League of Legends-serien Arcane får en andra säsong på Netflix

Robot
League of Legends-serien Arcane får en andra säsong på Netflix

Föga förvånande med tanke på vilken succé serien blivit.

#Arcane, #League-of-legends, #Netflix


Medlem

Aldrig spelat spelet men gillar världen i serien, och sjukt snygg.

Är dom fransoserna som gjort musikvideos för League of Legends tidigare, som producerat... Kan sin skit.


signatur

subterranean homesick alien

Skribent

Bara en påminnelse: inga spoilers från första säsongen i kommentarerna. Det är garanterat många som inte hunnit titta än.

Medlem

Har bara sett första avsnittet än så länge, men tycker det känns bra mycket mer som en serie som baseras på världen i Dishonored än League of Legends.

Avstängd

Behöver man ha spelat LoL för att fatta serien?
Har testat den smörjan och försökt gilla det men tycker det är något av det sämsta spel jag någonsin spelat. Hade dock varit kul med en ny fet serie att kolla i vinterrusket:)

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Behöver man ha spelat LoL för att fatta serien?
Har testat den smörjan och försökt gilla det men tycker det är något av det sämsta spel jag någonsin spelat. Hade dock varit kul med en ny fet serie att kolla i vinterrusket:)

Definitivt inte. Jag har aldrig spelat det men serien har varit fantastisk hittills.

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Behöver man ha spelat LoL för att fatta serien?
Har testat den smörjan och försökt gilla det men tycker det är något av det sämsta spel jag någonsin spelat. Hade dock varit kul med en ny fet serie att kolla i vinterrusket:)

LoL spelare känner ju till en del av karaktärerna i serien som är spelbara, men det är väl det enda. Riktigt bra serie, värd att se oavsett om man gillar league eller inte

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Bara en påminnelse: inga spoilers från första säsongen i kommentarerna. Det är garanterat många som inte hunnit titta än.

Alla dör!

Får la titta på serien när man får tummen ur. Lirade en hel del LoL back in the days men kan inte påstå att jag brydde mig om loren

Medlem

Stört bra serie! Helvetes välgjord och intressanta karaktärer och karaktärsutveckling . Som dotaälskare hoppas jag att dom shapear upp säsong 2 av dotaserien och sneglar på va denna serie gör rätt.

Länge sen jag blev så positivt överraskad av en serie/film.

Medlem

Ej hunnit se ännu, men hört massa bra!

Riot har många framtida projekt som kretsar runt samma lore, inte minst ett mmo.
Tror de bygger upp världen med alla medel som går. Finns comics i sammarbete med marvel etc


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Premissen för serien känns så jävla gäspig.

Medlem
Skrivet av loerk:

Premissen för serien känns så jävla gäspig.

Trodde det skulle vara dynga pga. LOL och tecknat. Men tycker nu när jag sett klart den, att serien var jättebra. Vad är det för premiss du ansyftar i citatet ovan? Syskon som splittras vid ung ålder och möts på olika sidor av en konflikt många år senare? Tycker det var en mogen och intressant story.

Medlem

Länge sen en serie lyckades driva igång en Hoppas de håller kvar talangen till säsong 2.
De slutade den bra också jämfört med katastrofen Squid game, där någon måste slagit ner orginal författaren med ett basebollträ och skrivit om sista avsnittet.

Medlem
Skrivet av Bf1942:

Trodde det skulle vara dynga pga. LOL och tecknat. Men tycker nu när jag sett klart den, att serien var jättebra. Vad är det för premiss du ansyftar i citatet ovan? Syskon som splittras vid ung ålder och möts på olika sidor av en konflikt många år senare? Tycker det var en mogen och intressant story.

Syskon/vänner som blir motståndare osv. Känns extremt gäspigt, ja.

Medlem
Skrivet av loerk:

Syskon/vänner som blir motståndare osv. Känns extremt gäspigt, ja.

Säg något som inte är gjort innan, något originellt.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Säg något som inte är gjort innan, något originellt.

Blir det mindre gäspigt för att andra saker också är gäspiga?
Tyckte hela trailern var fylld med klyschor och det tilltalade mig inte alls.
Är väl bättre att bara låta mig tycka det än att komma med onödiga kommentarer.

Medlem
Skrivet av loerk:

Blir det mindre gäspigt för att andra saker också är gäspiga?
Tyckte hela trailern var fylld med klyschor och det tilltalade mig inte alls.
Är väl bättre att bara låta mig tycka det än att komma med onödiga kommentarer.

Så du har inte sett något, varför ens kommentera då och ha en åsikt om något du inte har en blekaste aning om? Tycker faktiskt din kommentar är rätt onödig.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Behöver man ha spelat LoL för att fatta serien?
Har testat den smörjan och försökt gilla det men tycker det är något av det sämsta spel jag någonsin spelat. Hade dock varit kul med en ny fet serie att kolla i vinterrusket:)

The Wheel of time är rätt schysst faktiskt.
Lite seg början men faktiskt förvånansvärt bra specialeffekter.
Verkar luta åt relativt mörk high fantasy, ska vara baserad på någon bokserie.

Avstängd
Skrivet av loerk:

The Wheel of time är rätt schysst faktiskt.
Lite seg början men faktiskt förvånansvärt bra specialeffekter.
Verkar luta åt relativt mörk high fantasy, ska vara baserad på någon bokserie.

Hörde att WoT gick full woke med sin casting vilket gjorde mig lite avtänd. Får se om man blir uttråkad nog att ge sig på den ändå

Medlem

Har bara sista avsnittet kvar nu. Och kommer nog att se om hela första säsongen igen strax innan andra kommer. Så bra är den. Verkligen topp kvalitet.

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Hörde att WoT gick full woke med sin casting vilket gjorde mig lite avtänd. Får se om man blir uttråkad nog att ge sig på den ändå

Första avsnittet kändes ganska woke men annars så är väl det enda att några av huvudrollerna är kvinnor, typ en 50/50 split. Ingen aning om hur det var i böckerna men speciellt woke är det inte överlag.

Medlem
Skrivet av loerk:

Premissen för serien känns så jävla gäspig.

Ge den en chans! Jag ber dig!

Och ge inte upp direkt, den växlar fort ifrån när dom är barn tills dom är unga vuxna! Så du inte tror att det ska vara barntramsigt !

Avstängd
Skrivet av loerk:

Första avsnittet kändes ganska woke men annars så är väl det enda att några av huvudrollerna är kvinnor, typ en 50/50 split. Ingen aning om hur det var i böckerna men speciellt woke är det inte överlag.

Är väl mer att de diversifierat rollerna att mer likna ”dagens samhälle” än världen i böckerna serien egentligen är baserad på. Kan ju hoppas att de inte kommer pusha för ”white is bad, black is good” som man blir tvångsmatad med i allt nuförtiden. Horribel utveckling…

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Är väl mer att de diversifierat rollerna att mer likna ”dagens samhälle” än världen i böckerna serien egentligen är baserad på. Kan ju hoppas att de inte kommer pusha för ”white is bad, black is good” som man blir tvångsmatad med i allt nuförtiden. Horribel utveckling…

Skulle väl inte direkt säga att det är woke bara för att huvudrollsinnehavarna har olika hudfärg och etnicitet..
Och serier eller filmer med "white man bad" propaganda växer ju inte på träd direkt.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Ge den en chans! Jag ber dig!

Och ge inte upp direkt, den växlar fort ifrån när dom är barn tills dom är unga vuxna! Så du inte tror att det ska vara barntramsigt !

Ja nån gång ska man väl ge det en chans.

Avstängd
Skrivet av loerk:

Skulle väl inte direkt säga att det är woke bara för att huvudrollsinnehavarna har olika hudfärg och etnicitet..
Och serier eller filmer med "white man bad" propaganda växer ju inte på träd direkt.

Helt okej att du tycker så. Jag håller inte med

Medlem
Skrivet av loerk:

Första avsnittet kändes ganska woke men annars så är väl det enda att några av huvudrollerna är kvinnor, typ en 50/50 split. Ingen aning om hur det var i böckerna men speciellt woke är det inte överlag.

Har precis börjat se efter din (mer eller mindre) rekommendation, och det var ingenting jag tänkte eller störde mig på. Däremot störde det mig något enormt att allt och alla var så rena och städade. Något med det visuella också, det pendlade mellan video och cinematiskt. Första avsnittet var typ som ett avsnitt Xena: Warrior Princess med fetare budget. Har kommit över det nu med senare avsnitt, och det verkar vara en underhållande och helt OK serie.

Från en som precis såg Arcane, med samma "noll förväntan"-inställning som jag nu ser The Wheel of Time så håller jag Arcane tveklöst högre än så länge. IMDB-betygen dem emellan motsvarar väl ungefär vad jag själv tycker (båda har lite för höga betyg).

Vad man betraktar som gäspigt är såklart helt och hållet subjektivt, men jag skulle förstå den som tycker att storyn i Wheel of Time är ganska gäspig den med.

Medlem
Skrivet av Eldarion:

Har precis börjat se efter din (mer eller mindre) rekommendation, och det var ingenting jag tänkte eller störde mig på. Däremot störde det mig något enormt att allt och alla var så rena och städade. Något med det visuella också, det pendlade mellan video och cinematiskt. Första avsnittet var typ som ett avsnitt Xena: Warrior Princess med fetare budget. Har kommit över det nu med senare avsnitt, och det verkar vara en underhållande och helt OK serie.

Från en som precis såg Arcane, med samma "noll förväntan"-inställning som jag nu ser The Wheel of Time så håller jag Arcane tveklöst högre än så länge. IMDB-betygen dem emellan motsvarar väl ungefär vad jag själv tycker (båda har lite för höga betyg).

Vad man betraktar som gäspigt är såklart helt och hållet subjektivt, men jag skulle förstå den som tycker att storyn i Wheel of Time är ganska gäspig den med.

Du verkar väl skriva samma sak som mig fast mer utförligt.
Hittills är den relativt gäspig/seg men om man gillar fantasy så är den nog helt klart sevärd.

Medlem
Skrivet av loerk:

Du verkar väl skriva samma sak som mig fast mer utförligt.
Hittills är den relativt gäspig/seg men om man gillar fantasy så är den nog helt klart sevärd.

Nja, jag reagerade faktiskt aldrig på tempot eller att den skulle vara "woke" - inte för att jag är särskilt inspelad på termen men det inbegriper väl knappast den kritik jag nu framförde? Det var mer riktat till rekvisita/kostymansvarig och delar hur det är filmat/producerat.

1
Skriv svar