Kojima Productions öppnar film- och TV-division

Robot
Kojima Productions öppnar film- och TV-division

Studions varumärken ska expanderas till annan populärkultur.

#Hideo-kojima, #Kojima-productions, #nyhetstips


Medlem

Med tanke på att deras spel redan är halvvägs till att vara filmer kan detta vara en bra idé.

Medlem

Tror vi kommer få reda på hans nya projekt under Game Awards.

19/11 postar kojima en bild från en motion-capture studio på twitter, samma kväll postar Hasan kaharaman (blue box) också en bild från en motion capture studio, detta efter att inte ha twittrat på flera månader. VARFÖR gör man så om man lever under dödshot för att man har slängt ved på elden att man i själva verket jobbar åt kojima, men samtidigt hävdar att man inte gör det?

Skribent
Skrivet av lars_kongo:

Tror vi kommer få reda på hans nya projekt under Game Awards.

19/11 postar kojima en bild från en motion-capture studio på twitter, samma kväll postar Hasan kaharaman (blue box) också en bild från en motion capture studio, detta efter att inte ha twittrat på flera månader. VARFÖR gör man så om man lever under dödshot för att man har slängt ved på elden att man i själva verket jobbar åt kojima, men samtidigt hävdar att man inte gör det?

Ja, allt kring Blue Box är en riktigt märklig soppa. Det ska bli riktigt intressant att se vad det leder till, även om jag själv inte tror att de är kopplade till Kojima.

Medlem

Det var på tiden. MGS-serien har alltid haft fantastiska cutscenes, men efter att ha spelat igenom Death Stranding så har man verkligen gått och hoppats och väntat på att Kojima ska entra filmbranschen.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det var på tiden. MGS-serien har alltid haft fantastiska cutscenes, men efter att ha spelat igenom Death Stranding så har man verkligen gått och hoppats och väntat på att Kojima ska entra filmbranschen.

Problemet är väl bara hur han ska hinna med att göra film också, själv så ser jag nog helst att han håller sig till spel.
En av hans största styrkor är väl just att han lyckas brygga formaten så bra och skapar vad man i vissa fall skulle kunna kalla en interaktiv filmupplevelse.
Metal gear är ju till exempel ett stort hopkok av olika filmer och genrer, med ifrån början stark inspiration av Rambo.

Det kan väl säkert bli intressant, men jag hoppas att detta inte tar fokus från spelskapandet.
Jag skulle väldigt gärna också vilja se en Kojima produktion för VR, det skulle kunna vara riktigt intressant.

Medlem
Medlem

Ja efter testat o kört Death Stranding i 3-4timmar är jag glad att han gör något annat för det va nog det tråkigaste spel jag rört de senaste 10 åren.

Medlem

Kojima verkar ha ganska mycket kontakter bland skådespelare och regissörer så det ska bli intressant att se vad detta kan leda till.

Medlem

Låter awesome, ingen som minns det bisarra mgs4 introt?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Problemet är väl bara hur han ska hinna med att göra film också, själv så ser jag nog helst att han håller sig till spel.
En av hans största styrkor är väl just att han lyckas brygga formaten så bra och skapar vad man i vissa fall skulle kunna kalla en interaktiv filmupplevelse.
Metal gear är ju till exempel ett stort hopkok av olika filmer och genrer, med ifrån början stark inspiration av Rambo.

Det kan väl säkert bli intressant, men jag hoppas att detta inte tar fokus från spelskapandet.
Jag skulle väldigt gärna också vilja se en Kojima produktion för VR, det skulle kunna vara riktigt intressant.

Jag tror han mer är ute efter att vara en idea pitchare. Han kommer säkert med ett sammanfattat manus, sen besöker spel och film platserna ibland, men lämnar de flesta besluten till andra.

1
Skriv svar