Sea of Thieves: A Pirates Life - Save game?

Medlem
Sea of Thieves: A Pirates Life - Save game?

Jag och min sambo försöker lira detta men förstår inte hur det fungerar att spara sin progress.
Finns ingen save-knapp eller nånting? Vi lirade nyss i två timmar, gick ut och sen när vi loggade in igen var all progress borta.

Moderator | Testpilot
Skrivet av BloodFarmer:

Jag och min sambo försöker lira detta men förstår inte hur det fungerar att spara sin progress.
Finns ingen save-knapp eller nånting? Vi lirade nyss i två timmar, gick ut och sen när vi loggade in igen var all progress borta.

Spelet sparar egentligen bara din progress när du gjort klart uppdrag.

Kistor, skatter och annat man kan lämna in måste göras innan man stänger av. Mat du samlar på skeppet försvinner också så att samla för mycket är ofta onödigt om man inte tänkt spela länge.

Kort och gott: Uppdrag och föremål man kan lämna in för belöningar måste vara gjort innan man stänger av. Valutan du får behåller du, och alla erfarenhetspoäng för att gå upp i nivå sparas också givetvis.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelet sparar egentligen bara din progress när du gjort klart uppdrag.

Kistor, skatter och annat man kan lämna in måste göras innan man stänger av. Mat du samlar på skeppet försvinner också så att samla för mycket är ofta onödigt om man inte tänkt spela länge.

Kort och gott: Uppdrag och föremål man kan lämna in för belöningar måste vara gjort innan man stänger av. Valutan du får behåller du, och alla erfarenhetspoäng för att gå upp i nivå sparas också givetvis.

Såväl A Pirate’s Life som andra Tall Tales har sedan ett tag tillbaks checkpoints på vägen så att man bara kan hoppa in igen om man behöver logga ut.

1
Skriv svar