LOTR-effektstudion Weta jobbar på ett spel med ett "världskänt IP"

Robot
LOTR-effektstudion Weta jobbar på ett spel med ett "världskänt IP"

Men vilket varumärke kan det röra sig om?

#Weta


Medlem

Inte helt långsökt att tro att det handlar om någon slags uppföljare till Middle-Earth: Shadow eller dylikt kanske? Länge sedan senaste spelet.

Skribent
Skrivet av Ribcage:

Inte helt långsökt att tro att det handlar om någon slags uppföljare till Middle-Earth: Shadow eller dylikt kanske? Länge sedan senaste spelet.

Tveksamt. Weta hade visserligen en konsultroll i designen av Shadow-spelen, men jag tror att Warner låter Monolith sköta en eventuell uppföljare.

Det här låter mer som ett projekt där Weta är huvudsaklig utvecklare.

Medlem

Det verka som de trodde de jobba med spel innan också...

Medlem

byggare bob såklart.

Medlem

YES! Bad Taste - Online!

Avstängd

Övertygad om att det är ett spel i LOTR-universumet som sedan släpps i samband med den nya serien nästa år.

Medlem

Nyhetstips förresten:

WETA köptes av Unity för ett par veckor sedan.

Jag gissar att tanken är att WETA ska göra spel med Unity och simultant då bygga på Unity med deras tools, som sedan ska gå in i motorn för alla.

källa

@JonnyMyrén


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Övertygad om att det är ett spel i LOTR-universumet som sedan släpps i samband med den nya serien nästa år.

Tror det är feltänkt att anta att det handlar om LOTR bara för att det är WETA och dom vart känd i och med Sagan om Ringen - WETA har jobbat med effekter till hur många filmer som helst (bl.a. Avatar, Avengers, Deadpool, Terminator etcetcetc).

Peter Jackson (som ifs inte längre hänger ihop med den delen av WETA som jag utgår från kommer att göra spel utan som ägs av Unity nu då) har ju inte heller några rabarber som Sagan om Ringen som IP eller så, personligen.

Min gissning är att dom gör något med Neill Blomkamp (District 9, Elysium samt CGI trailers till t.ex. Anthem och Halo) - kanske/antagligen ny Sci-Fi IP. Han har nämligen både historia med att jobba med WETA -och- Unity.

Neill + Unity (samt + WETA)
https://unity.com/our-company/newsroom/neill-blomkamp-uses-un...

WETA + Unity
https://variety.com/2021/digital/news/unity-acquires-weta-dig...


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar