Inga fler förseningar – New World släpps 28 september

Robot
Inga fler förseningar – New World släpps 28 september
Medlem

Nja, lirade två timmar på betan och känner mig redan less på spelet.

Medlem

Kan tilläggas att DX12 är planerat till strax efter launch, vilket förmodligen kommer förbättra spelets prestanda för många.

Citat:

Lawrence: Oh, yeah. We’ve changed — again, because of the nature of MMOs, we’ve changed some things about the render path, how we visualize. It requires some adaptation. But the beauty of having an easily available source is that we can do that in our own time. We’ll definitely have DX12. It’s not necessary for our launch, but it’s something we think we’ll get done fairly quickly after launch.

-https://venturebeat.com/2021/09/13/new-world-interview-how-amazon-games-brought-an-mmo-close-to-the-finish-line/


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Har varit bra sugen på detta. Har inte spelat ett MMO seriöst sedan Star Wars: KOTOR. Tyvärr när detta blev uppskjutet så krockar det för tidigt med BF2042 och eventuell release av Win11 för min del.

Hade jag tyckt att betan var roligare än vad den var så kanske, men nej. Hade förväntat mig mer av detta.

Medlem

Nej, jag kommer vara upptagen med Diablo 2 Resurrected kommande år

Medlem

Yeap äntligen ett nytt bra mmo! Tagit ledig till och med för att spela

Medlem

Spelet borde försenas.
Buggigt.
Dålig perfomance.
Kan knappt spela med vänner i början om man spawnar på olika stränder.
Questerna suger.
Storyn finns knappt.
Levling är tråkig och grindigt.
AH har sämst UI.
Finns 4 olika fiender.
Tråkig och lite character customization.
Armor design är fantasilös och trist.

Det är lite tragiskt hur ett miljardföretag som Amazon inte lyckas göra EN enda sak bättre än något annat som redan finns.

Medlem

MMO känns jävligt 2005. Statisk värld som inte kan påverkas, oändliga fiender i PvE, menlös PvP. WoW, is that you?


signatur

I drank what?

Medlem

Även jag testade betan i helgen och har också kikat på en hel del videor och streams, och nej, jag är faktiskt inte övertygad. Känns enformigt som satan, känns som att endgame är obefintligt och spelet är dessutom katastrofalt dåligt optimerat.

Jag tror att många hoppar på detta eftersom att de är utsvultna på ett nytt MMO, inte för att det nödvändigtvis blir bra.

Jag lägger mina pengar på D2:R istället känner jag!

Medlem
Skrivet av noreason:

Spelet borde försenas.
Buggigt.
Dålig perfomance.
Kan knappt spela med vänner i början om man spawnar på olika stränder.
Questerna suger.
Storyn finns knappt.
Levling är tråkig och grindigt.
AH har sämst UI.
Finns 4 olika fiender.
Tråkig och lite character customization.
Armor design är fantasilös och trist.

Det är lite tragiskt hur ett miljardföretag som Amazon inte lyckas göra EN enda sak bättre än något annat som redan finns.

Tycker det var sjukt bra performance, 140fps konstant maxat allting, sjönk ner till 110 när jag gick in i städer.
Samma för vännerna som spelade alla hade sjukt bra performance.

Dock resten håller jag med om


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Mirage:

MMO känns jävligt 2005. Statisk värld som inte kan påverkas, oändliga fiender i PvE, menlös PvP. WoW, is that you?

Älskade MMO förr, spel som WoW, Rift och Wildstar gav mig många minnen när jag var yngre. Men håller helt klart med, alldeles för dålig utveckling på genren sedan start.

Man grindar ju samma sak om och om igen. Och när man är ”klar” så börjar en ny säsong/expansion och man börjar igen.

Medlem

Jag blev riktigt positivt överraskad måste jag säga. Stridssystemet var exakt vad jag längtade efter efter att ha njutit av mekaniken i Valheim. Det gamla "markera och tryck på massa knappar" har blivit så uttjatat, så när man faktiskt måste sikta, blocka, slå på rätt mål kändes det som en frisk fläkt. Crafting känns riktigt spännande och det var helt underbart för en hoarder som mig att leta material från alla tänkbara källor i vildmarken.
Där blev det mest jobbigt att spela en beta där man vet att allt är borta på måndag när den stängs!

Spelet öppnar dock upp för en hel del farhågor kring hur amazon vill dra in pengar på det. Jag vill tro att det är mycket bättre att spelet kostar en engångssumma istället för f2p, vilket enbart skulle leda till en ren valjakt. Tyvärr så kan det leda till något värre när de pratar om "QoL" (quality of life)-improvement. När en utvecklare antyder att man kan köpa små saker för riktiga pengar för att underlätta spelandet antyder det...nej, nästan skriker, att spelet kommer vara så jobbigt utan dess att det kommer bli omöjligt att välja bort dem.
Att ta sig fram över kartorna kunde vara antingen tradig (om än i en rätt trevlig miljö. benen har ju alltid fungerat) eller dyrt, då man använder sig av en slags in-game valuta från uppdrag till att "snabb-resa" mellan olika punkter. Jag är nästan villig att slå vad om att den "valutan" (vad den nu hette) snabbt kommer gå att översätta till mobilspelens "diamanter", som man kan köpa direkt eller indirekt för riktiga pengar.

Jag såg just en video (länk i botten) som både bekräftade saker jag visste och gav mig ökad insikt i varför vissa typer av mikrotransaktioner är här för att stanna. Jag kan till en gräns acceptera vissa saker som gör att valarna kan strutta runt med sin svindyra mount/kosmetiska svärd/gyllene skor etc. Jag kan däremot inte acceptera att man efter att ha betalat för ett spel medvetet ska bli mjölkad på ytterligare pengar för att spelet visar sig vara konstruerat så att jag ska avsky vissa moment och ha "möjligheten" att betala mig förbi dem.

Mitt svar på frågan i artikeln blir därför: Osäker, antagligen, kanske. Jag vill spela det mer (och jag tror att jag kommer få valuta för pengarna åtminstone), men jag gillar inte tanken på att jag kanske kommer bli arg på mig själv för att jag gjort det då spelet mycket riktigt visade sig vara precis den sketna pengafälla som det bäddar för att kunna vara.

PS: Länken: The World of MMO Whales

Medlem
Skrivet av miffot:

Tycker det var sjukt bra performance, 140fps konstant maxat allting, sjönk ner till 110 när jag gick in i städer.
Samma för vännerna som spelade alla hade sjukt bra performance.

Dock resten håller jag med om

Vet inte vad du har för dator eller vad dina vänner har, men inte så jag är unik med att lida av perfomance problem. Går ner till 30 fps i städer med 3070. Tanke hur spelet ser ut borde jag ligga på 100+ fps

Medlem
Skrivet av noreason:

Vet inte vad du har för dator eller vad dina vänner har, men inte så jag är unik med att lida av perfomance problem. Går ner till 30 fps i städer med 3070. Tanke hur spelet ser ut borde jag ligga på 100+ fps

Har ett 1080 Ti och jag hade frame drops konstant. Låg och svettades runt 40-50 fps, och droppade ner till 25-28 med jämna mellanrum. Städer hade jag konstant runt 30 och drops oftare.

Medlem

Är ju nye så ofta det kommer påkostade mmos nuförtiden. Testade i några timmar, tycker om systemet som sådant. Men tröttnade på några timmar, tror det inte har så mycket med spelet att göra. Dras helt inte in i MMOs längre, inte när man ska på att Quest npcs spawnar och hundra pers springer runt och dödar samma mobs för samma Quest. Funkar inte för mig längre. Men vet inte vad som skulle vara sämre med detta än andra MMOs, spelade dock extremt kortvarigt

Medlem
Skrivet av miffot:

Tycker det var sjukt bra performance, 140fps konstant maxat allting, sjönk ner till 110 när jag gick in i städer.
Samma för vännerna som spelade alla hade sjukt bra performance.

Dock resten håller jag med om

Spännande.

Jag spelade på High settings på följande system:

i7-11700k
GTX 3070
32GB RAM
1TB M.2 NVMe

Och låg ofta runt 120 FPS, men väldigt ofta så störtdök min FPS ner till 60-70 från ingenstans, och så svajade det upp och ner konstant under tiden jag spelade. Ni måste ha haft tur då jag har hört liknande historier från personer som sitter på 3090.

Medlem

Spelat Closed och open beta, kommer spela på release, men är extremt stort fan av just grindiga spel (bdo osv) så tycker detta är kul.

Gillar möjligheterna o spelet, sedan får man se hur dom gör med själva mikrotransaktionerna. Men tills vidare är planen att lira, tycker det flyter på bra, 140-160fps ute i världen och 90-110 i städerna på ultra.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Spännande.

Jag spelade på High settings på följande system:

i7-11700k
GTX 3070
32GB RAM
1TB M.2 NVMe

Och låg ofta runt 120 FPS, men väldigt ofta så störtdök min FPS ner till 60-70 från ingenstans, och så svajade det upp och ner konstant under tiden jag spelade. Ni måste ha haft tur då jag har hört liknande historier från personer som sitter på 3090.

Jag får för mig att den här typen av spel belastar processorn mer än grafikkortet, vilket lätt kan förklara att jag låg runt 40fps i städer och 50-60fps utanför på Very High med ett RTX 3080 GPU och en i7-8700 CPU

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Spännande.

Jag spelade på High settings på följande system:

i7-11700k
GTX 3070
32GB RAM
1TB M.2 NVMe

Och låg ofta runt 120 FPS, men väldigt ofta så störtdök min FPS ner till 60-70 från ingenstans, och så svajade det upp och ner konstant under tiden jag spelade. Ni måste ha haft tur då jag har hört liknande historier från personer som sitter på 3090.

Jag sitter på 3090, men ah måste vi verkligen haft det var exakt detta vi diskuterade mycket om att spelet var just optimerat och inget större fps drops.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Mirage:

MMO känns jävligt 2005. Statisk värld som inte kan påverkas, oändliga fiender i PvE, menlös PvP. WoW, is that you?

Som alla andra spel då?

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag får för mig att den här typen av spel belastar processorn mer än grafikkortet, vilket lätt kan förklara att jag låg runt 40fps i städer och 50-60fps utanför på Very High med ett RTX 3080 GPU och en i7-8700 CPU

Det kan absolut stämma bra, men då tycker jag verkligen inte att det är acceptabelt att det ska fungera såpass dåligt när jag ändå sitter på en i7-11700k. Finns liksom inte asmånga i7-processorer som är mycket bättre än denna ute på marknaden för tillfället .
Dessutom så är spelet inte skitsnyggt i mitt tycke heller, iaf inte rent tekniskt.

Medlem
Skrivet av noreason:

Questerna suger.
Storyn finns knappt.

Om det knappt finns en story så suger säkert questen pga det. Det är nog inget som någonsin kommer fixas heller, speciellt inte på kort tid.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Som alla andra spel då?

Hur menar du nu? Jämför du MMO spel med single player spel med ett faktiskt slut? Eller med MP shooters, som inte har något direkt mål förutom att panga andra?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag får för mig att den här typen av spel belastar processorn mer än grafikkortet, vilket lätt kan förklara att jag låg runt 40fps i städer och 50-60fps utanför på Very High med ett RTX 3080 GPU och en CPU

Det är väl ingen dålig processor? Oavsett så sitter jag på en 5950X och ett 3080, och hade liknande prestanda.

Medlem

Kommer absolut lira, jag och ett par vänner. Testat och gillar det skarpt, har tro för att det bara kommer bli bättre med tiden sedan att det inte är någon månadskostnad som många glömmer bort. Inte så man står och betalar för en beta varje månad som är ospelbar som WoW många gånger varit, detta i sig gör att jag tycker det är bra det släpps så de kan få feedback mer och se vad dem borde prioritera mest att fixa med tiden.

Gillar man ej stilen, bara att skippa och spela något annat.

Medlem

Riktigt pepp på detta, gäng polare som tänkt starta guild osv och se ifall vi kan knipa något område att äga en stund.

Gillar verkligen craftingen och gathering-delen i spelet, och i det så följer bara leveling med som jag inte tänkte alls på när jag körde. Kändes inte som man 'aktivt' levlade så att säga, utan det bara blev så när man gjorde allt annat.

Storyn i sig är väl inget att hänga i julgranen, men lyckligtvis inte därför jag spelar det spelet. Får se hur länge det håller men känner lätt att jag kan kräma ur en 100h+ utan problem, vilket känns värt för 400kr eller vad det kostar

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Det kan absolut stämma bra, men då tycker jag verkligen inte att det är acceptabelt att det ska fungera såpass dåligt när jag ändå sitter på en i7-11700k. Finns liksom inte asmånga i7-processorer som är mycket bättre än denna ute på marknaden för tillfället .
Dessutom så är spelet inte skitsnyggt i mitt tycke heller, iaf inte rent tekniskt.

Skrivet av Valvarexart:

Det är väl ingen dålig processor? Oavsett så sitter jag på en 5950X och ett 3080, och hade liknande prestanda.

Nej, jag vill inte heller tro att min CPU är rent dålig, den bara har några år på nacken, och jag håller med om att det här spelet inte borde få någonting i min burk att klaga.
Med det sagt så tycker jag ändå att spelet är väldigt snyggt och välgjort sett till omgivningen, men den känns lite omodernare kring vissa saker som ljussättning av karaktärerna ibland, och andra detaljer.
Både prestandaproblemen och delar av det grafiskt tycker jag behöver fixas till, men jag får ändå känslan av att det faktiskt är något som kan komma att göras, vi får väl se. Det fanns så mycket annat i spelet som kändes välgjort att jag inte har några större problem med att överse det som inte kändes lika polerat.

Medlem

Lirade open beta i helgen som var och jag ställer mig frågande till att dom hinner fixa ljudbuggarna som finns i spelet (och tydligen varit med sedan första closed beta) på 14 dagar...

Avstängd
Medlem

Kan varit bland det tråkigaste jag spelat.

123
Skriv svar