Ett konkret bevis på att GTA-remasters är på intågande

Robot
Ett konkret bevis på att GTA-remasters är på intågande

Har klassificerats i Sydkorea.

#grand-theft-auto, #gta


Inaktiv

Älskar Vice City men va fan! Släpp sargen och gör något nytt istället för att släppa gammalt i nya förpackningar!

Usch.

Medlem

Det enda beviset jag behövde var att dom försökte ta ner re3 / reVC och sen nu har stämt utvecklarna.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Att bara göra en remaster känns som en uppenbar cash grab, gameplay har ju åldrats som smör...

Redaktör
Ponny
Skrivet av anon_326114:

Älskar Vice City men va fan! Släpp sargen och gör något nytt istället för att släppa gammalt i nya förpackningar!

Usch.

Nänä. Inte förrän vi fått GTA V till Playstation 6 och Xbox Series Y.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Konstigt att de använder Unreal Engine och inte RAGE som drivit samtliga av Rockstars spel sen det där bordtennisspelet. Antar att det har något att göra med RenderWare, som användes till 3:an, VC och SA, som gör det lättare att porta till UE?

Medlem
Medlem

Att Rockstar har filtrerat bort kommentarer på youtube som berör GTA6 kan, om jag får gissa, ha att göra med en inte helt ogrundad förväntan på att folk kommer att blir sura om de nu utannonserar remasters istället för ett nytt spel.

Skrivet av Zulthar:

Att bara göra en remaster känns som en uppenbar cash grab, gameplay har ju åldrats som smör...

Håller med, räcker inte med remaster. Dessa spel är så pass gamla att det hade behövts en remake för att det ska väcka intresse hos mig iaf.

Medlem

PR mässigt hade det varit smart att även kombinera detta med nån form av status uppdatering på GTA6, tråkigt.

Medlem

Om det portas över till Unreal Engine så känns det ju som att dom skulle kunna göra rätt stora ändringar till gameplay också och inte bara putsa på grafiken lite, eller vad tror ni?

Geeks Gaming

Har inget emot att få m gör remaster på dessa. Storyn och världarna är riktigt bra. Men svårt att köra dom idag.

Medlem

Ett litet sidospår.
Skulle det kunna vara möjligt för en studio likt rockstar att ha igång två större projekt samtidigt? Tex att det arbetas med gta6 samt ett tidigt skedde av rdr3? Spontant så känns det som en svår jonglering, meb jag saknar dock en kunskap om spelutveckling för att veta svaret. Tänker även att det finns många delar i en utveckling och att just manus och generell plotline skrivs innan man börjar knappra kod, ett tidigt skedde av detta borde ju då kunna ske .

Medlem

Grand theft auto San Andreas med bättre grafik hade ju varit jättenajs


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

jäklar vad trist, remasters istället för GTA5 DLC , remake av vice city visst vore kanske kul men remaster, nej tack.
Mjölka kossan ännu mer. Vad rockstar gör bäst. Tyvärr.


signatur

7900XTX
7800X3D

Inaktiv

Sjysst.
Inte spelat Vice är är sugen på det.
Inte lika bra att det heter "The trilogy", hsde heölre bara köpt ett separat. Då lär det bli fullpris istället.

Medlem

Hoppas på remaster på Gta 5.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Ett litet sidospår.
Skulle det kunna vara möjligt för en studio likt rockstar att ha igång två större projekt samtidigt? Tex att det arbetas med gta6 samt ett tidigt skedde av rdr3? Spontant så känns det som en svår jonglering, meb jag saknar dock en kunskap om spelutveckling för att veta svaret. Tänker även att det finns många delar i en utveckling och att just manus och generell plotline skrivs innan man börjar knappra kod, ett tidigt skedde av detta borde ju då kunna ske .

Det är klart en så pass stor studio som Rockstar arbetar på flera projekt samtidigt. Dom har säkerligen en del som arbetar på content till både rdr2 online och gta 5 online samtidigt som man utvecklar gta 6 och dessa remasters (om det nu är klart att det blir remasters.) Däremot blir ju säkert produktionen av gta 6 lidande av att man måste dela upp studion lite, men jag tror knappast det påverkar det interna release mål man satt upp när man planerar för framtiden eftersom man även planerat för alla andra släpp.

Folk måste komma ihåg att en spelstudio i Rockstars storlek har en planering som sträcker sig flera år framåt.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Ett litet sidospår.
Skulle det kunna vara möjligt för en studio likt rockstar att ha igång två större projekt samtidigt? Tex att det arbetas med gta6 samt ett tidigt skedde av rdr3? Spontant så känns det som en svår jonglering, meb jag saknar dock en kunskap om spelutveckling för att veta svaret. Tänker även att det finns många delar i en utveckling och att just manus och generell plotline skrivs innan man börjar knappra kod, ett tidigt skedde av detta borde ju då kunna ske .

Absolut arbetas det för fullt på GTA6 och har gjort så sen gta 5 släpptes. Inte så att man får några år ledigt bara för ens förra spel var en succe om man är utvecklare.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Det är klart en så pass stor studio som Rockstar arbetar på flera projekt samtidigt. Dom har säkerligen en del som arbetar på content till både rdr2 online och gta 5 online samtidigt som man utvecklar gta 6 och dessa remasters (om det nu är klart att det blir remasters.) Däremot blir ju säkert produktionen av gta 6 lidande av att man måste dela upp studion lite, men jag tror knappast det påverkar det interna release mål man satt upp när man planerar för framtiden eftersom man även planerat för alla andra släpp.

Folk måste komma ihåg att en spelstudio i Rockstars storlek har en planering som sträcker sig flera år framåt.

Ja, dom lär ha planer 15+ år framåt. Säkert preliminära planer på både GTA 6, 7 och 8...

Medlem
Skrivet av alias:

Absolut arbetas det för fullt på GTA6 och har gjort så sen gta 5 släpptes. Inte så att man får några år ledigt bara för ens förra spel var en succe om man är utvecklare.

De har ju släppt rdr2 och lite GTA online innehåll så inte säkert de drog igång med GTA 6 år 2013.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Det är klart en så pass stor studio som Rockstar arbetar på flera projekt samtidigt. Dom har säkerligen en del som arbetar på content till både rdr2 online och gta 5 online samtidigt som man utvecklar gta 6 och dessa remasters (om det nu är klart att det blir remasters.) Däremot blir ju säkert produktionen av gta 6 lidande av att man måste dela upp studion lite, men jag tror knappast det påverkar det interna release mål man satt upp när man planerar för framtiden eftersom man även planerat för alla andra släpp.

Folk måste komma ihåg att en spelstudio i Rockstars storlek har en planering som sträcker sig flera år framåt.

Skrivet av alias:

Absolut arbetas det för fullt på GTA6 och har gjort så sen gta 5 släpptes. Inte så att man får några år ledigt bara för ens förra spel var en succe om man är utvecklare.

Jo, jag är med på att det sker konstant utveckling/förbättring till deras onlinetitlar. Tänkte mer på just det stora maskineriet som krävs vid utveckling av en stor titel.

Medlem

Tar hellre remakes på de där spelen än ett nytt GTA om det skall vara i sydamerika och vara någon sorts onlinemess. Jag tycker de där tre gtaspelen är grymma, skulle vara skitkul att spela dessa igen, men det blir väl så klart något skevt med de... "kräver online"...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tar hellre remakes på de där spelen än ett nytt GTA om det skall vara i sydamerika och vara någon sorts onlinemess. Jag tycker de där tre gtaspelen är grymma, skulle vara skitkul att spela dessa igen, men det blir väl så klart något skevt med de... "kräver online"...

GTA6 i sydamerika med onlinemess confirmed!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Frågan är hur många gånger man kan sälja samma spel på nytt. Hmm

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Frågan är hur många gånger man kan sälja samma spel på nytt. Hmm

Tills folk inte köper dem längre.
Kommer inte hända dock


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag har inte kört någon av dem så kan tänka mig köpa om jag inte blir för avskräckt av den dåliga grafiken.

Medlem

Remasters på ps2 lir är fruktansvärt ointressant. Säkert att det inte är remakes? Hade varit mer logiskt då de nyligen släpptes remake på mafia av hangar 13 som precis som rockerar ägs utav take two.
Rockstar har alltid varit bra på att hålla sig från läckor och att kalla det remasters fram till utannonsering är en perfekt fint

Medlem

blir de på unreal engine kan det nog bli väldigt intressant, även om det bara en rätt basic port så lär moddare kunna utnyttja motorn till fullo

Medlem

Nu var det ett tag sedan jag spelade dessa, men jag minns inga uppenbara fundamentala problem med dem. Nyfiken på vad folk vill ha ut av en remake jämfört med remaster.

12
Skriv svar