Battlefield 2042 är ett av Steams lägst rankade spel någonsin

Robot
Battlefield 2042 är ett av Steams lägst rankade spel någonsin
Medlem

Välförtjänt. Med BFV, Battlefront 2 och nu 2042 kan man ju dock undra hur EA kan ha fortsatt förtroende i folket hos DICE.

Medlem

Personligen tycker jag det är lite överdrivet. Visst har spelet sina problem, men överlag tycker jag det är riktigt kul och driver på helt ok med min i7-5930k från 2014 samt ett GTX 1080. Ligger runt 60fps på high setting iallafall.

Sedan är det ju tråkigt att det blivit standard att nysläppta spel är rätt ofärdiga och opolerade, så kan ändå förstå kritiken iof.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Välförtjänt. Med BFV, Battlefront 2 och nu 2042 kan man ju dock undra hur EA kan ha fortsatt förtroende i folket hos DICE.

Tror EA fortfarande har förtroende för dom. Dom utvecklar frostbite motorn som man kan se i nästan alla sportspel från EA och även andra genrer.
Men tycker nog att Dice borde återgå till ritbordet och försöka se över vad andra konkurrenter gör rätt för tillfället och kanske göra något liknande, inte helt och hållet men i alla fall ta lite inspiration från andra utvecklare.

Medlem
Skrivet av snubben:

Personligen tycker jag det är lite överdrivet. Visst har spelet sina problem, men överlag tycker jag det är riktigt kul och driver på helt ok med min i7-5930k från 2014 samt ett GTX 1080. Ligger runt 60fps på high setting iallafall.

Sedan är det ju tråkigt att det blivit standard att nysläppta spel är rätt ofärdiga och opolerade, så kan ändå förstå kritiken iof.

Håller med faktiskt kring överreaktionen.
Jag har spelat BF3, 4, 5 och 1 vid release-veckan och jag tycker att detta är det mest stabila/fungerande spelet vid release.

Däremot avskyr jag faktiskt deras battlefrontifiering av spelet där man inte kan välja bana på ett vettigt vis eller ens server.
Hamnar titt som tätt på hög-latency-servrar också.
Brist i allmänhet på servrar i portal-läget är också riktigt trist.

Geeks Gaming
Skrivet av kebbe:

Välförtjänt. Med BFV, Battlefront 2 och nu 2042 kan man ju dock undra hur EA kan ha fortsatt förtroende i folket hos DICE.

Tror nock att EA får titta lite på sig själva också. Hela spelet är mer eller mindre gjort för att sälja skins.

Efter spelat lite nu efter jobbet så drar jag ner mitt betyg från 3/5 till en 2a.
Massivt cluster fck. Man ser verkligen inte vem som är vem. Står man typ 5 personer så kan en fiende lätt smyga sig in och bara stå där. Jag gjorde det själv sjuk många gånger. Bara stod där och titta på dom i 10 sek utan att någon ens reagera.
Och skulle säga att 128 spelare förstör spelet för mig.

Medlem
Skrivet av snubben:

Personligen tycker jag det är lite överdrivet. Visst har spelet sina problem, men överlag tycker jag det är riktigt kul och driver på helt ok med min i7-5930k från 2014 samt ett GTX 1080. Ligger runt 60fps på high setting iallafall.

Sedan är det ju tråkigt att det blivit standard att nysläppta spel är rätt ofärdiga och opolerade, så kan ändå förstå kritiken iof.

Tror det är så som du nämner, det är också en generell markering mot ofärdig spel.

Medlem

Många spelfloppar sista tiden. Tyder väl på att spelstudios inte kan leva upp till marknadens förväntningar. Jag förväntar mig att huvuden börjar rulla.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Första gången jag gjort en refund någonsin faktiskt. Buggade bara en gång, men ihåligare spel har jag aldrig varit med om i ett AAA spel. Älskar BFV och dom flesta spelen innan dess (fastnade aldrig för BF4). Inte ens Portal kunde rädda spelet för mig.

Medlem

"Samtidigt ska man komma ihåg att Steam-betygen består av antingen positivt eller negativt, utan nyanser och mellansteg, så det blir väldigt polariserat."

Å andra sidan så har dom ju också bredvid betygen Mostly negative/Mixed/Mostly positive etc. så där får man ju ut en ungefärlig överblick hur det ser ut.

Medlem

dags att begrava BF serien nu dice.. ni har visat att ni inte bryr er längre.

Medlem

Förstår inte hur folk kan vara nöjda med denna skiten, all kritik är befogad.
8 timmar in och jag måste fortfarande nypa mig i armen för att påminna mig om att detta inte är en kinesisk BF-klon utan i själva verket är ett spel skapat av DICE.

Kommer att försöka få en refund trots speltiden då detta inte är acceptabelt någonstans.

Medlem

jag har spelat runt 30 timmar och har kul, men ju mer man spelar desto mer märks det hur tomt spelet är. 2/5 i nuläget är ett rättvist betyg tycker jag. hoppas att det gör samma resa som bfv(eller nej, jag hoppas på att de löser det mycket fortare än så=)) som är en trevlig upplevelse nu om än i fel tidsperiod för mig.


signatur

Styret upp och däcken ner

Skrivet av krille1986:

Tror EA fortfarande har förtroende för dom. Dom utvecklar frostbite motorn som man kan se i nästan alla sportspel från EA och även andra genrer.
Men tycker nog att Dice borde återgå till ritbordet och försöka se över vad andra konkurrenter gör rätt för tillfället och kanske göra något liknande, inte helt och hållet men i alla fall ta lite inspiration från andra utvecklare.

Det är nog det som är problemet. Dom ska inte titta på andra, dom ska ha kvar sin själ, och den finns inte där just nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd

Mer info: here's a list of absolutely everything either removed or downgraded from previous games in 2042

https://www.reddit.com/r/battlefield2042/comments/qw1mbw/fuck_it_heres_a_list_of_absolutely_everything/

Medlem
Portal BF3 läget.

Detta är det enda spelläget som jag ens pallar att köra, sen är spelet väldigt opolerat. Grafikinställningarna är inte särskilt många dom heller, att ändra från 1440p till 1080p gör knappt någon märkbar skillnad, går jag upp till 4k så tappar jag kanske 15fps jämfört med 1440p. Måste vara rejält oslipat.

Jag borde tappa mer mellan 1440-4k än 15fps.

Sen måste jag tillägga, VAD ÄR DET FÖR JÄVLA SKITMUSIK? Mer ihålig musik får man leta efter, musiken ska höja stämningen i spel, jag tyckte den var så sjukt horribel att jag stängde av den helt.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

The Act Man gjorde en summering av hur beta upplevelsen var och det är inte helt oförväntat att i princip alla brister som pekades ut där och då, fortfarande var brister nu i samband med lanseringen.

Förhoppningsvis börjar väl naturlagarna strax gälla för även EA och att orsak och verkan ger genomslag på hur deras aktie-kurser utvecklas så att dem i förlängningen har anledning att göra bättre. BF serien förtjänar en bättre hantering än att släppas som crash n' burn följt av årslånga uppdateringar och fixar, för att åtgärda vad som borde ha varit AAA redan från dag 1.

Medlem

För mig dog Battlefield i samband med att de tog bort server browsern och möjligheten att konfigurera sin egen server. Det roliga var ju att ha sina 3-4 favoritservrar som man återvände till, eller att hoppa in på servrar med lite udda regler. Numera känns det bara som en grå sörja av alltsammans.

Undrar också hur mycket inspiration och driv det finns kvar hos Dice. Efter att enbart ha producerat Battlefield och Battlefront i 20 års tid. Hur roligt kan det vara? Tror att de skulle må bra av att göra något helt annat. Men det kommer de förstås inte att få under EA:s styre. Inte så länge MX-transaktionerna går varma i Battlefield-spelen ...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Förstår inte hur folk kan vara nöjda med denna skiten, all kritik är befogad.
8 timmar in och jag måste fortfarande nypa mig i armen för att påminna mig om att detta inte är en kinesisk BF-klon utan i själva verket är ett spel skapat av DICE.

Kommer att försöka få en refund trots speltiden då detta inte är acceptabelt någonstans.

Bara att installera Halo Infinite och börja ha roligt istället!

Medlem

Fan vilket skämt!
Intressant hur "stora" streamers blivit sponsrade av EA och ingen vågar säga något allt för kretiskt om spelet.
Då syftar jag på : Stodeh, Jack frags, Westie, Aqulite mfl.

Började spela BF V igen och satan vilken skillnad!

Gör om gör rätt...

Medlem
Skrivet av Deli:

"Samtidigt ska man komma ihåg att Steam-betygen består av antingen positivt eller negativt, utan nyanser och mellansteg, så det blir väldigt polariserat."

Å andra sidan så har dom ju också bredvid betygen Mostly negative/Mixed/Mostly positive etc. så där får man ju ut en ungefärlig överblick hur det ser ut.

Jo, fast samtidigt kanske jag som recensent hade velat ge spelet ett 3 eller 4/10 t.ex, för det är ett spel som går att spela och jag har faktiskt ganska kul en stor del av tiden, men det lever inte upp till förväntningarna på ett battlefieldspel. Tumme upp eller ner tycker jag inte räcker till faktiskt. Tycker t.ex. det är totalt lönligt att man på metacritic bombar och ger spel 0/10. För mig är 0/10 ett spel som fan knappt startar, vilket man inte har att göra med här. Spelet är buggigt och saknar mycket funktioner från gamla spel, men jag tycker inte det förtjänar 0 eller 1 på en tiogradig skala. 🤷‍♂️

I Steams fall blir det ju då att man får ge en tumme ner, för det lever inte upp till förväntningarna, och spelet hamnar då på listan över top 10 sämsta spelen någonsin, vilket är skrattreatande med tanke på vilket jävla skit majoriteten av spelen på Steam är. XD

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Fan vilket skämt!
Intressant hur "stora" streamers blivit sponsrade av EA och ingen vågar säga något allt för kretiskt om spelet.
Då syftar jag på : Stodeh, Jack frags, Westie, Aqulite mfl.

Började spela BF V igen och satan vilken skillnad!

Gör om gör rätt...

Såg dock en video från Jackfrags häromdagen där han pratade om det han inte gillade med 2042.

Medlem

Glad att jag inte körde preorder på detta. Väntar tills de patchat klart spelet istället.

Medlem

Ungefär 20 timmar har det blivit sen release. Jag har joinat servrar som är fast i en evighets-loop, typ 8 gånger men förutom det, så inga spelförstörande buggar. Faller genom marken när man dött, vilket är fult, samt att revive inte funkat. Men annars så inte jättemycket buggar.
Testat lite Portal, men mest kört All-Out-Warfare. Största bristen är nog vapnen. De bör verkligen kunnat ha snickrat ihop fler. Kartor, ja, men där är det okej till en början, man vet ändå det kommer fler efter ett par månader. Storleken gör ändå att det tar ett tag att lära känna vad som funkar på varje karta.
Jag har kul och det har absolut gått att köra, samt lirat crossplay med en polare som körde PS5:a. Jag saknar dock verkligen scoreboard. Jag vill ha all tävlings-moment som går att få. Och det är ju omöjligt att upptäcka cheaters i kaoset på marken om man inte ser vad för stats folk får ihop. Vissa kan lyckas bra just nu i helikopter, eller tanks, eller svävare, men utan scoreboard så får du noll översikt.
Och varför hoppa ut i lobbyn efter varje match? Nu laddas det bra och snabbare än vad jag tror något spel från DICE gör, men allt det här mellan matcherna, mellan gameplay, gör nog inte att någon tid blivit sparad ändå.
Jag ser absolut potentialen, ett spel som kan lagas, fyllas o bli riktigt trevligt. Men det snällaste betyget jag kan ge är 3/5. Då är det från en DICE-fanboy. Jag har bara GTX 1070 som grafikkort, så kan inte bedöma själv hur snyggast det snyggaste är, men vad jag sett i 4K-videos, så är det ju bra trevligt, men inte jävligt imponerande som tex Battlefield 3 var. Ljudet, är dock det sämsta av någon DICE-titel och det är nog bara orkanen som låter bra. Jo, jag har slungats upp i en sån en gång.
Det här spelet kom just nu endast pga EA och deras kvartals-rapporter. De har sluppit politiskt trams, sluppit snack om miktrotransaktioner, men ändå så skjuter de ner sina egna projekt. De drog bort allt arbete från både Battlefield 5 och Battlefront 2, för detta?!?! Haha, jo man är väl en lättlurad kund. Men istället då, jag recensions-bombar inte detta spel, men rekommenderar att man väntar med köp till Black Friday nästa år, kanske det är värt 200kr. Fullpris-produkter som detta, ska nog helst låtas bli.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Välförtjänt. Med BFV, Battlefront 2 och nu 2042 kan man ju dock undra hur EA kan ha fortsatt förtroende i folket hos DICE.

Det är nog inte folket på DICE som är den felande länken. EA bryr sig mest om att tjäna pengar, och det gör man genom att släppa dynga som folk ändå köper. Finns liksom ingen anledning att anstränga sig när de flesta kunderna ändå har låga krav.

Medlem

Kom över till oss som spelar insurgensy sandstorm istället. Liten studio som gör i mitt tycke det bästa fps infanteri spelet hitintills.

Medlem

Tråkigt att dom levererar ett sånt skitspel till fansen för det höga priset spelet har :/


signatur

//monster

Medlem

Hela Battlefield serien har blivit så anti open-world.

Medlem

Ska bli intressant och se vad de svarar.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Glad att jag inte körde preorder på detta. Väntar tills de patchat klart spelet istället.

Färdigpatchat och redo tills nästa BF kommer.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

123
Skriv svar