Call to arms system requirements?

Medlem
Call to arms system requirements?

Hej, läste några som nämnde det som ett bra spel i CoH3 nyhetstråden och jag undrar från er som har spelet..
Tror ni det funkar på en dator med följande spec:
FX-6300 @ 4.5GHZ
8GB ram
GTX 750 Ti (2gb)

Anledningen till att jag frågar är för att när det står system requirements på informationen jag hittat så står det bara DirectX 11 compatible. Mitt grafikkort var aldrig top of the line men jag känner mig lockad att köpa spelet och gates of hell efter att det nämndes i CoH3 nyhetstråden. Skulle uppskatta input så att man inte pungar ut pengar i onödan.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Går ju att refunda om det inte skulle fungera.

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Hej, läste några som nämnde det som ett bra spel i CoH3 nyhetstråden och jag undrar från er som har spelet..
Tror ni det funkar på en dator med följande spec:
FX-6300 @ 4.5GHZ
8GB ram
GTX 750 Ti (2gb)

Anledningen till att jag frågar är för att när det står system requirements på informationen jag hittat så står det bara DirectX 11 compatible. Mitt grafikkort var aldrig top of the line men jag känner mig lockad att köpa spelet och gates of hell efter att det nämndes i CoH3 nyhetstråden. Skulle uppskatta input så att man inte pungar ut pengar i onödan.

Det borde fungera det kanske blir prestanda problem vid större strider. Call to Arms bygger på samma motor som Men of Arms spelen och det har över 2 decenium på nacken och är inte känd för att vara krävande. Jag har för mig att jag lirade Call to Arms med FX-8350 & Radeon 7950 utan större problem. Sen kan gates of hell vara mer krävande.

1
Skriv svar