Nästa uppsättning Playstation Plus-spel har avtäckts

Robot
Nästa uppsättning Playstation Plus-spel har avtäckts

Och som utlovat inkluderar de bland annat tre VR-spel.

#Playstation-plus, #Playstation-vr, #nyhetstips


Medlem

Gäsp...

Tur att jag skickade in min TV på reperation nu då

Medlem

Tunna nyheter från Sony nu. När det kommer spännande nyheter om tex Halo för Xbox så får vi state of play med helt bleka titlar och PS Plus med långt från blockbusters. Längesen jag hade något intresse öht för någon annan konsol än Playstation men nu börjar man ändå spana lite mot Xbox.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Tunna nyheter från Sony nu. När det kommer spännande nyheter om tex Halo för Xbox så får vi state of play med helt bleka titlar och PS Plus med långt från blockbusters. Längesen jag hade något intresse öht för någon annan konsol än Playstation men nu börjar man ändå spana lite mot Xbox.

Håller med om tunna nyheter just nu. Men det betyder inte att man sneglar på xbox för det? Alla har vi "dåliga" månader. Det kommer fler goda nyheter snart ska du se

Medlem

Bättre månad än på länge. Gillar VR spelen och Kingdom remastern har jag inte kört så det blir nog o dra igenom också.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Tunna nyheter från Sony nu. När det kommer spännande nyheter om tex Halo för Xbox så får vi state of play med helt bleka titlar och PS Plus med långt från blockbusters. Längesen jag hade något intresse öht för någon annan konsol än Playstation men nu börjar man ändå spana lite mot Xbox.

Shots fired!

Xbox gör mycket rätt just nu, även om suget efter PS5 verkar lite större av oklara anledningar.

Medlem

Snacka om värdelösa spel, enligt mig.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av nicbex:

Tunna nyheter från Sony nu. När det kommer spännande nyheter om tex Halo för Xbox så får vi state of play med helt bleka titlar och PS Plus med långt från blockbusters. Längesen jag hade något intresse öht för någon annan konsol än Playstation men nu börjar man ändå spana lite mot Xbox.

Xbox har visat upp typ ett intressant spel på ett par år och även Halo ser inte asbra ut enligt mig som gjorde mig besviken vilket gör att jag nog avvaktar ett Series S som jag hade tänkt köpa. Dom har riktigt dåligt trackrecord på bra spel senaste åren. Gamepass är de ända som lockar men det är ju mest gamla spel eller tredjepart spel isåfall som man slipper betala för. Så nja kan inte hålla med! Playstation levererar bra spel med jämna mellanrum, bara förra månaden fick vi Kena och Deathloop. Så att dom har en dålig månad och man redan börja snegla mot Xbox låter larvigt😂

Medlem
Skrivet av Deekar:

Xbox har visat upp typ ett intressant spel på ett par år och även Halo ser inte asbra ut enligt mig som gjorde mig besviken vilket gör att jag nog avvaktar ett Series S som jag hade tänkt köpa. Dom har riktigt dåligt trackrecord på bra spel senaste åren. Gamepass är de ända som lockar men det är ju mest gamla spel eller tredjepart spel isåfall som man slipper betala för. Så nja kan inte hålla med! Playstation levererar bra spel med jämna mellanrum, bara förra månaden fick vi Kena och Deathloop. Så att dom har en dålig månad och man redan börja snegla mot Xbox låter larvigt😂

DeathLoop (Arlanda studios) som ägs av Microsoft numera😅
Angående Sonys trycke record den är bra om man gillar tredje person spel. Kommer inte direkt på något annat som är riktigt suveränt.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Shots fired!

Xbox gör mycket rätt just nu, även om suget efter PS5 verkar lite större av oklara anledningar.

Nyhet: Handlar om Playstation Plus
Tråd: Handlar om hur bra Xbox är och ifrågasättande om PS5s popularitet


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av matt76:

Nyhet: Handlar om Playstation Plus
Tråd: Handlar om hur bra Xbox är och ifrågasättande om PS5s popularitet

Lite som alla andra trådar som handlar om Xbox och/eller PS. Inget nytt under solen.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Lite som alla andra trådar som handlar om Xbox och/eller PS. Inget nytt under solen.

Man kanske ska leva som man lär dock, istället för att elda på ett totalt meningslöst konsolkrig.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Shots fired!

Xbox gör mycket rätt just nu, även om suget efter PS5 verkar lite större av oklara anledningar.

Av oklara anledningar? Tror du att en månads gratisspel är det PlayStation viktas på?

Förstapartsspelen från PlayStation Studios är helt enkelt bättre, likaså Dualsense. Hårdvaran är jämförbar, mera jämförbar än PS4/One faktiskt där skillnaderna var större.

Av vilka klara anledningar gör Microsoft ett bättre jobb? Game Pass i all sin ära, men jag menar nya spel, som känns och märks att det handlar om nästa generation.

Medlem
Skrivet av matt76:

Man kanske ska leva som man lär dock, istället för att elda på ett totalt meningslöst konsolkrig.

För det gör ju aldrig du. Kul dock att du "snodde" mitt skämt. Nåt avtryck har man tydligen gjort i alla fall.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

DeathLoop (Arlanda studios) som ägs av Microsoft numera😅
Angående Sonys trycke record den är bra om man gillar tredje person spel. Kommer inte direkt på något annat som är riktigt suveränt.

Ja, men det är ju just nu exklusivt till PS🤷🏼‍♂️

Ja, det kanske stämmer och förstaperson är ju Xbox mer sugen på!:)

Medlem
Skrivet av Iceman88:

DeathLoop (Arlanda studios) som ägs av Microsoft numera😅
Angående Sonys trycke record den är bra om man gillar tredje person spel. Kommer inte direkt på något annat som är riktigt suveränt.

Det är dock inte ett Microsoft spel då spelet typ nästan varit klart när dom vart uppköpta.
Sony har nog haft betydligt mer att säga till om spelet än Microsoft.

Microsoft betydelse i spel från Bethesda lär du se först om några år.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

För det gör ju aldrig du. Kul dock att du "snodde" mitt skämt. Nåt avtryck har man tydligen gjort i alla fall.

Har ingen anledning till att ifrågasätta endera konsol då jag har båda samt har mångåriga medlemskap i både PS Plus och GamePass.
Bra skämt tål att upprepas, särskilt när de beskriver situationen på ett bra sätt.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av nicbex:

Tunna nyheter från Sony nu.

Minnet är kort?

Förra månaden hade man en showcase där man visade God of War: Ragnarök, Forspoken, Gran Turismo 7 och utannonserade spel som Wolverine, Spider-Man 2 och en remake av Knights of the Old Republic (med mera).

Skrivet av nicbex:

...och PS Plus med långt från blockbusters.

Jämfört med vad? Xbox Guld?

När man tittar på dessa tjänster måste man titta på hur de ser ut över ett år. Varje månad kan inte vara bra för alla men tittar man på en längre period så har PS Plus säkerligen många bra spel för de flestas smak.

Avstängd
Skrivet av matt76:

Nyhet: Handlar om Playstation Plus
Tråd: Handlar om hur bra Xbox är och ifrågasättande om PS5s popularitet

Bottnar väl i osäkerhet gissar jag.
Känns som att vissa borde hållas borta från Playstation relaterade nyheter helt så det inte alltid blir så tråkig stämning


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Skrivet av Margy:

Minnet är kort?

Förra månaden hade man en showcase där man visade God of War: Ragnarök, Forspoken, Gran Turismo 7 och utannonserade spel som Wolverine, Spider-Man 2 och en remake av Knights of the Old Republic.

Men det räknas inte fattar du väl? Det var ju flera veckor sen.
Om dom inte utannonserar något nytt storspel varje vecka så är det Xbox som är the shit

OT: Jag har varit sugen på Kingdom of Amalur ett tag min inte köpt så det var kul att det var med på listan.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Vi kommer testa multiplayer-liren i väntan på bf2042, vi har nött hell let loose en hel del nu faktiskt. Säkert 50 timmar ca, och när Wreckfest kom så nötte vi det en lång tid också, snittar säker 200 timmar.

Tycker psplus är sjukt värt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skribent

Nu släpper vi konsolkrigandet.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Det är dock inte ett Microsoft spel då spelet typ nästan varit klart när dom vart uppköpta.
Sony har nog haft betydligt mer att säga till om spelet än Microsoft.

Microsoft betydelse i spel från Bethesda lär du se först om några år.

Säger inte emot. Tror inte Sony har haft speciellt mycket att säga till om angående DeathLoop heller, troligtvis bara en stor penga påse för att få timed exclusive på det.

Medlem

Alltså Deathloop.
Vad tusan såg Sony i det?
Jisses.
Mediokert spel om jag får säga det själv.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Kingdoms of Amalur är ett trevligt spel och Knockout City har jag hört ganska bra saker om så jag ser fram emot att testa det. Kul med tre VR-spel också. Har inte använt mitt headset på länge men nu blir det ändring på det.

Medlem

Var väl inget som imponerade jättemycket den här månaden direkt. Men generellt sett är det rätt få spel som man verkligen spelar som man får i Plus känns det som. Den dagen man inte har något att spela så har man iaf ett ganska gediget bibliotek att välja från (förutsatt att man väljer att "köpa" spelen som kommer i Plus varje månad). Även om man inte har fått tag på en PS5:a ännu är det ju bra att även "köpa" de spelen så har man dem den dagen man lyckas få tag på en.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Funderar på att inte förnya medlemskapet som går ut snart.
Spelar ändå inte online för tillfället och minns inte senast jag blev positivt överraskad av nya titlar.

Medlem

The Persistance och The Walking Dead: Saints & Sinners är definitivt intressant.
Testade demot till The Persistance när det kom och det var alldeles för skrämmande för mig då men jag tror nog att det hade kunnat vara kul att ge det en ny chans.

12
Skriv svar