytan där faror lurar bakom varje hörn & vrår
________________________________________________________________
Jag tror faktiskt att giganten SONY kommer att ge med sig så småningom och ge ut Days Gone 2 och ge ett så kallat "Green Light" status. Frågan är dock när det slår ner i branschen...? Personligen längtar jag efter en 2a och har höga förväntningar på en eventuell uppföljare.. BEND Studio har bra med talang och kunskap i huset sitt. Det kan bli förbaskat bra om de får chansen att bygga vidare på denna spännande smutsiga värld.

. _______________ .
| :::: .E.D.i.T. :::: |

Redigerade texten idag klockan 16:15. Var lite påverkad nät originalet skrevs så det var massa stavfel o konstiga formuleringar.
___________________________________________________________________________________________________________


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Mcord:

Lågt Metacritic på grund av att många inklusive undertecknad tycker det är ett mediokert spel?

Berättandet och karaktärerna var ofta rent pinsamt dåligt utfört. Och nog aldrig varit med om en mer irriterande huvudkaraktär.
Ändå hade jag gärna sett en uppföljare där studion får putsa på de svaga delarna från ettan.
För gameplayet var trots allt riktigt bra.

HÅller med. Fick ingen känsla/motivation att styra ödet hos någrawhite teash MC snubbar. TYckte de var pundare och slutade redan efter 1-2 uppdrag

Medlem

Jag kan tänka mig ett Days gone 2 spel till ps5an om 4-5 år.

Medlem

Jag sitter och spelar igenom spelet för första gången nu på ps5:an. Regin är bitvis lite konstig men gameplay är helt fantastiskt. Jag är överraskad av spelet och jag ser verkligen fram emot att få spela på kvällen efter att barnen har lagt sig.

Det var länge sedan jag kände det så tack för detta!

Medlem

Bland de bästa spel jag lirat...11/10

12
Skriv svar