Star Wars: The Old Republic-expansion försenas

Robot
Star Wars: The Old Republic-expansion försenas

Legacy of the Sith skulle släppas nästa vecka, skjuts nu upp i sista minuten.

#Legacy-of-the-Sith, #Star-Wars-the-Old-Republic


Medlem

Vafalls! Trodde det här var nedlagt? Nu blev man lite sugen på att återvända! Någon som vet om det är många som spelar eller är det dött på servrarna?

Medlem
Skrivet av Yabba:

Vafalls! Trodde det här var nedlagt? Nu blev man lite sugen på att återvända! Någon som vet om det är många som spelar eller är det dött på servrarna?

Fick ett återfall i somras var en hel del folk som sprang runt i startområdena iaf. Kom inte så långt dock då jag inte fick med några polare.

Medlem
Skrivet av Yabba:

Vafalls! Trodde det här var nedlagt? Nu blev man lite sugen på att återvända! Någon som vet om det är många som spelar eller är det dött på servrarna?

Verkligen inte nedlagt och långt ifrån dött.
7.0 är verkligen välbehövt då spelet stagnerat i ett par år.
Det är betydligt fler folk på servrarna nu sen de släppte spelet på Steam.
Fått ett rejält uppsving därigenom.

Medlem
Skrivet av Yabba:

Vafalls! Trodde det här var nedlagt? Nu blev man lite sugen på att återvända! Någon som vet om det är många som spelar eller är det dött på servrarna?

Tja, enligt den här sidan så finns det redigt med folk.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Tja, enligt den här sidan så finns det redigt med folk.

10,185,059 subs tydligen.
Typ nära det som WoW hade på sin top.
Om det stämmer

Dex
Medlem
Skrivet av Ronzem:

10,185,059 subs tydligen.
Typ nära det som WoW hade på sin top.
Om det stämmer

Det är totalt antal spelare någonsin. Inte just nu. Enligt den sidan så har WoW 116 miljoner användare

Och ska läggas till att den sidan också gissar på dom siffrorna så inte direkt fakta.

Medlem

200-300K dagliga spelare är ju inte alls pjåkigt.

Nu var det ett tag sedan man lirade det, men har goda minnen från det.

Medlem

Var ett tag sedan man spelade detta men får kanske bli ett nytt besök. Imperial Agent storyn är riktigt riktigt bra för de som vill spela och ha riktigt nice story.

Medlem

Roligt att höra att intresset finns än. Någon eldsjäl kan skapa en social Geeks klan för er som är intresserade av att spela spelet igen men saknar kamrater. Prata med en moderator på Geeks discord så får ni säkert kanaler också att samlas i.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Hade inte spelat sen launch, tog up det igen för ca 1 år sen, inte tomt men inte heller fullt. Ganska förlegade kontroller och grafik men om man kan ha överseende med det så är det roligt, är en solo spelare och har gjort det mesta content. Bara några få Quest lines samt ops som man inte kan göra solo.

Skulle aldrig rekomendera någon att fastna i MMO träsket men jag har iaf roligt!

PS. Som solo spelare ser jag inte fram emot 7.0 då den bästa gearen åter kommer vara låst bakom raids...

Medlem

Bästa MMO jag lirat fram till endgame. Riktigt bra story och roliga miljöer! Inte lirat på många år men blir ju helt klart lite sugen nu! Synd det inte finns till konsol, blivit för lat för att sitta vid PC😂

Medlem
Skrivet av Ronzem:

10,185,059 subs tydligen.
Typ nära det som WoW hade på sin top.
Om det stämmer

Star Wars: The Old Republic is estimated to have 10,222,145 total players or subscribers.

Då spelet går att spela helt gratis, så är det gissningsvis merparten av spelarna som inte är subscriber. Men med eller utan subscription, så är ändå 10 miljoner helt okej för ett 10 år gammalt MMO.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Deekar:

Bästa MMO jag lirat fram till endgame. Riktigt bra story och roliga miljöer! Inte lirat på många år men blir ju helt klart lite sugen nu! Synd det inte finns till konsol, blivit för lat för att sitta vid PC😂

1 - det är 20 tal abilities som du måste hålla koll på för att inte nämna allt annat som du behöver binda till knappar, svårt att överföra det till en handkontroll.

2 - det fins något som kallas att koppla datorn till TVn, inte så svårt, allt du behöver är 1 enstaka kabel + trådlösa mus o tangentbord!

Medlem
Skrivet av Sandal:

1 - det är 20 tal abilities som du måste hålla koll på för att inte nämna allt annat som du behöver binda till knappar, svårt att överföra det till en handkontroll.

2 - det fins något som kallas att koppla datorn till TVn, inte så svårt, allt du behöver är 1 enstaka kabel + trådlösa mus o tangentbord!

Jo, jag är mycket väl medveten om det. Dock tillåter inte frugan mig att ha datorn kopplad till TVn i vardagsrummet 😝 Tänker bara att det hade varit gött att lira igenom det med kontroll som ESO och final fantasy osv. Hade spelet gjorts idag hade vi nog sett det på konsol också;)

Medlem

Körde lite för ett tag sedan. bara story och så...
det ser bra ut än.
åldras bra tycker jag

Men lite lustigt att de aldrig fixade musens hastighet.

Medlem
Skrivet av Dex:

Det är totalt antal spelare någonsin. Inte just nu. Enligt den sidan så har WoW 116 miljoner användare

Och ska läggas till att den sidan också gissar på dom siffrorna så inte direkt fakta.

Aha Fast då känns det lite fööör lite istället

Medlem

Väldigt bra spel, tom om man bara vill lira solo (pun intended)

Installerade det igår och planerade att köra igenom hela storyn med en ny karaktär men blir att avvakta till nästa år då.

Rekommenderas starkt att subscriba. Så många qol grejer som enligt mig gör det mycket mer värt än att lira f2p.

Medlem

Saknar bara auto login på Swtor annars är det ett toppspel!

Medlem
Skrivet av Sandal:

1 - det är 20 tal abilities som du måste hålla koll på för att inte nämna allt annat som du behöver binda till knappar, svårt att överföra det till en handkontroll.

2 - det fins något som kallas att koppla datorn till TVn, inte så svårt, allt du behöver är 1 enstaka kabel + trådlösa mus o tangentbord!

Skrivet av Deekar:

Jo, jag är mycket väl medveten om det. Dock tillåter inte frugan mig att ha datorn kopplad till TVn i vardagsrummet 😝 Tänker bara att det hade varit gött att lira igenom det med kontroll som ESO och final fantasy osv. Hade spelet gjorts idag hade vi nog sett det på konsol också;)

Det finns flera guider på hur man kan spela SWtoR med handkontoll.
Ett sätt är via Steams Big Picture.

https://swtorista.com/articles/how-to-play-swtor-with-an-xbox...

Jag blev nyfiken på det här för ett tag sen, men det har ännu inte blivit att jag testat med handkontroller. Men enligt vad jag läst så ska keybinds fungera rätt smidigt. Även utan Xbox Elites paddlor får man in 55 st.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Väldigt bra spel, tom om man bara vill lira solo (pun intended)

Installerade det igår och planerade att köra igenom hela storyn med en ny karaktär men blir att avvakta till nästa år då.

Rekommenderas starkt att subscriba. Så många qol grejer som enligt mig gör det mycket mer värt än att lira f2p.

Jag är själv prenumerant (180 dagars), men det går rätt bra med Preferred Status också.
Den statusen får man bara man prenumererat en gång eller köpt lite credits.
För att få tillgång till den senaste expansionen så behöver man återuppta sin sub.
Följaktligen är det många som kommer att aktivera sin sub i en månad för att få version 7.0.

Medlem
Skrivet av Yabba:

Vafalls! Trodde det här var nedlagt? Nu blev man lite sugen på att återvända! Någon som vet om det är många som spelar eller är det dött på servrarna?

Det kändes ganska dött när jag testade förra året. Kikar man på Steam är det bara ~7000 som spelar just nu, en väldigt låg siffra.

Jag blir själv alltid hype på att spela när jag ser de fantastiska trailers som Bioware skapat. Tyvärr är spelet fruktansvärt utdaterat.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det kändes ganska dött när jag testade förra året. Kikar man på Steam är det bara ~7000 som spelar just nu, en väldigt låg siffra.

Jag blir själv alltid hype på att spela när jag ser de fantastiska trailers som Bioware skapat. Tyvärr är spelet fruktansvärt utdaterat.

det är väldigt dött. beroende på vilken server iochförsig dock.
lirar mest på us servrarna. lite roligare folk där och alla pratar engelska och inte ryska och polska etc etc..
kul spel men har blivit jäkligt girigt. allt är nästan bakom en köp grejer mall.
gratis versionen är skit tråkig att köra , lika bra att prenumerera med en gång tycker jag då. för mycket grejer som är låst i free to play versionen.

Medlem

Vill väldigt gärna spela spelet igen.
Men känner mig alldeles för begränsad i free to play och känner att det är alldeles för dyrt med prenumerationen.
Hade det varit halva priset hade jag kanske funderat på det.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Vill väldigt gärna spela spelet igen.
Men känner mig alldeles för begränsad i free to play och känner att det är alldeles för dyrt med prenumerationen.
Hade det varit halva priset hade jag kanske funderat på det.

Håller med här.
Borde finnas en billigare variant för oss casual spelare med familj (i mitt fall)
Var jätte sugen fortsätta igår kväll.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Håller med här.
Borde finnas en billigare variant för oss casual spelare med familj (i mitt fall)
Var jätte sugen fortsätta igår kväll.

Exakt.
Jag spelar en kväll i veckan med kompisar, kanske kan få till 2-3 tillfällentill i veckan för andra spel (som swtor).
fast med jobb, fru och barn så känns 15$ i månaden väldigt obefogat.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Exakt.
Jag spelar en kväll i veckan med kompisar, kanske kan få till 2-3 tillfällentill i veckan för andra spel (som swtor).
fast med jobb, fru och barn så känns 15$ i månaden väldigt obefogat.

Jag är i samma situation. Kör som sagt med 180 dagars för att få ner månadskostnaden.
Det jag uppskattar är att priset här inte är samma i € som $.

Ex. 180 dagar = 65,94€ / 77.94 $

För solo-play - spelet har 8 unika klasshistorier med kanske 20 timmar var.
Vill man uppleva dessa så är Preferred helt ok. Engångskostnad 2,40€ för 250 Cartel Coins.

Medlem

Err månads kostnaden är 119kr/månad om väljer att betala så. Om ni inte har råd med det undrar jag hur ni har råd med Netflix som är dyrare samt Disney+ och andra tjänster, visst om man är en arbetslös tonåring så kan det svida, men att 119 kr skulle vara så dyrt är svår förståeligt

Speciellt när folk betalar 1000kr för spel+season pack på PC..

Medlem
Skrivet av Sandal:

Err månads kostnaden är 119kr/månad om väljer att betala så. Om ni inte har råd med det undrar jag hur ni har råd med Netflix som är dyrare samt Disney+ och andra tjänster, visst om man är en arbetslös tonåring så kan det svida, men att 119 kr skulle vara så dyrt är svår förståeligt

Speciellt när folk betalar 1000kr för spel+season pack på PC..

Instämmer till fullo. Är man tillräckligt rik för att köpa spel för 6-800kr, så har man ingen direkt belägg att gnälla om månadskostnad på 119kr.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Meurik:

Instämmer till fullo. Är man tillräckligt rik för att köpa spel för 6-800kr, så har man ingen direkt belägg att gnälla om månadskostnad på 119kr.

Nu beror det iofs helt på vad man får för pengarna och vad man värderar högst. 600 för ett nytt AAA-spel eller 5 månader av ett tio år gammalt spel som var föråldrat redan när det släpptes.

Så belägg kan det utan tvekan finnas.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar